Ga naar inhoud
  • 0

Welke velgen te kiezen als nieuwe zomersloffen


wiseguy

Welke velg vinden jullie het mooist onder een 3C station  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke velg vinden jullie het mooist onder een 3C station

    • 1. R36 velg
      10
    • 2. S8 velg
      7
    • 3. Nieuw type (?)
      12


Vraag

Aangezien ik nieuwe zomersloffen nodig heb, wil ik er 18"LMV onder leggen met nieuwe banden.

Ik zit alleen verschrikkelijk te twijfelen welke velgen ik zal kiezen.

 

Het gaat om de volgende velgen:

 

1.

post-13808-1423826907,1351_thumb.jpg

 

2.

post-13808-1423826907,3226_thumb.jpg

 

3.

post-13808-1423826907,4007_thumb.jpg

 

Misschien zijn er leden die ook foto's van deze velgen hebben onder een passat 3C station? Plaats ze dan maar gewoon in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Alle drie vind ik prachtig.

 

Heb zelf de nadelen van naafdeksels ervaren: gaan er soms moeilijk af, zijn meestal van plastic dus kunnen breken, verweren soms vrij snel.

Het naafdeksel van 1 vind ik niet mooi.

 

Uit praktische overwegingen voor 3 gestemd :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik weet dat er nog een paar Astars velgen verkocht gaan worden in t zwart.......ook erg mooi !

 

Nee dank je.... Ik heb een donkergroene passat..... Ik houd niet van donkere velgen onder een donkere auto. Liever heb ik mooie zilvergrijs metallic (sparking!) velgen onder een donkere auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nr 3 is het type Lugano's (foto is een copy van de Lugano's)

 

De Oem velg Lugano's zijn enkel in 19" uitgekomen

Om het verschil te zien tussen copy en oem moet je even naar de wagen kijken van Fopper hij heeft oem Lugano's

Ik zelf heb de copys van de Lugano in 18" en niet verlaagd.

post-5402-1423826913,8691_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lugano en Sagitta zijn iedem enkel de kleur en bestelwijze.

 

Lugano is OEM rechtstreeks van fabriek samen met bestelling van de wagen 1K8 601 025 C

 

Sagitta is uit de accesoire brochure die je nadien kan bestellen 1K8 071 499 QQ9

 

De 601 nr in het artnr is de nr van vw fabrieks optie accesoires en die met 071 zijn uit de accesoire brochuren te bestellen.

 

Lugano zijn zilver/gepolijst kleur en de Sagitta zijn antraciet van kleur en beiden enkel te bestellen in maat 8J x 19 ET 41 5/112 met 235/35 R19 banden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit nog een verschil tussen de lugano en sagitta..... De manier waarop de spaken bij elkaar komen in het hart.... De lugano heeft hoeken in het hart, terwijl de sagitta puntige hoeken in het hart heeft.....

 

Maar ik denk dat ik er al wel uit ben..... Het worden de sagitta velgen.... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er zit nog een verschil tussen de lugano en sagitta..... De manier waarop de spaken bij elkaar komen in het hart.... De lugano heeft hoeken in het hart, terwijl de sagitta puntige hoeken in het hart heeft.....

 

Maar ik denk dat ik er al wel uit ben..... Het worden de sagitta velgen.... :mrgreen:

Ze zijn iedem helemaal geen verschil enkel de kleur.

Deze velgen waren enkel op de Passat CC en de Scirocco te krijgen, ook de Audi Q7 gebruikt deze.

 

Verwar je niet met de replica's de spaken buigen tot het midden, bij oem buigt deze tot het einde.

Heb zowel de Oem als de repicas gezien omdat ik er lang naar zitten zoeken heb voor oem.

Maar voor 1500 a 2000 euro voor 2dehands :shock: zo gek ben ik nog niet, en dus voor replica gegaan. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sagitta en lugano's zijn "broertjes". Lugane heeft iets grotere draai in de spaken. Als ik mijn Lugano's niet had gekocht, waren dit Sagitta's geworden. Sagitta's zijn er OEM alleen maar in 19" toch?

 

Hier nog ff een fotoke van mijn Lugano's.

post-10440-1423826923,7435_thumb.jpg

post-10440-1423826924,0091_thumb.jpg

 

en dit zijn de 19" replica's...

post-10440-1423826924,0716_thumb.jpg

Deze mocht ik hier niet voeren, wat me eigenlijk heel goed uit kwam want de OEM's zijn toch echt mooier (vind ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden