Ga naar inhoud

Alcohol tester kopen voor Frankrijk?


comfortcruiser

Aanbevolen berichten

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ah dat zou natuurlijk ook zomaar kunnen :lol:

 

Maakt niet uit man, ik was ook even vergeten dat er wat ''belangsrijks'' in Brussel staat :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort debiele dingen kunnen ze alleen daar verzinnen!

Hoe zien ze dat voor zich dan:

 

Bij controle laat je je blaaspijpje zien aan oom agent dat het in orde is?

En dan mag je verder? Hahahaha, wat een mafkezen.

 

Nee, dan moet je alsnog blazen op een geijkte alcoholmeter! Wat is het nut van die zelftest dan?

Ik kan hier echt de logica niet van inzien.

Als je een boete krijgt op grond van een zelftest dan veegt de eerste de beste advokaat het zo van tafel voor een rechter.

En daar in Brussel vinden ze dat allemaal maar goed?

Zie het meer om de omzet van bepaalde lieden op te vijzelen.

 

ligt brussel tegenwoordig in frankrijk? dat men er amper nederlands spreekt, da's algemeen geweten, maar bij mijn weten is brussel vlaanderen ;)

 

Nee dat ligt niet in Frankrijk, daar zetelt een Europees Parlement die dit soort zotigheid aan de kaak kan stellen.

Ozzy40 snapt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja eigenlijk.. verhuist het Europees Parlement, elke half jaar ofzo naar Frankrijk en na een half jaar weer terug naar Brussel , omdat de Fransen alles willen hebben..(rare volk, die Fransoosjes, ze willen geen 1 ander taal spreken dan Frans..) (ik weet niet of dit nog steeds zo is.. dit werd me is uitgelegd op de middelbare school)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das idd nog steeds zo.. Spreken geen andere taal met moeite sommige een kleine beetje engels . Maar zodra er een betaald moet worden of een beuring direct moet worden betaal spreek men opeens vloeiend engels dit geld ook voor die in Wallonië die vertikkend om Vlaams te spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deel die mening niet, voor mijn werk meerdere keren bezig geweest voor de franse ns en daar spreekt iedereen engels. en op vakantie (we gaan ieder jaar wel naar Frankrijk) merk je ook een grote verandering. vooral in echte toeriste gebieden is men nog lekker eigenwijs. maar daar buiten kan het zelfs zijn dat men je aan spreekt in het engels omdat ze zien dat je moeite heb met de taal. en omgekeerd gebeurt het hier ook met de Duitsers. de ober verstaat geen Duits meer... als we het over koppige gasten hebben moet je naar Engeland kijken daar spreekt bijna niemand een vreemde taal. terwijl in de rest van Europa een 2de taal van jongs af op school wordt gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

was al verboden, maar verhoogd. en er zijn meerdere landen waar dit niet mag. meen Oostenrijk en Italië ook een boeten hebben hiervoor.

maar dan moeten ze je zien remmen voor een flits paal.. hoe willen ze nou controleren dat je het in je navi heb staan, ding staat op Nederlands.

 

Reden is dat vaak ongecontroleerd hard wordt geremd en daardoor wel eens ongelukken ontstaan.

Heb wel eens een ongeluk meegemaakt om dat een gladiool even remde voor een paal.

2 auto's er achter botste en de eikel reed door zonder schade...

 

 

Meen dat het onderdeel is van behalen rijbewijs.. hoe te remmen.. :angry: er rijden een hoop remy's op de weg (alleen op de wereld)

Het schijnt dat ze gewoon je navi mogen vragen en erin kijken.. Dus altijd even op Chinees zetten :mrgreen:

Of, met de raamhamer het schermpje kapot tikken.. navi van een paar honderd of een boete van 1000.. ik wist het wel.

Alleen is de kans dan groot dat je alsnog die boete krijgt.

 

De alcoholtesters zou je op elk tankstation en in elke supermarkt moeten kunnen kopen... maar ik ben ze daar nog niet tegen gekomen. (laatste keer dat ik er was was enkele maanden terug)

 

Het blijft complete onzin. Vooral omdat die dingen 1x bruikbaar zijn... blaas je er dus in en zegt ie dat je mag rijden ben je alsnog in overtreding omdat je nog maar 1 goeie tester hebt.... Hoe komen ze der op. Zeker ook een begrotingstekort.

En elektronische kan ook al niet.. dat zou te simpel zijn.. ledjes omwisselen "ja maar meneer agent, hij zei groen hoor!" haal je elke vorm van eigen verantwoording weg bij mensen, en da's een verkeerde weg om in te wandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das idd nog steeds zo.. Spreken geen andere taal met moeite sommige een kleine beetje engels . Maar zodra er een betaald moet worden of een beuring direct moet worden betaal spreek men opeens vloeiend engels dit geld ook voor die in Wallonië die vertikkend om Vlaams te spreken.

 

Mijn ervaring (Franse kennissen) leert, waar van beidekanten een wil is, is een weg (geldt voor meer dingen).

Wij zijn ook begonnen met "Frans onderweg" en pen en papier. (Spreek ook geen echt frans).

 

Verder krijgen ze in Frankrijk weinig buitenlands taalles, dit wordt al meer (Duits en Engels).

Heb scholieren gesproken die 1 uur Engels per week kregen waar bij de leraar/lerares op de middelbare school gewoon voorleest uit het boek (dus geen actie van de leerlingen)

Verder wordt op tv alles, maar dan ook alles nagesynchroniseerd.

 

Maar eerlijk is eerlijk veel Fransen doen niet eens een poging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das idd nog steeds zo.. Spreken geen andere taal met moeite sommige een kleine beetje engels . Maar zodra er een betaald moet worden of een beuring direct moet worden betaal spreek men opeens vloeiend engels dit geld ook voor die in Wallonië die vertikkend om Vlaams te spreken.

 

Mijn ervaring (Franse kennissen) leert, waar van beidekanten een wil is, is een weg (geldt voor meer dingen).

Wij zijn ook begonnen met "Frans onderweg" en pen en papier. (Spreek ook geen echt frans).

 

Verder krijgen ze in Frankrijk weinig buitenlands taalles, dit wordt al meer (Duits en Engels).

Heb scholieren gesproken die 1 uur Engels per week kregen waar bij de leraar/lerares op de middelbare school gewoon voorleest uit het boek (dus geen actie van de leerlingen)

Verder wordt op tv alles, maar dan ook alles nagesynchroniseerd.

 

Maar eerlijk is eerlijk veel Fransen doen niet eens een poging.

 

Ik game wel is en dan zit ik dus wel met die Fransen bij een microfoon-chatgroep zeg maar.. ik vraag ze wat in het Engels, maar nee ze begrijpen er de ballen niet van :lol: ik kon zelfs beter Engels op me 11e zonder enige Engels les te hebben gehad.. gewoon geleerd van muziek en tv en that's it..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het die Fransen ook niet echt kwalijk nemen... wij krijgen vanaf de basisschool Engelse les, bij hen zijn hele generaties die nooit Engelse les hebben gehad. Wordt pas de afgelopen jaren ingevoerd.

Komt bij dat bij ons alle films en zo ongeveer alle tv programma's Engels zijn, dus je luistert en leest meteen mee in het Nederlands.. iedereen met meer dan 2 hersencellen haalt daar vanzelf op zijn minst enkele woordjes uit die je nooit meer vergeet. Dat hebben de Fransen niet, bij hen is alles (zeer irritant, net als bij de oosterburen) nagesynchroniseerd.

 

Ik kom vaak in Frankrijk en de meeste mensen doen echt wel een poging, maar ze kunnen het gewoon niet.

En ja, je hebt ook Fransen die het vertikken omdat ze er doodmoe van worden dat er alweer zo'n vakantieganger voor hun neusstaat die geen woordje Frans spreekt. (ja, die heb je echt.), alleen vergeten ze weleens dat die vakantiegangers wel de halve economie op gang houden.. zeker in het zuiden.

Maar, ik ben het niet helemaal met ze oneens, je hebt ook zeeeer vervelende vakantiegangers daar die overal schijt aan hebben. " we zijn immers op vakantie ".

Maar, ook zoals wij irritante mensen hebben hebben zij die ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ook wel..en frans is ook wel een 2e wereldtaal, maar ik kom eigenlijk alleen voor me werk in frankrijk en dus ook niet echt in de toeristenstede en waar ik kom zullen ze nooit de moeitenemen om je te verstaan. Kom er ongeveer aantalmaal per maand met ons binnenschip dus eigelijk alleen te maken met kraanmachinisten en havenarbeiders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo gek dat die geen 2e taal beheersen, dat zullen de meeste hier ook niet doen.

 

Overigens zegt het niet veel of je in toeristengebied komt of niet. Juist in de toeristengebieden verdommen ze het vaak, juist om de eerder door mij aangedragen redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frans 2e wereldtaal? ik dacht juist Duits.. nou nooit van me leven dat ik Frans ga leren, dat ga ik dus mooi weer vertikken :mrgreen: (ik kreeg wel Frans les op me 14 en 15e, maar ik heb het mooi laten vallen, kut taal :wink:

Ik leer nog liever Japans of chinees.. :lol:

 

Heel handig by the way, als je zo'n alcohol tester moet kopen in Frankrijk, dan kom je daar aan bij de balie, ja en dan? Can i buy some alcohol testers please? en de medewerker zegt dan: in het Frans, wat zei u meneer?? ik versta u niet.. en dan zeg jij weer: GA TOCH ENGELS LEREN MENS! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah, waarom zouden zij Engels moeten leren?

Jij bent in hun land op vakantie, dan mag je op zijn minst een paar zinnetjes kennen.

(en dat geldt voor welk land je dan ook heen gaat vind ik)

 

De 2e wereldtaal is overigens nog altijd Spaans. Frans is derde. (wordt gekeken naar taal die in verschillende landen wordt gesproken)

Maar als je kijkt naar totaal aantal sprekers dan is Mandarijn 2e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als we zo gaan doen, dan komt het nooit goed he, elke jaar naar een andere land, mag je al hun talen beetje gaan leren...

 

Bijvoorbeeld:

Egypte - Arabisch (volgens mij), nou veel geluk daarmee, dat is een behoorlijk moeilijke taal.. en daar spreken ze ook wel een beetje Engels..

Spanje - Spaans, maar daar spreken ze vast ook wel Engels..

Turkije - Turks, maar daar spreken ze al Engels, in de toeristen-steden vooral..

Tsjechië- Tsjechisch, maar daar spreken ze vast ook wel Engels.. ik kwam zelfs paar tegen die Duits spraken..

 

En ga maar door, zo komen we niet echt ver.. we leren niet voor niks Engels tegenwoordig op scholen.. :mrgreen:

Het opvallende is echt dat die Fransen, gewoon zelf geen ander taal willen leren..

 

Wanneer ik af en toe game, schelden paar van die Fransen mij blijkbaar uit.. en een vriend van me zegt wat die zei, wanneer ik dan die kerel vertel van scheld me dan is uit in het Engels, ik wil wel weten wat die zei en ineens zegt die niks meer? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou daar niet aan goed komen dan? Als ik naar een ander land ga dan leer ik toch echt een paar simpele woordjes en kleine zinnetjes.

En als jij een beetje moeite doet, dan doen zij dat opeens ook.

Als jij aankomt met "ja je leert maar engels" dan doen zij alsof ze niks van je begrijpen, en ik geef ze groot gelijk ook.

 

Echter, als je naar een land gaat met een zeer moeilijke taal (zoals bijv Arabisch) is de kans zeer groot dat ze daar in de toeristengebieden prima Engels spreken, helemaal super. Maar zelfs dan leer ik een paar woordjes, daar maak je mensen zo blij mee dat alles opeens veeeel makkelijker gaat.

 

Ik vind het overigens helemaal niet opvallend dat Fransen geen andere taal willen leren, dat is namelijk echt niet zo. Het is alleen veel moeilijker voor hen (oa door geen lessen op school en alles op tv in het Frans). Echter spreken de meeste wel een paar woordjes of zinnetjes, maar als jij niet de kleinste poging doet om de kloof te verkleinen (door wat woordjes Frans te leren) dan gaan zij echt geen moeite voor je doen en blijven ze lekker in het Frans tegen je praten. En ik geef ze groot gelijk.

 

En om nou een heel volk af te rekenen op een paar gamers... (vaak al niet de meest vriendelijke mensen vanachter de computer, lekker veilig schreeuwen vanuit het huis van mama). Nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah, waarom zouden zij Engels moeten leren?

Jij bent in hun land op vakantie, dan mag je op zijn minst een paar zinnetjes kennen.

(en dat geldt voor welk land je dan ook heen gaat vind ik)

 

Kommer du snart på ferie i Norge? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Back on mine alcohol tester topic :)

 

M`n buurvrouwtje is een Fransaise en van de week is ze naar Franlrijk geweest ( Ze spreekt trouwens prima Nederlands),

aldaar heeft ze 2 alcoholtestertjes voor me meegenomen a € 1,60 per stuk, verkrijgbaar bij de apotheek en Tankstations.

Ik ben tevreden en kan niet wachten tot ik weer naar Frankrijk op vakantie ga...

Tis en blijft ( eigen mening) een mooi land.... Vooral de wijn is heeerlijk :)

Het Topic kan/ mag eventueel op slot maar als men verder wil chatten over hoe en wat ook prima...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij praten het overgrote deel in Turkije gewoon Nederlands.. toch?

 

Ja man, alle Turken die terug zijn gegaan met zakken vol geld..

Als dit het geval was, zouden ze meer Duits spreken, meeste Turken die er in Europa waren/zijn, wonen namelijk in Duitsland ;)

 

Nee.. bijna overal in Turkije kom je wel zowieso een aantal mensen tegen die wel gewoon engels of duits ofzo spreken, daar hebben ze ook net als hier in NL, Engelse en Duitse lessen, sommige zelfs spaans..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kommer du snart på ferie i Norge? :mrgreen:

 

Uit het hoofd!

Je zei vast: kom jij ook nog is keer naar Noorwegen? goed of fout??? fout dus...

 

Edit: Binnenkort op vakantie in Noorwegen? (Google Translate)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah, waarom zouden zij Engels moeten leren?

Jij bent in hun land op vakantie, dan mag je op zijn minst een paar zinnetjes kennen.

(en dat geldt voor welk land je dan ook heen gaat vind ik)

 

Kommer du snart på ferie i Norge? :mrgreen:

:lol:

Nee dat kom ik niet, maar als ik het zou komen zou ik wel wat woordjes leren. Altijd leuk :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Back on mine alcohol tester topic :)

 

M`n buurvrouwtje is een Fransaise en van de week is ze naar Franlrijk geweest ( Ze spreekt trouwens prima Nederlands),

aldaar heeft ze 2 alcoholtestertjes voor me meegenomen a € 1,60 per stuk, verkrijgbaar bij de apotheek en Tankstations.

Ik ben tevreden en kan niet wachten tot ik weer naar Frankrijk op vakantie ga...

Tis en blijft ( eigen mening) een mooi land.... Vooral de wijn is heeerlijk :)

Het Topic kan/ mag eventueel op slot maar als men verder wil chatten over hoe en wat ook prima...

Frankrijk is een prachtig land :mrgreen:

 

Goed idee trouwens om iemand anders te vragen er een paar mee te nemen om gezeik te voorkomen bij de grens overgaan. Ga ik ook doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden