Ga naar inhoud
  • 0

Ramen zelf sluiten, zodra het regent.


haroldv

Vraag

Hoi,

 

Ik kwam dit tegen:

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... onvenience

 

Uiteraard leek mij dat interessant, auto buiten zetten, ramen en dak openen, plots buitje en alles nat?

Dat moet anders kunnen..en dat blijkt!

 

Vandaag moest mijn auto alleen voor de APK, 'da's alles'?

Nou, wil je dat vinkje ff goed zetten, dat mijn ramen/dak vanzelf dichtgaan?

'Hmm, kunnen we onderzoeken of dat kan'

Prima...wil ik echter niet allemaal betalen.

 

Ff later: stuur me ff de link en dan kijken we ff.

 

Later de auto opgehaald en demo gehad: werkt super!

Met dank aan POUW, Kampen! Lof!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
@Lusch : werkt met alle regensensors... de mijne is van 1/2006 en het werkt perfect... vanaf de eerste druppels sluiten de ramen. 8-)

 

grtz, dre

Dat de auto van 2006 is zegt niet zoveel aangezien de regensensors vaak vervangen zijn onder garantie of bij ruitschade. We hebben hier vaker rls-en vervangen waarna het regenschliessen wel werkte. Ik geloof dat regensensors met dubbele letters meestal wel werken maar zeker ben ik niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lusch, dit kan misschien wel mogelijke oorzaak zijn.

Maar ik snap niet waarom je hem dan kan coderen? Misschien dat ze vanaf 2008 allemaal standaard dit hebben?

En ervoor dit een optie was? Dus dat het wel in de stuurdoos aanwezig is maar de regensensor zelf het niet kan uitvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lusch, dit kan misschien wel mogelijke oorzaak zijn.

Maar ik snap niet waarom je hem dan kan coderen? Misschien dat ze vanaf 2008 allemaal standaard dit hebben?

En ervoor dit een optie was? Dus dat het wel in de stuurdoos aanwezig is maar de regensensor zelf het niet kan uitvoeren?

Is niet ongebruikelijk dat dingen wel aan te zetten zijn, maar vervolgens niet werken. Bij de Golf6/Polo 6R/T5GP is dat niet anders. Is idd niet handig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag hebben Martin (Thedownloader) en ik effe gekeken of rain closing bij ons werkt (bij mij stond het al aan, aangezet door Guyke) maar helaas werkte het ook niet bij ons, we hebben alles geprobeerd maar nee.. bij Martin kwam het ook niet in zijn BC te staan, bij de instellingen.. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb het al verschillende malen ingesteld... soms gaat het (bij mij bijvoorbeeld, vandaag zijn ze 2 x automatisch dichtgegaan), en soms gaat het helemaal niet, ook al staat alles juist ingesteld...

Ga er van uit dat wanneer het in je mfa komt dat het werkt... anders heb je pech.

 

grtz, dre

 

Bij Martin (thedownloader) kregen we het niet in de BC, is het echt niet oplosbaar??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit het dan in de regensensor zelf? Of in de stuurdoos?

Misschien dat de regensensor geen stroom krijgt als de auto is afgesloten (vergelijkbaar met een RNS510 plaatsen met een oude gateway waarbij die blijven communiceren en platte batterij tot gevolg)?

Ik zou het toch graag op één of andere manier werkend krijgen want is toch wel een handige optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel met de 30 byte module gemerkt, dat wanneer je een niet standaardwaarde instelt het niet werkt.... met de 23 byte was dat wel het geval.

 

De standaardwaardes kan je kiezen door de glassoort (bv clear glass, green glass) te selecteren.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
.... wanneer je een niet standaardwaarde instelt het niet werkt.....

Maar ook daar klopt het niet. Bij mij staan die beide parameters op een voorgedefineerde waarden:

Module 9 Byte 1 => 30 Light Sensor Correction 48% = Green Glass (Index AG, AH)

Module 9 Byte 2 => 28 Rain Sensor Correction 40%= Green Glass (Index AH - Passat 3C)

 

Ik blijf erbij dat het te wijten is aan de verschillende types van modules....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb bij mij de optie ook aangezet via VCDS. Ik kan ook rainclosing activeren nu in het MFD scherm.

Ik heb het getest met water op de regensensor en ramen open, maar werkt niet?

 

Heb het vandaag ook geactiveerd.

Tijdje aan het testen geweest.

Eerste keer wel en daarna niet meer. Van het slot en op slot.

 

Maar volgens mij is het van invloed of het portier een keer open en dicht gegaan/geweest is.

Bij mij eerste keer wel, (portier dicht laten) en dan van - en op slot. Werkt het niet meer.

 

Zelfde test maar dan het portier elke keer open en dicht werkt het wel.

Op deze manier testen wel (alle) 3 keer achter elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij werkt het gewoon altijd : stoppen, raam open (zonder de deur te openen), als het begint te regenen gaan de ramen dicht...

 

Als je wil testen gebruik je beter een sproeier, dan worden er druppels gevormd op de regensensor...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt Matthijs

 

Module 9 en 46 zijn correct ingesteld en rainclosing staat ook in de BC, en is daar ook geactiveerd.

(B)lijkt dat het bij meer mensen soms wel soms niet werkt.

 

Hopen toch dat de zon meer schijnt dan dat het regent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden