Ga naar inhoud

Parkeer sensoren defect?


Kattekwaad

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,

 

Ik heb even een vraagje aan de kenners. Ik heb een passat 3c voorzien van parkeersensoren alleen ervaar ik het volgende probleem. Als ik bijvoorbeeld mijn auto in zijn achteruit zet dan hoor ik de controle/activerings piep van de sensoren. maar als ik dan een object nader dan hoor ik geen piepjes ook het lampje naast mijn pook knippert maar ik kan niet echt zien of hij sneller gaat knipperen als je iets nadert of niet. het zelfde verhaal geldt voor de senoren aan de voorkant. Heb ik te maken met een defect of een gewijzigde setting? Hoe kan ik dat zien/ achterhalen? en zijn er mensen in de omgeving van Amsterdam of Rotterdam die daar eventueel bij zouden kunnen helpen?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat er vocht in is gekomen waardoor die parkeersensoren wel is raar gaan doen, dit had ik ergens gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kan doen is de auto op contact zetten, en in de achteruit, en dan een paar mm met een vinger bij de sensoren langs gaan. als je echt goed voelt verneem je een tikkend iets op je vinger. Zo kun je exact zien welke het niet doet.

Je moet het heel licht als een fleece trui stroompje zien, enkel wat lichter.

Echt goed voelen zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kan doen is de auto op contact zetten, en in de achteruit, en dan een paar mm met een vinger bij de sensoren langs gaan. als je echt goed voelt verneem je een tikkend iets op je vinger. Zo kun je exact zien welke het niet doet.

Je moet het heel licht als een fleece trui stroompje zien, enkel wat lichter.

Echt goed voelen zeg maar.

 

bedankt voor de tip, dit is iets wat ik minimaal zelf kan testen inderdaad.

 

Aanvullende tips zijn welkom want ik wil voorkomen dat me vrouw de bumper er af rijd bij het file parkeren in Amsterdam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin niet over file parkeren met een Passat, dat durf ik niet eens :mrgreen: maar ik ben zelf gewoon slecht in parkeren, zal wel aan mij liggen.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag allemaal,

 

Ik heb even een vraagje aan de kenners. Ik heb een passat 3c voorzien van parkeersensoren alleen ervaar ik het volgende probleem. Als ik bijvoorbeeld mijn auto in zijn achteruit zet dan hoor ik de controle/activerings piep van de sensoren. maar als ik dan een object nader dan hoor ik geen piepjes ook het lampje naast mijn pook knippert maar ik kan niet echt zien of hij sneller gaat knipperen als je iets nadert of niet. het zelfde verhaal geldt voor de senoren aan de voorkant. Heb ik te maken met een defect of een gewijzigde setting? Hoe kan ik dat zien/ achterhalen? en zijn er mensen in de omgeving van Amsterdam of Rotterdam die daar eventueel bij zouden kunnen helpen?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie's

 

Beste is om even te laten uitlezen, is er 1 defect dan heb je een storing op alle 8. Soms kun je zien, met name bij de 2 verchroomde sensoren aan de voorzijde, dat er 1 defect is door het afbladderen van het chroom en een lekspoortje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een visueel PDC hebt op de radio kan je al schatten wat het is.

 

Heb je beeld met blijvende Biep dan kan het water (druppel kan al genoeg zijn) op de sensor of 1 van de sensoren bladerd de verf af, het chroom is gevoelig.

Daar kan je dan zien welke sensor kuren heeft.

 

Heb je geen beeld 'nada' alleen een lange biep dan is er een sensor defect of kabel los.

Dan zal je de bumper af moeten halen en de defecte trachten te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag allemaal,

 

Ik heb even een vraagje aan de kenners. Ik heb een passat 3c voorzien van parkeersensoren alleen ervaar ik het volgende probleem. Als ik bijvoorbeeld mijn auto in zijn achteruit zet dan hoor ik de controle/activerings piep van de sensoren. maar als ik dan een object nader dan hoor ik geen piepjes ook het lampje naast mijn pook knippert maar ik kan niet echt zien of hij sneller gaat knipperen als je iets nadert of niet. het zelfde verhaal geldt voor de senoren aan de voorkant. Heb ik te maken met een defect of een gewijzigde setting? Hoe kan ik dat zien/ achterhalen? en zijn er mensen in de omgeving van Amsterdam of Rotterdam die daar eventueel bij zouden kunnen helpen?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie's

 

Beste is om even te laten uitlezen, is er 1 defect dan heb je een storing op alle 8. Soms kun je zien, met name bij de 2 verchroomde sensoren aan de voorzijde, dat er 1 defect is door het afbladderen van het chroom en een lekspoortje.

 

 

Zijn er leden in de omgeving van amsterdam die kunnen uitlezen?

 

Trouwens aan de voorkant zie ik bij een van de sensoren inderdaad een lek spoortje over het chroom naar beneden lopen... maar waar moet ik dan aan denken vervangen ?? droog maken met haarfön ofzo ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens aan de voorkant zie ik bij een van de sensoren inderdaad een lek spoortje over het chroom naar beneden lopen... maar waar moet ik dan aan denken vervangen ?? droog maken met haarfön ofzo ??

 

Dan denk ik dat die kaduuk is, droog maken helpt niet, vervangen is enige remedie maar moet je het zeker weten (Uitlezen). (verchroomde sensor kost bij dealer +/- 105 euro!) Zelf monteren 15 minuten werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreke had de tip om het chrome er af te schrapen en daarna beplakken met van die zilveren tape.

Verschil schijn je bijna niet te zien, is het proberen waard, kost niks.

Zelf heb ik er 1 op voorraad, die ik eens goedkoop tegen kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

105 euro voor een sensor!! Pure diefstal, denk dat de werkelijke kosten niet meer dan een paar tientjes zijn.

 

Op de elektronica van een Passat 3C valt veel aan te merken maar soms moet je het wel even in het goede perspectief plaatsen. 105 euro vind ik ook veel geld voor zo'n doppie met een draadje maar hoe meer luxe hoe meer er kapot kan gaan en bij mij is op een auto van 6 jaar oud die 3 winters achtereen door de pekel heeft gereden aan de voorzijde 1 sensor stuk gegaan. Om nu van diefstal te spreken...., er zijn onderdelen van de Passat die een prijs hebben waar je slechter van kunt slapen :(

Dreke heeft een goede tip met de chroomtape en wellicht dat ze op Ebay goedkoper zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

heb er vandaag ééntje besteld, zit ook met 'n kapotte sensor vooraan, en de parkeerruimte op m'n werk zijn nogal lastig met 'n lange auto waarvan je de voorkant in z'n geheel niet kan zien :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag de nieuwe sensor binnen gekregen, wou ik 'm erinsteken...

 

bleek dat mijn "kapotte" sensor gewoon niet helemaal instak, werkt nu dus weer zoals 't zou moeten.

 

Iemand interesse voor de nieuwe (chroom) sensor? Voor 35 euro mag ie weg. Desnoods kan ik 'm ook wel meenemen naar de guymoddag :)

 

(en anders hou ik 'm gewoon als reserve :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
vandaag de nieuwe sensor binnen gekregen, wou ik 'm erinsteken...

 

bleek dat mijn "kapotte" sensor gewoon niet helemaal instak, werkt nu dus weer zoals 't zou moeten.

 

Iemand interesse voor de nieuwe (chroom) sensor? Voor 35 euro mag ie weg. Desnoods kan ik 'm ook wel meenemen naar de guymoddag :)

 

(en anders hou ik 'm gewoon als reserve :) )

 

Ik moet mijn parkeer sensor probleem nog testen/ oplossen. ben er niet meer aan toe gekomen omdat ik 24 april vader ben geworden. Maar mocht ik de sensor nodig hebben dan zal ik zeker contact met je opnemen mits je hem nog hebt natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden