Vanmiddag over de A1 net voorbij Apeldoorn, 3 x een piepsignaal en de melding in het scherm: Oliedruk, stop motor afzetten, gelukkig niet druk dus gelijk de vluchtstrook op en de motor uit. Okay, wat nu, contact weer aan, lampjes gaan aan en die uit moeten gaan ook weer uit, verder geen melding of vreemde lampjes die blijven branden. Motor weer starten, geen melding, voorzichtig weer wat gas, paar meter rijden en weer, 3 piepsignalen en de zelfde melding in het scherm.
Om een lang verhaal kort te maken, ANWB er bij, meten en blijkt geen oliedruk te zijn. De voorlopige conclusie van de ANWB-man is dat de oliepomp het gegeven heeft.
Volgens Pon is er op mijn 2.0 TDI 2005 BKM geen modificatie van de ketting van toepassing.
Emailbericht aan Pon
Van: Albert-Jan Visscher
Verzonden: donderdag 21 januari 2010 10:58
Aan: Receptie
Onderwerp: Oliepomp/balansas Passat Variant 3c
Geachte dames en heren,
Eind vorig jaar heb ik bij Opel garage Smit en Co te Deventer een Passat Variant 2.0 TDI DSG van 11/2005 gekocht.
Nu lees ik op diverse fora dat deze motor een probleem kan hebben met de oliepomp. Doordat de kettingaandrijving niet goed functioneert, kan er motorschade optreden. Door ombouw naar een tandwieloverbrenging zou dit probleem verhopen zijn. Ook heb ik begrepen dat er bij diverse auto's van dit bouwjaar een modificatie heeft plaatsgevonden.
Is er te achterhalen of dat bij mijn auto ook is gebeurt?
Het kenteken van de auto is 50-RZ-KL.
Ik hoop dat u mij hierover kan informeren.
Alvast dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer Visscher,
Hartelijk dank voor uw email.
Voor uw auto is deze modificatie niet van toepassing.
Eventuele modificaties worden afgestempeld in het service boekje.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Pon's Automobielhandel B.V.
R. K
Volkswagen Klantenservice
Nu zit ik met het volgende dilemma, moet ik de Passat naar de dealer laten brengen of toch naar mijn vertrouwde garage (Sloot Lochem)
Graag jullie ideeën hierover?
Als ik alles zelf moet gaan betalen dan laat ik de Passat dinsdag naar Lochem brengen, maar misschien is er toch nog wat te regelen met Pon, als blijkt dat de modificatie toch niet is uit gevoerd.
Vraag
AJV
Vanmiddag over de A1 net voorbij Apeldoorn, 3 x een piepsignaal en de melding in het scherm: Oliedruk, stop motor afzetten, gelukkig niet druk dus gelijk de vluchtstrook op en de motor uit. Okay, wat nu, contact weer aan, lampjes gaan aan en die uit moeten gaan ook weer uit, verder geen melding of vreemde lampjes die blijven branden. Motor weer starten, geen melding, voorzichtig weer wat gas, paar meter rijden en weer, 3 piepsignalen en de zelfde melding in het scherm.
Om een lang verhaal kort te maken, ANWB er bij, meten en blijkt geen oliedruk te zijn. De voorlopige conclusie van de ANWB-man is dat de oliepomp het gegeven heeft.
Volgens Pon is er op mijn 2.0 TDI 2005 BKM geen modificatie van de ketting van toepassing.
Emailbericht aan Pon
Van: Albert-Jan Visscher
Verzonden: donderdag 21 januari 2010 10:58
Aan: Receptie
Onderwerp: Oliepomp/balansas Passat Variant 3c
Geachte dames en heren,
Eind vorig jaar heb ik bij Opel garage Smit en Co te Deventer een Passat Variant 2.0 TDI DSG van 11/2005 gekocht.
Nu lees ik op diverse fora dat deze motor een probleem kan hebben met de oliepomp. Doordat de kettingaandrijving niet goed functioneert, kan er motorschade optreden. Door ombouw naar een tandwieloverbrenging zou dit probleem verhopen zijn. Ook heb ik begrepen dat er bij diverse auto's van dit bouwjaar een modificatie heeft plaatsgevonden.
Is er te achterhalen of dat bij mijn auto ook is gebeurt?
Het kenteken van de auto is 50-RZ-KL.
Ik hoop dat u mij hierover kan informeren.
Alvast dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer Visscher,
Hartelijk dank voor uw email.
Voor uw auto is deze modificatie niet van toepassing.
Eventuele modificaties worden afgestempeld in het service boekje.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Pon's Automobielhandel B.V.
R. K
Volkswagen Klantenservice
Nu zit ik met het volgende dilemma, moet ik de Passat naar de dealer laten brengen of toch naar mijn vertrouwde garage (Sloot Lochem)
Graag jullie ideeën hierover?
Als ik alles zelf moet gaan betalen dan laat ik de Passat dinsdag naar Lochem brengen, maar misschien is er toch nog wat te regelen met Pon, als blijkt dat de modificatie toch niet is uit gevoerd.
Alvast dank voor jullie reacties!
Albert-Jan
Link naar reactie
Delen op andere sites
33 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten