Ga naar inhoud

  • 0

2.0 TDI DSG chippen of toch maar niet?


Gamma_ed

Vraag

Ik heb een vw passat 2.0 tdi met 6 traps DSG bak.

 

Je ziet diversen tuners die zo;n wagen wel willen chippen, maar dan de DSG bak, dan zie je dat ze wat voorzichtiger worden. En met namen dat ze er niet meer zo veel koppel uit durven te halen.

 

Maar andere zoals zipp tunning, deze houd rekening met de dsg en nog steeds 400 Nm en 180 Pk. En dan zie ik bij JD dat ze speciale DSG chips hebben. En DSG dokter weet er nog veel meer raad mee waarbij 450 a 480 Nm prima zal gaan.

 

Maar ik blijf toch wat huiverig, en ben erg benieuwd of er soms ervarings deskundige zijn die mij er wat meer over kunnen vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Idd wat Gerd Jan zegt.. waarom is het zo belangrijk dat je weet hoe ze dat precies doen.. ik denk dat het "het geheim van de smid" is..

 

En als de bekenste VAG tuners hier in den lande menen dat een 2.0TDI 400nm kan doen dan zal dat, en zoals je ziet op de uitdraai van vpzeeman wordt dit ook daadwerkelijk afgegeven.. koppelbegrenzing van de DSG of niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, aan mijn bak is niks aangepast. Hij levert dus gewoon 400Nm en er wordt niks begrenst.

 

Ik heb nog nooit gemerkt dat er iets slipt ofzo, want dat wil ik zeker niet. Het voelt gewoon alsof het origineel is, maar dan wat sneller ;-)

 

Voordat je gaat chippen zou ik de verstuivers er gewoon uit laten halen en laten reinigen. Ik heb gezien wat voor vervuiling er al aan de buitenkant van de nozzle zit. Dit ga je er echt niet af krijgen met zo'n flesje.

Mijn advies: eerst de verstuivers eruit laten halen en ultrasoon reinigen. Daarna op een vermogensbank een mooi chipje op maat laten schrijven. Daarna genieten van een dikke smile! :-P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vervuilde nozzles, ik denk dat deze auto daar ook last van heeft. Vreemde was dat de heenweg naar frankrijk heb ik binnen 700 km een tank leeggereden. En op de terug weg, zelfde condities en weg en weer, heb ik 1100 km gereden op een tank...rara...Hij is nu ook opeens veel zuiniger na de vakantie trip....

 

Heel toevallig heb ik een mail gekregen van DSG dokter, zal ik met jullie delen....:-)

 

 

Goedemiddag,

 

De DSG6(DQ250) software beschikt over een koppelbegrenzer.

 

Dit kunnen wij u hier onomstotelijk aantonen op verschillende manieren, bijvoorbeeld met de VAG diagnose tester als met onze rollenbank.

 

TVS/DSG-dokter is het enige gespecialiseerde bedrijf(wereldwijd) die de kennis en middelen heeft deze software begrenzers aan te kunnen passen, van elk! type 6 en 7 traps DSG, van 2003 tot 2012.

 

Het niet aanpassen van de DSG software lijdt op den duur tot schade aan de prijzige koppeling, bovendien wordt het Koppel gereduceerd door ingrijpen van de DSG bak op het motor management. Het extra vermogen van de chiptuning gaat weer verloren, dit kan soms enkele dagen/weken duren. Deze adaptieve regeling is niet omzeilbaar en kan alleen voorkomen worden door het aanpassen van de DSG software.

Het kan dus voorkomen dat de gemeten pk en Nm waardes tijdens een vermogensrun enkele weken later gewijzigd zijn.

De koppel begrenzingwaarde is verschillend per DSG software versie. Alleen de DSG6 heeft al meer dan 500 verschillende software versies.

 

TVS/DSG-dokter biedt een uniek DSG software pakket waarbij niet alleen de koppelbegrenzer wordt aangepast maar tevens de D en S stand wordt geoptimaliseerd. Hierdoor rijdt de DSG een stuk soepeler wat volgens de meeste klanten een groot pluspunt is. We kunnen de DSG bijvoorbeeld wat later laten opschakelen zodat de DSG niet absurd vroeg naar de 6de versnelling opschakelt.

 

Het S programma wordt verbeterd, zodat het ook daadwerkelijk een ‘bruikbare’ sportstand wordt.

 

Daarnaast zijn er nog vele andere opties, deze zijn op de website te vinden van http://www.DSGdokter.nl

 

Duurzaamheid staat bij TVS hoog in het vaandel. Tuning hoeft geen invloed te hebben op de levensduur van de auto, mits het goed gebeurd. Jaarlijks nemen we meer dan 1500 DSG’s onder handen. Er komen elke maand weer gevallen voorbij van defecte vliegwielen en DSG bakken door foutieve tuning. Om een auto met een DSG te tunen is diepgaande kennis nodig.

 

TVS-engineering is specialist op het gebied van maatwerk Chiptuning. Naast het afstellen van circuit/race auto’s doet TVS ook zaken als EGR en Roetfilters elimineren. Het slechte starten van de TDI motoren kunnen we ook verhelpen. Dit alles met speciale motor software. Alles wordt in huis ontwikkeld, zodoende geen inkoopskosten. Onze policy is dat de klant de software GRATIS MAG PROBEREN. Overtuig uzelf.

Deze software leveren we behalve aan partikulieren ook aan VW/Audi dealers, garagehouders, en bijna alle grote Leasebedrijven in NL. Nieuwe auto’s kunnen met behoud van de fabrieksgarantie worden voorzien van onze software.

 

Motoren die standaard minder dan 250Nm leveren, zoals de 1.9TDI, kunt u bij ons al laten tunen vanaf 399,- euro. Voor een sterkere motor bent u minimaal 790,- euro kwijt inclusief de benodigde DSG aanpassingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit klopt al sowieso niet.. 'TVS/DSG-dokter is het enige gespecialiseerde bedrijf(wereldwijd) die de kennis en middelen heeft deze software begrenzers aan te kunnen passen, van elk! type 6 en 7 traps DSG, van 2003 tot 2012.'

 

Er zijn genoeg tuners die dit (beter) kunnen dan hem/hun, dus als je het mij vraagt, de DSG dokter moet is zelf naar een dokter..

 

Nogmaals, als je denkt dat chippen slecht is voor de DSG, doe je het toch gewoon niet? Zo simpel is dat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een on gechipt blok gaat een 2de massa vliegwiel ook kapot.1500 dsg bakken per jaar????? heeft hij een contract met een lease maarschapij.

 

hij praat alleen over dsg bakken, en een multitronic dan ??? van audi is toch na genoeg dezelfde techniek.

 

Als ik het ook zo lees zet vw auto s in de markt met verkeerde software in de bakken, zodat de dsg dotor er geld aan kan verdienen.

Als het zowas dat de dsg software aangepast moet worden om het vermogen op te vangen na het chippen, dan was er vast nog wel een tuner wakker geworden, waaronder Jeroen en Van Vucht.

 

Heb toch al gezegd dat hij getrouwd is met sneeuwwittje, hier is het bewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

S-tronic bedoel je Gerd Jan.

 

TVS/DSG-dokter is het enige gespecialiseerde bedrijf(wereldwijd) die de kennis en middelen heeft deze software begrenzers aan te kunnen passen, van elk! type 6 en 7 traps DSG, van 2003 tot 2012.

 

Laat nu de man die bij VW de (software-)ontwikkeling van de DSG bak gedaan heeft(ook van de Veyron) gewoon een ZZP-er zijn en in Duitsland wonen en de Duitse nationaliteit hebben.. dus er staat minimaal 1 leugen in de mail van die uit Aalten, correctie Varsseveld tegenwoordig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een on gechipt blok gaat een 2de massa vliegwiel ook kapot.1500 dsg bakken per jaar????? heeft hij een contract met een lease maarschapij.

 

 

1500 is toch niet zo veel, wetende dat hij de ENIGE wereldwijd is?

 

bullshit_o_meter_v2_meltdown_mousepad-p144707333700787243envq7_400.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Onzin dat het koppel na een paar weken terug gecorrigeerd wordt.

Tussen het chippen van mijn auto en het reinigen van de verstuivers zat 4 weken. Bij de run voor het reinigen en dus na 4 weken, was de lijn van de vermogensuitdraai exact gelijk. De DSG kan 400Nm prima aan.

 

Koppeling van een 140pk kan volgens mij zelfs 430-450nm aan..

 

De DSG dokter ga toch zelf naar de dokter. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sommige mensen zijn eenmaal fantasten, die maken het mooier dan het werkelijk is. Kan dat soort gedragingen ook niet helemaal goed keuren, maar omdan de persoon in kwestie helemaal af te doen gaat mij wat te ver, en dan maar kleurloos en depresief naar het leven kijken is ook niet ales. Jammer is het als er iemand schade door krijgt als het verhaal te mooi word opgepoetst, en vervolgens je met de gebakken peren blijft zitten. Tja, en iemand die zich dokter noemt, en geen titel heeft behaald, tja, dat is ook al een fantast opzichzelf.

 

 

Ik heb vroeger wel geleerd hoe je allerlij mechanica berekeningen moet maken, maar ook lagers doorrekenen, en zelfs scheepsmotoren doorrekenen. Dus ik geloof wel dat het motorblok het goed kan behappen al dat extra vermogen. Maar de DSG bak blijft voor mij toch iets speciaals, en ik hoor toch wel om mij heen de horror verhalen en dat schrikt. Dus ik was opzoek naar de succes verhalen waarbij het wel gelukt is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk, in principe is een dsg-bak een gerobotiseerde dubbele handmatige 3-versnellingsbak. Hij heeft geen koppelomvormer itt de normale automaten(en dus ook geen aandrijfverliezen erin)

 

Uiteraard steekt het wel iets complexer in elkaar dan bovenstaande regels maar het blijft een dubbele handbak.

 

Tevens ALS je dan zon specialist bent en je krijgt een mooie Leon SuperCopa raceauto met DSG waar de bak van stuk is.. dan repareer je die toch gewoon als "DSG-dokter" en laat je de klant niet de bak opsturen naar de fabriek in Spanje..

 

Overigens hebben wij al eens(vaker) een aanvaring gehad met het bedrijf in kwestie, "laster" werd ons als club aangerekend, gedreigd met een advocaat etc, alleen omdat er een post op stond waarin iemand sterk afraadde om daar naar toe te gaan. We moesten die post maar wissen omdat die in Google bovenaan stond.. meningen zijn meningen in ons geval en dan zouden positieve uittingen over het bedrijf ook gewist moeten worden(als die er zouden staan hier op het forum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De Man is gewoon niet veranderd. Vroeger loog hij ook alles bijelkaar over de v6 en vr6 blokken. :angry:

 

Hij verdient geld met liegen.. nieuwe vak he.. tegenwoordig wordt je in NL ook zwaar bedrogen :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heeft de bak niet een zelf lerende functie? Dat hij zich aanpast aan de rijder na verloop van tijd?

 

Want meestal als ik korte stukjes rijd, lees de motor wil ik eerst warm rijden, dan rijd ik als een slome duikelaar. En als ik dan bv week later wel flink zit te gassen, dan duurt het altijd even voordat hij wel goed rap is....is dat de dsg software? of gewoon motor vervuild?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Eddy,

 

Ik had zelf ook twijfels over tunnen maar moet zeggen nadat ik bij JD ben langs geweest sluit de auto ook meer aan mijn verwachting.

De motor loopt beter, ik geef minder snel gas bij want ik ben er sneller dan voorheen, kan zelf veel sneller overschakelen en rijdj vrij snel in de 6

ik zie de te rijden km oplopen (indicatie tank voor hoeveel km ik nog brandstof heb) terwijl ik km maakt.

Ik denk of weet bijna zeker als jou dsg sneller op kan schakelen naar de 6 met , dat dit met de tuning makkelijker en sneller gaat zonder je gas pendaal in te trappen dat je beleving van je rijden sterk wordt verbeterd (je bent sneller in de 6e versnelling met de daarbij behorende snelheid dus zal je minder brandstof verbruiken en zal dit minder sluitage kunnen betekenen. Natuurlijk trap jij sneller je pendaal ik de (na tunning) heb je meer vermogen en ga je extremer rijden dan gaat er wellicht iets eerder kapot. VW levert zelf 2.0 TDI met 140 en 170 PK (kan het niet bewijzen maar volgens velen is het de zelfde motor met een (tuning) aanpassing icm met mischien een andere luchtfilter of zo)

 

Uit eigen ervaring weet ik zeker dat je geen spijt krijgt als je hem GOED laat tunen. en nogmaals bij normaal gebruik brandstof winst hij loopt gewoon zuiniger Heb een 2.0 TDI Handbak ik vindt een DSG een deel van me autorijden beleving weg neem dus heb ik liever met de pook full control

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je bericht.

 

Ik weet dat ze met dezelfde DSG bak ook een 170pk 350 Nm motor hebben, dus dat zal de bak vast en zeker goed doen!

Maar wat nou met 200 pk en 410 Nm, wat gebeurd er dan met de DSG bak?

 

Dezelfde blok kunnen ze met diverse verschillende materiaal opbouwen, verschillende setups, piezo verstuivers, turbo, dit zijn de grote verschillen met de 140 of 170 pk uitvoering. En ik begrijp ook dat ze met tunning andere uitlaatgassen uitstoot waardes gaan krijgen met een 140 pk blok, omdat het blok immers minder geblazen is dan met een orginele 170 pk. En bij de apk kijken ze helemaal niet naar deze hogere uitstootwaardes, dan alleen de co2 waarde en daarnaast de verhouding tussen de 4-gassen. Bovendien zijn vaak de maatregelen om specifieke waardes laag te houden, door de ontwerper dusdanig doorgevoerd dat een motorblok op den duur alleen maar extra vervuild. Meesten halen het truukje door de Exhaust Gas Return (EGR) valve eruit te slopen, dit is bij velen wel bekend. Betrefte sterkte houd een autofabrikant een veiligheids marge aanhoud om de boel heel te houden, en dan dat een tuner probeert binnen de veiligheidsmarges te blijven, maar dan wel iets minder streng, is ook niet onbekend. Dus dat het motorblok het goed kan hebben, dat geloof ik zo!

 

Dat een handschakelblok met koppeling ook meer kan hebben, is ook wel bekend, men moet immers ook mis schakeling op kunnen vangen, of iemand die te vroeg opschakelt moet een bak ook die kracht kunnen verwerken. Dus hier ook weer een flinke veiligheidsmarge die een tuner kan gebruiken.

 

Maar de DSG bak, blijft toch wel iets aparts, en wat de veiligheids marge hier is, merk ik al op dat het bij velen een vraagteken is. Afgezien van het hele krachten overbrenging verhaal vind ik het een super fijne automaat! Hoef ik tenminste met m;n zwakke poot niet de koppeling in te trappen wat voor mij een super uitkomst is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eddy.. ik snap jou echt niet meer he.. we hebben je al zovaak verteld hoe het ongeveer te werk gaat, maar nog doe je zo moeilijk, beter chip je dan niet, want je bent blijkbaar niet zelfverzekerd over dit onderwerp.

 

P.S. DSG en chippen is alleen bij jou een grote vraagteken... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eddy, ik snap je twijfels en heb zelf ook pas na 2 jaar de stap gemaakt. Maar zou het verhaal van de dsg dokter niet veel waarde aan hechten. In 2011 ben ik ook op verhalen van hem gestuit en kwam ook verhalen tegen van mensen tegen die heel negatief waren.

 

Toen ik de auto bestelde (dec 2009) heb ik meteen bij een aantal tuners gevraagd wat kon.

En alleen ABT (huis tunner van VW, behoud garantie) wou meteen de auto chippen.

Andere als JD en Hartog raden mij aan om even geduld te hebben gezien de eerdere problemen met een bepaalde serie dsg bakken.

Mijn dsg (dsg 7) is iets gevoeliger dan de dsg 6. en gezien degene voor mij heb ik de keuze ook gemaakt. mijn doel is om met deze auto nog zo'n 4-6 jaar door te rijden.

 

 

Dus kijk eens wat ABT uit jou motor haalt zonder dat ze problemen maken over de garantie. (die blijft namelijk gewoon in takt bij een nieuwe auto) http://abt-configurator.com/dataserver.asmx/getDocument?id=13381&pid=16270&doc=3C0%20120%20190%20BMR%20Schalter%20Export%20English.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je spreekt over een bepaalde serie DSG bakken, ik ben dan wel benieuwd of de mijne toevallig niet in die serie zit.

 

Huuh??? hoe kom je toch daar allemaal bij :lol:

 

En ABT raad ik niet aan, stelletje prutsers zijn het..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden