jeroentje78 Geplaatst 14 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 14 juni, 2012 hallo, sinds kort gaat de auto in noodloop als ik hem op zijn staart trap, de noodloop komt dan pas na 120 km/h ,is wel te resetten daarna! motor loop goed verder, turbootje fluit lekker. verder geen schokken of inhouden het is een 2.0 tdi (140pk) eind 2005. kmst 200000. motorcode bkp. wel af en toe een zwart pluimje uit de uitlaat. gisteren de egr schoongemaakt. was trouwens niet erg vies, maar dit mocht niet baten suggesties? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 5 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2012 Lees em nu eerst ff rijdend uit bij die schone meester.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 5 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2012 jep volgende actie rijdend loggen..... zal ff zoeken naar een kandidaat guyke bedankt voor de info.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 5 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2012 en tochl gaan die vacuum dozen ook stuk de n75 zit namelijk ingebouwd in die doos voor de 16 klepper is het ook weer verschillend , die hebben alles samen zitten in die vacuum box , de 8 klepper heeft dan weer alles appart zitten wat het goedkoper maakt voor te vervangen en makkelijker testen wat stuk is heb bij mister proper hetzelfde voor deze week ga eens beginnen met die vacuum doos te vervangen , is deze het niet dan word het reinigen turbo , of de vacuum pot van de turbo vervangen , want die durven ook wel eens de geest te geven heb hier trouwens zo een product liggen wat je rechtstreeks in de turbo moet inspuiten bij warme motor en bij 2000 toeren dit zou de turbo voor een deel schoon branden , ben eens benieuwd , heb het gebruikt vroeger al eens op een 3b maar nog nooit op een 3c Guyke, ik neem aan dat je het in de inlaat spuit, laat ff weten hoe dit afloopt met welk middel. Wanneer de ring voor schoepenverstelling vastgeroest zit dan heeft het denk ik weinig zin. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 5 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2012 jep ben ik ook wel benieuwd naar! succes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 8 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 juli, 2012 anyways.... zolang ik rustig rij valt het tot nu toe mee, heb wel de laatste tijd (koude motor) dat de turbo echt pas na 2000 rpm gaat werken... turbo fluit ook bij gas los.... afbouwend geluid.... bij ineens gas los no goed doortrekken een soort swirlend geluid....... uhm.... hoog laag hoog laag (qua toon) fluitend dan he.... ook wel wat last van zwarte rook.... wel raar want hij trekt wel lekker door!, kan een turbo dan toch kapot zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 8 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 8 juli, 2012 Denk eerder een slang. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 8 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 juli, 2012 ok... ff elcheapo een vacuumbox besteld.... (6L PA66 PA61 6T GF50), waar de n75 is geintregeerd. en een lmm.... daarna ff zien wat er gebeurd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mrdennis86 Geplaatst 10 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2012 Ik heb helaas precies hetzelfde meegemaakt vandaag! mijn motorstoringslampje ging branden en ook in de noodloop. Af en toe een zwarte pluim uit de auto en hoorde ook een raar geluid met gas geven en los laten. Wat blijkt... turbo kapot. Kosten 1300 / 1400 (wel bij vw dealer) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 10 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2012 hmmmm da's minder dennis! die kosten zijn altijd ongewenst... ik wacht het nog even af, krijg snel een nieuwe lmm en een vacuumbox, ben ook in onderhandeling met de verkopende partij... miss heb ik daar nog wat mazzel... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vpzeeman Geplaatst 11 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2012 Voor diagnose kan je ook even bij Van Vught Tuning in Marum langs rijden. Moet niet ver voor je zijn. Dan weet je in ieder geval zeker wat het is voordat je dingen gaat vervangen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mrdennis86 Geplaatst 11 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2012 hmmmm da's minder dennis! die kosten zijn altijd ongewenst...ik wacht het nog even af, krijg snel een nieuwe lmm en een vacuumbox, ben ook in onderhandeling met de verkopende partij... miss heb ik daar nog wat mazzel... Jeroen, Ik heb deze auto pas vanaf 03-07-2012. Ik wou het aanvechten maar daar wordt je niet blij van. Even 600 euro voorschieten voor een jurist. en later moet het ook nog voorkomen. En natuurlijk moet je dat eerst zelf betalen. De rechter zal bepalen of je wat terug krijgt. Ik hoop dat ze je goed tegemoed willen komen. ik krijg 550 terug van de garage waar ik mijn auto heb gekocht. Suc6 ermee! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 11 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2012 ok ik heb die vacuumbox verwisselt bij mr proper , en het heeft 1 dag geholpen en daarna weer noodloop ook heb ik het product rechtstreekt in de turbo gespoten om deze te reinigen , ook niks volgende test rijdend loggen , heb dit nog nooit gedaan ma zal wel niet zo moeilijk zijn als ik verder niks vind wat op vacuum lek wijst of een verstuiver die niet deugd dan is het de turbo die niet goed werkt maar dat hou ik voor het laatste want dat is een gekken werk om die kerel daar uit te krijgen , minstens halve dag werk , als je dat niet vaak doet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2012 dat goedje in de turbo spuiten had ik je wel kunnen vertellen dat dat niet zou gaan werken.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 11 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2012 ok ik heb die vacuumbox verwisselt bij mr proper , en het heeft 1 dag geholpen en daarna weer noodloop ook heb ik het product rechtstreekt in de turbo gespoten om deze te reinigen , ook niks volgende test rijdend loggen , heb dit nog nooit gedaan ma zal wel niet zo moeilijk zijn als ik verder niks vind wat op vacuum lek wijst of een verstuiver die niet deugd dan is het de turbo die niet goed werkt maar dat hou ik voor het laatste want dat is een gekken werk om die kerel daar uit te krijgen , minstens halve dag werk , als je dat niet vaak doet Guyke, wanneer alle controles van turboslangen, turbodruksensor, rijden met forté en flink wisselende toerentallen niet helpen, dan denk ik dat je alleen nog maar de turbo uit elkaar kunt halen en schoonmaken, c.q. de roest verwijderen waardoor de ring van de schoepenverstelling vast blijft zitten..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 12 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2012 Noodloop opgelost (voorlopig) nieuwe vacuumbox ....... heb hem 2 x 45 min (woon werk) enorm op z'n staart getrapt... niet in noodloop te krijgen. normaal was dit zo geregeld. even afwachten wat de tijd ons brengt. de oude box had wel bij het ventiel van de turbo (1 van de 6) roest in het filter duimen! dat het zo blijft Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 12 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2012 mooi dat het opgelost is!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 12 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2012 Laten we hopen dat dit het kwaaltje was, mooi dat het opgelost is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 12 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2012 Noodloop opgelost (voorlopig)nieuwe vacuumbox ....... heb hem 2 x 45 min (woon werk) enorm op z'n staart getrapt... niet in noodloop te krijgen. normaal was dit zo geregeld. even afwachten wat de tijd ons brengt. de oude box had wel bij het ventiel van de turbo (1 van de 6) roest in het filter duimen! dat het zo blijft Ben benieuwd of dit zo blijft Jeroen, hoop van wel natuurlijk. Kun je een fotootje van de "verroeste vacuümbox" plaatsen en de prijs geven? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 12 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2012 jazeker! de prijs was via ebay...... (engelse sloop) was een gokje! maar deze werkt nog prima.... (omgerekend zo'n 70 euro incl verzenden) ik kwam er al snel achter dat dit artikel nie zo snel te vinden was op internet... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 12 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2012 http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/252684_469081766435222_1322429532_n.jpg de unit zelf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 12 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2012 http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/535017_469081709768561_1441986785_n.jpg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 12 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2012 http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/534561_469081669768565_1441140024_n.jpg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 12 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2012 de overige filtertjes zijn spier wit. het is miss niet helemaal duidelijk te zien, maar er is een verkleuring. dit lijkt op de foto lichter als in het echt, komt door de flits Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 12 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2012 Ok, bedankt kunnen we misschien weer wat van leren, bij Guyke heeft het i.i.g. geen resultaat gehad. Defecten aan het 7 kleppenhuis waren tot noch toe onbekend op dit forum, maar misschien dat ze nu na 6/ 7 jaar de geest kunnen gaan geven....... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 13 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2012 nog steeds no problemo..... eindelijk blazen zonder de angst dat ie in noodloop schiet (naast een vrachtwagen ) hahahaah toppie! bedankt voor de tips luitjes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
jeroentje78
hallo, sinds kort gaat de auto in noodloop als ik hem op zijn staart trap,
de noodloop komt dan pas na 120 km/h ,is wel te resetten daarna! motor loop goed verder, turbootje fluit lekker.
verder geen schokken of inhouden
het is een 2.0 tdi (140pk) eind 2005. kmst 200000.
motorcode bkp.
wel af en toe een zwart pluimje uit de uitlaat.
gisteren de egr schoongemaakt. was trouwens niet erg vies, maar dit mocht niet baten
suggesties?
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
57
15
12
9
Popular Days
14 jun
21
20 jun
14
12 jul
10
15 jun
8
Top Posters For This Question
jeroentje78 57 posts
Vdub 15 posts
Willem nunspeet 12 posts
Ozzy 9 posts
Popular Days
14 jun 2012
21 posts
20 jun 2012
14 posts
12 jul 2012
10 posts
15 jun 2012
8 posts
102 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten