Ga naar inhoud
  • 0

Passat 130PK PD 6 Bak hoeveel na tuning


LuckyK3

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ter indicatie:

 

Wij hadden een Passat 130 PK pd 6 bak. Wat er aan gedaan was weet ik niet, maar we hadden +/- 180 PK met een kleine 400 Nm koppel.

 

We hebben 240 op de teller gehad, en toen hadden we nog gas over. Ook als je vol gas optrok dan slipte de voorwielen nog een keer bij 60 km/u....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

JDEngineering geeft deze waarden op voor de standaard chiptuning:

 

Passat 1.9 tdi 130pk 130pk 160pk 310Nm 385Nm € 490

 

Bij een chip op maat(ca 150 euro duurder) stijgt het vermogen(gemeten op een superflow 4wd rollenbank) naar ruim 180pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
JDEngineering geeft deze waarden op voor de standaard chiptuning:

 

Passat 1.9 tdi 130pk 130pk 160pk 310Nm 385Nm € 490

 

Bij een chip op maat(ca 150 euro duurder) stijgt het vermogen(gemeten op een superflow 4wd rollenbank) naar ruim 180pk.

 

En geloof me, ik heb in een 180 pk versie gereden, dat gaat heeeeel hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo

 

de orginele chip heeft hij verandert

dacht wel op maat hij verandert de waarde's zelf.

 

hij had toen nog geen rollebank en was toen 495 euro kwijt

 

Heb hem later pas op de rollenbank gehad

 

Laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was van plan mijn nieuwe (2004) 130pk/6bak te laten chippen, maar toen ik erin ging rijden (ik had een orginele '98 110pk TDI) schrok ik van de kracht in die motor. Ik wist niet dat dat ding zo sterk was!

 

Omdat ik van oude comfort line naar een jonge sportline ben gegaan was alles veel directer. Nu ben ik bang dat het chippen me nog een grotere turbo trap geeft en dat het rijden in buiten de snelweg er niet plezieriger op word.

 

Iemand ervaring met het rustig rijden met hoger koppel? Heeft dat effect op het aangrijpen vd koppeling en het onrustiger gedrag bij lage versnelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de pompverstuivers zijn over het algemeen iets sterker(koppel) dan de verdelerpompen..VP 110pk/235nm en PD 130pk/310nm, je hebt nu dus bijna 100Nm meer dan eerder vandaar de kracht.

 

als je em op maat laat chippen zul je daar geen last van hebben, de tuner kan je het koppel geven waar je maar wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

haha ik bedoelde meer "LuckyK3" maar maakt niet uit ;)

 

Ik vroeg het omdat er zowel door de VW dealer als door het autobedrijf waar ik altijd naartoe ga, wordt gezegd dat het niet verstandig is om na 150.000 km te chippen omdat alles op elkaar ingesleten is en dat de levensduur van de motor/auto minder zou worden :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vroeg het omdat er zowel door de VW dealer als door het autobedrijf waar ik altijd naartoe ga, wordt gezegd dat het niet verstandig is om na 150.000 km te chippen omdat alles op elkaar ingesleten is en dat de levensduur van de motor/auto minder zou worden :idea:

 

Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen? want er staat bij mij bijna 2 ton op, maar ik zou hem toch wel graag willen laten chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Juist de 96kw versie is misschien wel het beste wat ooit gemaakt is. Bij een km stand van 1,5 ton is de motor net ingelopen. Verder ben ik eigenlijk weleens benieuwd wat het uit zou maken of de motor vanaf nieuw getuned 400000km zou lopen of vanaf 200000km getuned 4 ton zou lopen.....

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Juist de 96kw versie is misschien wel het beste wat ooit gemaakt is. Bij een km stand van 1,5 ton is de motor net ingelopen. Verder ben ik eigenlijk weleens benieuwd wat het uit zou maken of de motor vanaf nieuw getuned 400000km zou lopen of vanaf 200000km getuned 4 ton zou lopen.....

 

Jos.

 

Ja allemaal leuk een aardig ! maar wie zegt dit, welk onderzoek heeft dit uitgewezen ??

 

vind het een beetje een rare opmerking bij 1,5 ton net ingereden... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zeg ik. Ik heb die motoren (en andere tdi's) nu vaker van binnen bekeken en bij de 1,5 ton staan de slijpsporen er nog in en is er geen werkrand aanwezig, ofwel nauwelijks waarneembare slijtsporen.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Juist de 96kw versie is misschien wel het beste wat ooit gemaakt is. Bij een km stand van 1,5 ton is de motor net ingelopen. Verder ben ik eigenlijk weleens benieuwd wat het uit zou maken of de motor vanaf nieuw getuned 400000km zou lopen of vanaf 200000km getuned 4 ton zou lopen.....

 

Jos.

 

Ik heb de 100PK en raak bijna de 2 ton. mag je het bij mij weleens testen 8-)

 

@ Don : Alls je ervanuitgaat dat er dus ook dieselmotoren in vrachtwagens zitten en die gewoon de 4 miljoen km aantippen op het gemakkie... Oke, het is wat zwaarder spul, maar wel dieseltechnologie. Aldus mijn broer de vrachtwagenmonteur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden