Ga naar inhoud
  • 0

2 rijdende logs


guyke

Vraag

vandaag twee passats gelogd, beiden 2.0 Tdi met zowat totaal verschillende waarden. Gechipt vs (vermoedelijk) standaard. Maar er staan dermate veel verschillende cijfers en waarden in die logs dat we ff door de bomen het bos niet meer zien. Dus bij deze twee screenshots in de hoop enige verduidelijking te krijgen van de aanwezige experts :)

post-3679-1423827595,1424_thumb.jpg

post-3679-1423827595,2517_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ze zijn allebei gechipped alleen de bovenste een beetje en de onderste wat meer (wat mij betreft te veel voor een 2 liter). De turbodruk doet een beetje gek vanaf 3600 toeren bij de onderste.

Heb je kanaal 3 ook gelogd dan kun de de luchthoeveelheid zien?

Wat zijn de motorcodes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is mijn BMP gechipped door JD 390 nm.

 

Engine Speed Specified Actual Duty Specified Actual

(G28) MAP MAP Cycle MAF MAF

/min mbar mbar % mg/str mg/str

882 1061 1091 81 850 435

882 1061 1091 81 850 435

924 1275 1091 81 850 440

924 1387 1091 81 850 450

945 1387 1112 81 850 460

966 1397 1122 81 850 470

1008 1397 1142 80 850 470

1029 1408 1163 79 850 475

1050 1428 1193 79 850 475

1113 1489 1214 77 850 500

1134 1530 1244 76 850 520

1176 1571 1285 74 850 530

1218 1612 1326 93 850 550

1260 1673 1377 86 850 590

1302 1744 1438 81 850 600

1344 1836 1520 81 850 650

1407 1928 1601 81 850 685

1449 2040 1703 81 850 735

1512 2152 1816 77 850 800

1596 2224 1979 68 850 865

1638 2275 2122 57 850 955

1722 2356 2295 51 850 1005

1806 2407 2458 46 850 1080

1869 2438 2601 39 850 1165

1953 2489 2601 35 850 1275

2037 2530 2601 30 850 1275

2142 2530 2601 25 850 1275

2226 2530 2601 22 850 1275

2310 2530 2601 32 850 1235

2394 2530 2458 34 850 1050

2499 2530 2356 36 850 1040

2583 2530 2326 38 850 1035

2646 2530 2336 39 850 1050

2730 2530 2356 39 850 1055

2835 2530 2387 38 850 1075

2919 2530 2428 36 850 1100

2982 2530 2468 35 850 1105

3087 2530 2499 34 850 1115

3150 2530 2519 34 850 1090

3234 2530 2540 32 850 1100

3318 2530 2550 32 850 1095

3381 2530 2550 31 850 1100

3465 2530 2550 32 850 1085

3528 2519 2530 32 850 1070

3612 2509 2519 30 850 1065

3675 2489 2499 30 850 1045

3738 2468 2489 31 850 1035

3801 2468 2448 32 850 1035

3864 2468 2428 33 850 1025

3927 2468 2407 34 850 1000

3990 2468 2397 36 850 980

4053 2458 2407 35 850 980

4116 2377 2407 10 850 975

4179 2428 2397 37 850 965

4221 2285 2387 7 850 960

4284 2407 2377 47 850 945

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit iets niet goed met de turbodrukregeling hij houdt de klep te lang/ver open (duty cycle).

Er zitten twee dipjes in de gevraagde turbodruk dat is vreemd. Daar reageert de duty cycle op.

Let op bij deze auto's is een hoog getal klep dicht en een laag getal klep open.

Je kunt het aan de druk zelf niet zien die is wel hoog genoeg maar dan moet de luchthoeveelheid (MAF) wel goed zijn.

MAP sensor en bekabeling nog ok?

inspuitwaarden verstuivers allemaal binnen tolerantie?

Staat ie op tijd?

 

 

Welke auto heeft een probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Echt probleem kan ik niet van spreken, guyke vindt de zijne wel wat veel zuipen (maar gezien zijn rijstijl, belading en breedte van banden ivm die van mij zal die altijd wel meer verbruiken, zelfs met identieke auto's :P )

 

de bovenste is idd de mijne (beide motorcodes zijn trouwens BMP)

 

welke heeft volgens jou dat probleem met de turbodrukregeling ivm die klep? de eerste of de tweede? of alle twee misschien?

 

De verstuivers van de mijne staan perfect binnen tolerantie, dat weet ik zeker (heeft nogal wat moeite gekost toen, vandaar ;))

Op tijd staan? ik dénk dat je bedoelt ivm de distributieriem? die zou ook gewoon goed moeten staan, lijkt mij.

 

Luchthoeveelheid (kanaal 3) hebben we niet gelogd, kunnen we nog wel 'n keertje doen. Misschien wel vermeldenswaardig dat ik de normale standaard luchtfilter heb zitten, en guy heeft zo 'n open luchtfilterkelk gemonteerd (momenteel).

 

de vraag die k me nu stel: naar welk Nm cijfer moet ik nu precies kijken bij die van mij, want die waardes schommelen nogal? standaard zou 320 Nm moeten zijn, als ik me niet vergis, maar op welk toerental is dan dat cijfer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet niet naar de Nm getallen kijken deze zijn namelijk berekent uit allerlei gegevens. Het is een theoretisch getal. Als je het echt wil weten moet je op de rollerbank, daar testen ze je koppel (Nm) vermogen (pk) en krijg je een grafiek bij welk toerental dit is.

 

Normaal gesproken is het standaard 320 Nm bij 1750 toeren en 103 kW (140 pk) bij 4000 toeren.

 

Je kan het beste even een log maken van kanaal 3,8 en 11.

 

Begin effe bij het begin.

Stap in de auto en sluit VAGCOM aan.

Kijk op de meetwaardeblokken of de MAP sensor gelijke druk aangeeft als de hoogtesensor.

Kijk of de motorwatertemperatuur gelijk is aan de buitentemperatuur.

Start de auto en kijk naar de meetwaardeblokken van de verstuiverhoeveelheden

Kijk of de auto op tijd staat (kun je ook aflezen in een meetwaardeblok)

Rij de motor daarna warm

Kijk nog eens naar de verstuiverhoeveelheden

Kijk dan nog eens naar de timing.

Kijk nog eens naar de motorwatertemperatuur.

Maak een log van kanaal 3 en 11. En maak hier een grafiekje van dat zegt meer als getallen. (voorbeeld zie Gerrit Speek daar staan die van mij ook zowel voor als na tunig van een BMP en een BSS).

Wil je die gegevens dan hier posten?

 

Zuipen doen de BMP's altijd ik haal nooit meer dan 1:15 gemeten van de tankbon. Wel kortere stukkies en brede sloffen.

Met dezelfde rijstijl, echter wel lange stukken en smallere banden en een common rail bluemotion haal ik 1:21.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bovenste log is gewoon standaard mapping.

 

Dat is dus de grote vraag die bij mij (en guyke) al enige tijd speelde. 't verschil qua acceleratie is (imho) dermate klein te noemen tussen de zijne en de mijne dat ik er echt aan twijfelde of die van mij wel of geen remap gehad zou hebben.

 

Een geruststellende gedachte om te bedenken dat het er nog 'n stuk op vooruit kan gaan mits aanpassing van de juiste bits & bytes :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bovenste log is gewoon standaard mapping.

 

Dat is dus de grote vraag die bij mij (en guyke) al enige tijd speelde. 't verschil qua acceleratie is (imho) dermate klein te noemen tussen de zijne en de mijne dat ik er echt aan twijfelde of die van mij wel of geen remap gehad zou hebben.

 

Een geruststellende gedachte om te bedenken dat het er nog 'n stuk op vooruit kan gaan mits aanpassing van de juiste bits & bytes :twisted:

Een log zegt nooit alles, maar de waardes is deze log zijn standaard. Als de auto's beide even snel zijn dan denk ik dat er wat aan de hand is met de getunede wagen.

 

Had Dr Dre niet al eens een poging gedaan om de software die op de chip staat te kopieren naar de chip van een andere wagen?

Zou ideaal kunnen zijn :-)

Voldoet het niet, dan gewoon terug naar de oude setting.............

Dit moet je echt niet willen. Grote kans dat dit mis gaat als de softwareversies niet 100% identiek zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

niet per sé "even" snel, maar gesteld dat er zo 'n 30 - 35 PK verschil op zou zitten, lijkt het verschil qua snelheid toch wel weinig (in die mate dat ik mij de vraag zou stellen of die 30 - 35 PK de investering in 'n chip zelfs wel waard zou zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lijkt me logisch wat hier het probleem is.

Tuning Guy werkt alleen op de linkse rijbaan en dit log is van op de rechtse rijbaan.

 

Tja vriend... krijg je met engelse tuning.. dus nu hebben we ook de reden waarom je mij niet bij kon houden. :mrgreen:

Daar was de prijs ook naar he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden