Ga naar inhoud
  • 0

Ramen zelf sluiten, zodra het regent.


haroldv

Vraag

Hoi,

 

Ik kwam dit tegen:

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... onvenience

 

Uiteraard leek mij dat interessant, auto buiten zetten, ramen en dak openen, plots buitje en alles nat?

Dat moet anders kunnen..en dat blijkt!

 

Vandaag moest mijn auto alleen voor de APK, 'da's alles'?

Nou, wil je dat vinkje ff goed zetten, dat mijn ramen/dak vanzelf dichtgaan?

'Hmm, kunnen we onderzoeken of dat kan'

Prima...wil ik echter niet allemaal betalen.

 

Ff later: stuur me ff de link en dan kijken we ff.

 

Later de auto opgehaald en demo gehad: werkt super!

Met dank aan POUW, Kampen! Lof!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Effen bijvertellen dat wie een nieuwe Passat of Passat CC (2012) heeft, teleurgesteld gaat zijn....Het zal niet werken....

 

Wacht effe.. wat bedoel je precies? dat die nieuwe passat of Passat CC deze functie niet heeft?

 

Mijn 3C heeft dit wel, Guyke heeft em voor mij aangezet :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit kan wel ingesteld worden via vag-com.

 

Dat moet idd wel kunnen.. als het niet in je BC staat, dan wel in Vagcom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb al vanalles geprobeerd op mijn Passat CC, instellingen staan zoals het moet (zoals je op honderden webpagina's vindt), maar ramen gaan niet toe bij regen, ongeacht de stand van de schakelaar.

Ik heb voor module 46 het type 3AA 959 433 en ik wil best van iemand met dezelfde module horen dat het wel werkt :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij staat ie thuis nooit op slot, op het werk zit de sleutel er gewoon in............... :wink:

Dus dan kan het handig zijn.

 

Mag ik weten waar je werkt? :mrgreen:

 

Maar deze functie werkt volgens mij ook gewoon als je auto op slot is en de ramen (en dakraam) open zijn.

 

Wat ik wel jammer vind, tijdens het rijden en het begint dan te regenen (dus er moet even water op de sensor komen, dat die dan pas in werking gaat) dat die automatisch alles sluit, ipv dat je dat zelf moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij moet je auto wel op slot zijn.. prrobeer dat maar eens, ramen open laten, pak een glaasje water en giet over de regensensor.

 

Ik moet het ook nog is uittesten, bij mij staat die in ieder geval wel aan. (dat hoop ik tenminste, als ik is vergeet me ramen te sluiten, pak ik een waterpistool en richt op de regensensor :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Same here....

Alle parameters in VCDS staan goed:

- Module 9, Byte 0, Bit 2 => Aan (1)

- Module 9, Byte 0, Bit 5 => Uit (0)

- Module 46, Byte 9, Bit 1 => Aan (1)

- Rainclosing staat aangevinkt in MFD

- Getest met deur gesloten, zowel op slot als niet op slot

- Getest met ruitenwisserschakelaar op "0" stand (ruitenwisser uit) en op "1" stand (ruitenwisser intermitterend)

- Water gedruppeld, geprenkeld, hele glazen, hele emmers, zelfs gewoon "in de regen"

- Alle mogelijke combinatie van hierboven

==> RAMEN GAAN NIET DICHT :cry:

 

Module 9 = 1K0-955-559-AH

Module 46 = 3AA-959-433

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het al verschillende malen ingesteld... soms gaat het (bij mij bijvoorbeeld, vandaag zijn ze 2 x automatisch dichtgegaan), en soms gaat het helemaal niet, ook al staat alles juist ingesteld...

Ga er van uit dat wanneer het in je mfa komt dat het werkt... anders heb je pech.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ga er van uit dat wanneer het in je mfa komt dat het werkt... anders heb je pech.

grtz, dre

Hmmmm....dan is pech het woord dat ik zocht... :(

"Kantelende rechterspiegel" staat ook in mijn MFA (niet origineel, heb het zelf via VCDS erin gezet) maar ook dat werkt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden