Ga naar inhoud

Inklapbare Trekhaak Passat B7/3AA vraag


remkow

Aanbevolen berichten

Bij de bestelling van mijn Passat had ik met de dealer afgesproken dat de inklapbare trekhaak achteraf gemonteerd zou worden. Dat scheelt toch weer een klein beetje voor de bijtelling...

 

De trekhaak is er vandaag ondergezet, echter ik ben niet tevreden over de uitgezaagde stukken in de onderspoiler. In principe is het niet zichtbaar maar het lijkt met wel kwetsbaar:

img0497agr.th.jpg

 

Verder komt er (denk ik) snel vuil in:

img0496gj.th.jpg

 

Volgens de dealer is dit de enige manier en heeft de originele onderspoiler al markeringen voor de trekhaak.

 

Is er iemand die de wegklapbare trekhaak af fabriek heeft die een foto van de onderzijde zou willen posten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom ben ik idd op zoek naar een foto van hoe het wel moet, de dealer blijft namelijk beweren dat er geen ander oplossing is dan dit en dat eea is uitgesneden zoals het hoort. Ik kan me niet voorstellen dat het er af fabriek ook zo uit ziet! Bovendien zit het oog voor de losbreekvoorziening ook nog eens erg ongelukkig geplaatst. Voor een trekhaak van deze prijs verwacht ik idd meer en dit heb ik ook alvast aangegeven bij de dealer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga ff zoeken, was wel een 3c maar evengoed prutswerk. Later is er een andere onderlip geplaatst met klik systeem.

 

Monument.......................................

 

viewtopic.php?f=106&t=44434

 

Edit: Ik doe op zoekfunktie prutswerk intoetsen, staat ie bovenaan. Ik weet niet in hoeverre dit ook mogelijk is voor een 3AA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, die is nog erger :D

Gelukkig zit het bij mij in de onderlip en niet zozeer in de achterbumper maar toch: BLIJFT PRUTSWERK en het MOET beter kunnen!

 

De discussie met de dealer is dat het volgens hun niet anders kan, ze geven aan dat de uitsnijdingen voorgemarkeerd waren op de onderlip en dat er geen onderlip te bestellen is die specifiek voor deze trekhaak (die toch echt origineel VW is) leverbaar is. Ik heb met de dealer samen in ETKA gekeken en daar hebben we het niet kunnen vinden.

 

Daarom zoek ik specifiek een foto van een 3AA met dezelfde haak af fabriek, als het daar wel netjes zit is het gewoon einde discussie en dan gaan ze dezelfde onderlip maar bestellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ziet er heel anders uit dan die van jou...

 

En Idd zoals PassatMotion al zei: alles staat in ETKA, ga maar naar een andere Vw dealer en vraag maar daar is na het artikelnummer, daarmee kan je ze dus hard pakken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb samen met de dealer in ETKA gekeken en daar was geen onderlip voor de wegklapbare haak, als iemand dat wel kan vinden dan zou ik heeel graag een screenshot en/of artikelnummer willen hebben...

Zou gemakkelijk zijn als we wisten voor welke type wagen :wink:

Zie enkel foto's van de front van je wagen, misschien ook even in je onderschrift wat info te plaatsen dan kunnen we wat gemakkelijker helpen.

 

Gelukkig hebben ze enkel in je onderlip gezaagd, kost het je geen rib uit je lijf :)

Zal je info vandaag niet meer kunnen lezen voor 22u, misschien dat iemand anders hier zo vriendelijk wil zijn voor het art nr te plaatsen

 

OPGELET met de opening van de uitlaat 3 types in (1 enkel, 1 dubbel, links en rechts )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mailtje van Autohaas:

 

volgens Etka moet je altijd zelf het gat erin maken, deze opmerking staat bij alle soorten vermeld ook bij de electrisch uitklapbare

3aa-ahk.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meen je dit nou echt.. voor de afneembare trekhaak (bij een 3C) maken ze wel een onderlip met klepje om het mooi weg te bergen, na gebruik.

En bij deze dus niet...?? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan moet je het wel mooi afgewerkt hebben, om het zo mooi op zijn plek te krijgen..

 

Ik snap niet waarom Volkswagen, niet een speciale onderlip hiervoor heeft gemaakt.. de B7 bestaat nu al bijna 2 jaar ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hartstikke bedankt voor de foto! Zit er bij jou aan de linkerzijde een hendel om de haak uit klappen (zoals op mijn foto's) of zit dat bij jou anders?

 

Even een verdere update: Volgens Volkswagen NL (Pon) is de trekhaak gemonteerd conform de voorschriften maar ook zij vinden de afwerking slordig. De zaak ligt nu weer even terug bij de dealer en ik wacht op hun voorstel. Wordt vervolgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden