Ga naar inhoud
  • 0

Multi stuur en grote MFA?


Teddemans

Vraag

Ik wil in mijn Passat eigenlijk nog een keer een multifunctioneel stuur en een tellerunit met grote MFA ipv een kleine hebben. Ik zoek hiervoor nog de benodigde onderdelen.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier precies voor nodig heb en misschien heeft iemand ook goede tips wat betreft (de)montage. Of is er iemand die hier spontaan zijn hulp aan bied?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoogstwaarschijnlijk de stuurkolommodule vervangen en de stuurring, omdat je nu geen MFS hebt. Ik heb vorig jaat een GTD stuur met bediening in mijn passat van 2006 laten plaatsen bij VAG techniek (in Zeeland), Zij hebben dit prima uitgevoerd, Dreke heeft hier ook heel veel vesrtand van, alleen hij woont in Belgie.

Greetz, Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hangt er van af welk stuur je wil, het gewone 'oude' driespaaks, of het nieuwere 'CC' stuur..., en welk stuur heb je nu zitten?

Stuurkolomelectronica dient vervangen te worden. Afhankelijk van de uitvoering (bouwjaar / onderstelnummer) ook eventueel de sleepring, maar dat is een geringe kost.

 

Voor de teller hetzelfde verhaal : hangt af van benzine of dieseluitvoering, en wil je een 'gewoon' rood MFA, of wil je naar een wit MFA overstappen... Als je naar wit gaat moet mogelijk ook de gateway gewisseld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja gaat om het oude 3 spaaks stuur..heb deze er nu ook in allleen dan zonder bediening. Wat de teller betreft heb ik nu een kleine MFA en zou ik graag de grote versie willen icm het stuur dan. Klopt het dat je de kilometerstand niet kunt wijzigen bij aanschaf van een tweedehands?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan de stand niet aanpassen met VCDS als deze hoger is dan 100 km.

Zelf heb ik software om de stand aan te passen. Ik breng de teller gewoon naar 0 voor de inbouw..., zo kan je alles naar wens zetten met VCDS.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm kilnkt toch wel goed...kriebelt wel. Moet dan alle onderdelen nog gaan opzoeken?Heb jij hier nog suggesties voor?Moet ik nog rekening houden bij mijn zoektocht met onderdeel nummers ofzo?En wat zal het allemaal wel niet gaan kosten?En hoe sta jij tegenover het inbouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er gisteren nog eentje gedaan... als je wil zoek ik de onderdelen bij elkaar, je mag dat natuurlijk ook altijd zelf doen.

 

Zoals ik al zei van belang is het bouwjaar of onderstelnummer, en benzine of diesel.

 

Als alles meezit is de inbouw op een uur gebeurd.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
He dreke mijn passat is van oktober 2005 kan daar ook zo'n kleurenscherm in? Heb een benzine uitvoering wil ook graag nog een keer een stuur met stuurwielbediening enig id wat dat mij gaat kosten?

 

Dreke had hier onlangs nog een R36 teller te koop staan (of nu nog- moet je even kijken in het koop/verkoop deel hier op het forum), is geschikt voor een bezine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
He dreke mijn passat is van oktober 2005 kan daar ook zo'n kleurenscherm in? Heb een benzine uitvoering wil ook graag nog een keer een stuur met stuurwielbediening enig id wat dat mij gaat kosten?

 

Dreke had hier onlangs nog een R36 teller te koop staan (of nu nog- moet je even kijken in het koop/verkoop deel hier op het forum), is geschikt voor een bezine.

 

viewtopic.php?f=113&t=45389

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden