Ga naar inhoud

  • 0

noodloop bij volgas (bkp)


jeroentje78

Vraag

hallo, sinds kort gaat de auto in noodloop als ik hem op zijn staart trap,

de noodloop komt dan pas na 120 km/h ,is wel te resetten daarna! motor loop goed verder, turbootje fluit lekker.

 

verder geen schokken of inhouden

het is een 2.0 tdi (140pk) eind 2005. kmst 200000.

motorcode bkp.

 

wel af en toe een zwart pluimje uit de uitlaat.

gisteren de egr schoongemaakt. was trouwens niet erg vies, maar dit mocht niet baten

 

suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
en tochl gaan die vacuum dozen ook stuk

de n75 zit namelijk ingebouwd in die doos

voor de 16 klepper is het ook weer verschillend , die hebben alles samen zitten in die vacuum box ,

de 8 klepper heeft dan weer alles appart zitten wat het goedkoper maakt voor te vervangen en makkelijker testen wat stuk is

heb bij mister proper hetzelfde voor deze week

ga eens beginnen met die vacuum doos te vervangen , is deze het niet dan word het reinigen turbo , of de vacuum pot van de turbo vervangen , want die durven ook wel eens de geest te geven

heb hier trouwens zo een product liggen wat je rechtstreeks in de turbo moet inspuiten bij warme motor en bij 2000 toeren

dit zou de turbo voor een deel schoon branden , ben eens benieuwd , heb het gebruikt vroeger al eens op een 3b maar nog nooit op een 3c

 

 

Guyke, ik neem aan dat je het in de inlaat spuit, laat ff weten hoe dit afloopt met welk middel. Wanneer de ring voor schoepenverstelling vastgeroest zit dan heeft het denk ik weinig zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

anyways.... zolang ik rustig rij valt het tot nu toe mee,

 

heb wel de laatste tijd (koude motor) dat de turbo echt pas na 2000 rpm gaat werken...

turbo fluit ook bij gas los.... afbouwend geluid....

bij ineens gas los no goed doortrekken een soort swirlend geluid....... uhm.... hoog laag hoog laag (qua toon) fluitend dan he....

ook wel wat last van zwarte rook....

 

wel raar want hij trekt wel lekker door!, kan een turbo dan toch kapot zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb helaas precies hetzelfde meegemaakt vandaag! mijn motorstoringslampje ging branden en ook in de noodloop.

Af en toe een zwarte pluim uit de auto en hoorde ook een raar geluid met gas geven en los laten.

 

Wat blijkt... turbo kapot. Kosten 1300 / 1400 (wel bij vw dealer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hmmmm da's minder dennis! die kosten zijn altijd ongewenst...

ik wacht het nog even af, krijg snel een nieuwe lmm en een vacuumbox,

ben ook in onderhandeling met de verkopende partij... miss heb ik daar nog wat mazzel...

 

Jeroen,

 

Ik heb deze auto pas vanaf 03-07-2012. Ik wou het aanvechten maar daar wordt je niet blij van. Even 600 euro voorschieten voor een jurist. en later moet het ook nog voorkomen. En natuurlijk moet je dat eerst zelf betalen.

 

De rechter zal bepalen of je wat terug krijgt. Ik hoop dat ze je goed tegemoed willen komen. ik krijg 550 terug van de garage waar ik mijn auto heb gekocht.

 

Suc6 ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok ik heb die vacuumbox verwisselt bij mr proper , en het heeft 1 dag geholpen en daarna weer noodloop

ook heb ik het product rechtstreekt in de turbo gespoten om deze te reinigen , ook niks

volgende test rijdend loggen , heb dit nog nooit gedaan ma zal wel niet zo moeilijk zijn

als ik verder niks vind wat op vacuum lek wijst of een verstuiver die niet deugd dan is het de turbo die niet goed werkt

maar dat hou ik voor het laatste want dat is een gekken werk om die kerel daar uit te krijgen , minstens halve dag werk , als je dat niet vaak doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ok ik heb die vacuumbox verwisselt bij mr proper , en het heeft 1 dag geholpen en daarna weer noodloop

ook heb ik het product rechtstreekt in de turbo gespoten om deze te reinigen , ook niks

volgende test rijdend loggen , heb dit nog nooit gedaan ma zal wel niet zo moeilijk zijn

als ik verder niks vind wat op vacuum lek wijst of een verstuiver die niet deugd dan is het de turbo die niet goed werkt

maar dat hou ik voor het laatste want dat is een gekken werk om die kerel daar uit te krijgen , minstens halve dag werk , als je dat niet vaak doet

 

Guyke, wanneer alle controles van turboslangen, turbodruksensor, rijden met forté en flink wisselende toerentallen niet helpen, dan denk ik dat je alleen nog maar de turbo uit elkaar kunt halen en schoonmaken, c.q. de roest verwijderen waardoor de ring van de schoepenverstelling vast blijft zitten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Noodloop opgelost (voorlopig)

nieuwe vacuumbox .......

 

heb hem 2 x 45 min (woon werk) enorm op z'n staart getrapt... niet in noodloop te krijgen.

normaal was dit zo geregeld.

 

even afwachten wat de tijd ons brengt.

de oude box had wel bij het ventiel van de turbo (1 van de 6) roest in het filter

 

duimen! dat het zo blijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Noodloop opgelost (voorlopig)

nieuwe vacuumbox .......

 

heb hem 2 x 45 min (woon werk) enorm op z'n staart getrapt... niet in noodloop te krijgen.

normaal was dit zo geregeld.

 

even afwachten wat de tijd ons brengt.

de oude box had wel bij het ventiel van de turbo (1 van de 6) roest in het filter

 

duimen! dat het zo blijft

 

Ben benieuwd of dit zo blijft Jeroen, hoop van wel natuurlijk.

Kun je een fotootje van de "verroeste vacuümbox" plaatsen en de prijs geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, bedankt kunnen we misschien weer wat van leren, bij Guyke heeft het i.i.g. geen resultaat gehad.

Defecten aan het 7 kleppenhuis waren tot noch toe onbekend op dit forum, maar misschien dat ze nu na 6/ 7 jaar de geest kunnen gaan geven.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden