VWilbrand Geplaatst 8 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2007 Mede passat liefhebbers, Ik heb een vraag omtrent verlagen. Ik heb net mijn nieuwe passat 3c in ontvangst mogen nemen. Initieel had ik de passat met verlagingsveren willen laten uitrusten. Niet alleen mooi maar ook beter voor de wegligging had ik zo gedacht. De dealer heeft me toen geadviseerd om een sportonderstel te nemen. Dit heb ik dus gedaan maar heb een beetje spijt hiervan omdat ik de auto liever iets lager had willen afveren. Dealer dus nog een keer benaderd met de vraag of ik die verlagingsveren ook in combinatie met het sportonderstel kan krijgen. Dit kan maar nu komt het. De dealer meld mij dat het er mooier uitziet maar dat de auto meer onderstuur heeft na verlaging. Is dit nou een lulverhaal of niet. Iemand van jullie die hier misschien iets zinnigs over kan zeggen of ervaring heeft met verlagingsveren en weggedrag? Alvast bedankt voor de input Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 8 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2007 Verlagingsveren en wegligging gaan in principe niet samen. Alle verlagingsveren hebben minder veerkracht dan de orginele veren. Het chassis komt wel lager te liggen maar de geometrie van de ophanging is niet meer in balans wat resulteert in meer "body roll" / overstuur. Het sportonderstel is daarentegen weer een uitgebalanceerd geheel. Veren met meer veerkracht en aangepaste schokbrekers. Tis een kwestie van accepteren dat de auto wellicht niet laag genoeg is met een goed weggedrag. Wat dat betreft is het sportonderstel van VW wel een goede keuze geweest. Als je lager wilt met behoud van weggedrag moet je diep in de buidel tasten, bv Bilstein PSS-9 systeem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 9 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2007 Een origineel sportonderstel, houdt dat in schokbrekers en veren? Neem bijv. de 3BG die k heb. Die was ook met sportonderstel te krijgen. Zijn dat dan de standaard schokbrekers met veren die maar 25 mm lager liggen? Of wordt alles aangepast? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 9 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2007 In principe is iedere auto van nature onderstuurt, dat is gedaan om mensen welke zichzelf nogal overschatten qua stuurkunst tegen zichzelf te beschermen. Vind het wel vreemd dat je auto nu meer onderstuurt is als voorheen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VisionRoy Geplaatst 9 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2007 Hou zat het ook alweer.... Bij Overstuur gaat hij over de neus wegglijden... en bij Onderstuur glijd de kont weg ? Of andersom ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Griff Geplaatst 9 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2007 Andersom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 9 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2007 Kijk even in de KB voor de precieze uitleg over onder- en overstuur.. http://www.vwpassat.nl/kb.php?mode=cat&cat=38 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Volkswagen Geplaatst 9 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2007 Over stuur = Meer sturen dan je wilt, dus maak je een scherpere bocht. Onderstuur = jij wilt afslaan, maar de auto wil rechtdoor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VWilbrand Geplaatst 9 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2007 Ik heb zelf het idee dat het wel mee zal vallen met de onderstuur. In principe staat de auto al 15mm lager dan normaal door het sportonderstel maar ik vind een klein beetje lager net iets mooier. Ik moet wel toegeven dat de auto nu al redelijk stug geveerd is dus je merkt wel elke oneffenheid in het wegdek. Maar ja, wie mooi wil zijn ...... Ik zit nog te dubben of ik de auto nog een stukje zal verlagen. Veel stugger dat dattie nou is kan volgens mij echt niet. Stuiteren doet hij toch al. Verder rijd het wel heel lekker want hij helt echt weinig over in de bochten waardoor je er veel sneller door kan en hij ligt lekker op de weg en stuurt heerlijk direct. Bedankt voor de input zover heren Wat zouden jullie doen? Nog iets verlagen (15mm ongeveer) of zo laten. Misschien is het handig als ik ff een pic upload dat is makkelijker. Ik kijk straks wel ff of ik een foto kan maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JurgenTDI Geplaatst 9 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2007 Ik denk dat het hier om een leasebak gaat? Ik heb zelf een aantal lease-VW's gehad, de laatste heb ik gewoon standaard laten afleveren, maar achteraf (op eigen kosten) een verlagingsset van VW laten monteren, en eigen 18" wielen gemonteerd. De kosten zijn uiteraard wat je zelf ook al noemde 'wie mooi wil zijn moet pijn lijden'. Ik zou gaan voor meer verlaging icm een plattere band. Je comfort gaat dan wel parte spelen... (uiteraard). En foto's zijn altijd welkom!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Oliver Geplaatst 9 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2007 Ik zou het zo laten. Heb bij de 3C ook de fabrieksverlaging gehad en het stuurt erg goed, het comfort is nog acceptabel en je komt nog steeds goed over de wijdverspreide drempels heen. Het originele setje is wat mij betreft (en velen met mij) het juiste compromis tussen sportief en comfortabel. Wil je voor een betere wegligging gaan, verlaag dan niet alleen maar denk ook eens aan (instelbare) strutbars, een andere camberinstelling van je wielen (kun je het onderstuur mee opvangen, alleen slijten je banden dan iets eenzijdiger) en achter iets zachter afgeveerd dan voor. Succes met je beslissing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VWilbrand Geplaatst 16 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2007 De kogel is door de kerk. Ik heb de verlagingsveren toch laten bestellen. Ik moet nog een afspraak maken voor het monteren. Veren zijn overigens van MAD. Ook terug te vinden op http://styling.volkswagen.nl en http://www.mad-tooling.com Het zal ergens in april worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
silvergreylowe Geplaatst 17 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2007 hmmm op aanraden van pon over verlagen heb ik (heel duur) mad veren meegekregen. Gezien de prijs wat PON er voor gekregen heeft..en de ietsje verlaging die ik ermee heb zeg ik: ik heb spijt...dit is niet laag en zie nauwelijks verschil. Plus idd..kwa vering en deining en stuur gedrag denk ik dat een sport onderstel veel beter was.. nog effe en mijn schokbrekers zijn op en dan ga ik aan de schroefset! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VWilbrand Geplaatst 17 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2007 hehehe.....maar ik heb het sportonderstel er al onder liggen dus die van mij staat standaard al 15mm lager. Volgens de dealer gaat de auto nu nog eens 20mm zakken en dat is net dat kleine beetje wat hij nog nodig heeft. Strak sturen doet hij al. Daar waar anderen even in de ankers moeten om de bocht goed te nemen blijf ik gewoon in zijn drie en stuur ik hem er zo doorheen Het zal mij in ieder geval benieuwen hoe de verlaging er straks uitziet en hoe de auto rijdt. Ook kwa stugheid etc. Dealer heeft het afgeraden maar helaas ben ik eigenwijs en wil ik het eerst zelf beoordelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten