Ga naar inhoud
  • 0

Vragen over de orginele xenon van de 3c


Ozzy

Vraag

We hebben ongeveer zo'n maandje geleden onze passat 3c gekocht en deze had dus blijkbaar orginele xenon verlichting met automatische hoogte instelbare dinges (of hoe je het ook noemt =p) ik vind zelf dat die eigenlijk iets te laag staat, buiten de bebouwde kom (80km/h weg) terwijl het donker is zie je 2 streepjes op de weg terwijl we met onze ouwe Vw bora die gewoon halogeen had zo'n 4 of 5 streepjes zagen.

 

Mijn vraag is nou hoe kan ik ervoor zorgen dat die ietsjes hoger staat en daarna niet automatisch weer naar beneden gaat? En wat gebeurt er dan als ik wat gewicht in de achterbak heb? dat die dan niet straks te hoog staat waardoor mensen dat licht recht in de gezicht krijgen.

 

(Off-topic vraagje) heeft iemand toevallig een filmpje hoe je zo'n Xenon lampje kan vervangen bijvoorbeeld als ik tijdens vakantie naar Turkije ga en in 1x die het niet meer doet? dan moet ik deze natuurlijk wel kunnen vervangen.

 

(nog 1 off-topic vraagje) Als ik de dimlichten aanzet gaan ook de stadslichten aan weet iemand waarom dat zo is?

 

Alvast bedankt,

 

Özgür

post-16456-1423826878,793_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarschijnlijk kan je moet de basisafstelling eens opnieuw gebeuren... dat kan je dealer of iemand met VCDS. De basisafstelling dient te gebeuren met je wagen leeg.. Als de wagen geladen wordt meten de assensoren de last (hoogte), en zorgt de hoogteregeling er voor dat je lampen op dezelfde hoogt schijnen zoals bij een lege wagen...

 

Een lamp vervangen onderweg kan je vergeten : je moet hiervoor de bumper demonteren, heel de koplamp demonteren, dan kan je aan de lamp... een werkt van een paar uur als je het ooit al eens gedaan hebt...

 

stadslicht = klein lampje voor + achterlicht. Dimlicht is ALTIJD in combinatie met stadslicht (anders zou je geen achterlicht voeren).

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarschijnlijk kan je moet de basisafstelling eens opnieuw gebeuren... dat kan je dealer of iemand met VCDS. De basisafstelling dient te gebeuren met je wagen leeg.. Als de wagen geladen wordt meten de assensoren de last (hoogte), en zorgt de hoogteregeling er voor dat je lampen op dezelfde hoogt schijnen zoals bij een lege wagen...

 

Een lamp vervangen onderweg kan je vergeten : je moet hiervoor de bumper demonteren, heel de koplamp demonteren, dan kan je aan de lamp... een werkt van een paar uur als je het ooit al eens gedaan hebt...

 

stadslicht = klein lampje voor + achterlicht. Dimlicht is ALTIJD in combinatie met stadslicht (anders zou je geen achterlicht voeren).

 

grtz, dre

 

Dus ik zit dan blijkbaar met een probleem als 1 van de Xenons het begeeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, je zou een bekeuring kunnen krijgen voor het rijden met een kapotte lamp... De meeste agenten zullen je probleem begrijpen dat zo'n lamp niet "ff" te vervangen is, maar ze kunnen je dus wel bekeuren als je met een kapotte lamp rijdt.

 

Ik zou graag het risico lopen om met OEM xenons rond te rijden en er evt een lamp kapot gaat ipv after-market xenon. Niet omdat de Pilots niet goed werken, maar meer omdat de OEM xenon-units echt veel mooier zijn dan de halogeen-koplampen.

 

Dus, tsja, tis wat je als een probleem ziet :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijdt ondertussen bijna 3 jaar met (tweedehands) originele xenon, en nog nooit een lamp kapot gehad... Ik rijdt met de schakelaar op de 'auto' stand, dus onder een brug, bij het binnen en buitenrijden van de garage : xenon aan/ xenon uit.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou, je zou een bekeuring kunnen krijgen voor het rijden met een kapotte lamp... De meeste agenten zullen je probleem begrijpen dat zo'n lamp niet "ff" te vervangen is, maar ze kunnen je dus wel bekeuren als je met een kapotte lamp rijdt.

 

Ik zou graag het risico lopen om met OEM xenons rond te rijden en er evt een lamp kapot gaat ipv after-market xenon. Niet omdat de Pilots niet goed werken, maar meer omdat de OEM xenon-units echt veel mooier zijn dan de halogeen-koplampen.

 

Dus, tsja, tis wat je als een probleem ziet :wink:

 

ja inderdaad de orginele xenons koplampen van VW vind ik ook sowieso veel mooier uit zien dan de halogeen-koplampen =p, me vader irriteert zich wel aan de stadslichten die constant aanzijn samen met de Xenons, maare hoe vervangen ze zo'n lampje bij een halogeen koplamp dan? ook op dezelfde manier als bij een OEM Xenon koplamp?

 

Zo'n OEM Xenon koplamp kost behoorlijk duur, 1 maand geleden kochten we deze passat 3c na 1,5 week botste iemand rechtsvoor (wij hadden gelijk) dusja we lieten de auto maken bij de schadebedrijf van VW zelf en die vertelde ons dat de schade ter waarde van €5100 en 900 of 1000 euro kostte de ene koplamp die kapot was =S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik rijdt ondertussen bijna 3 jaar met (tweedehands) originele xenon, en nog nooit een lamp kapot gehad... Ik rijdt met de schakelaar op de 'auto' stand, dus onder een brug, bij het binnen en buitenrijden van de garage : xenon aan/ xenon uit.

 

grtz, dre

 

hmm.. ik heb niet echt is keer meegemaakt dat de lampje van een koplamp het begaf, dat zie ik bijna nooit =P, nu je het zegt dat auto-stand heeft onze schakelaar niet, bij ons is het zo'n tunnel icoontje, maar me vader zei dat die op die tunnel-stand ook gewoon in het donker aangaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 'auto' stand en 'tunnel' stand is hetzelfde.

 

Zo'n lamp vind je vanaf zo'n 35 euro als je wat uitkijkt... Je koopt natuurlijk beter een merklamp dan een 'wit prdukt' in dit geval.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De 'auto' stand en 'tunnel' stand is hetzelfde.

 

Zo'n lamp vind je vanaf zo'n 35 euro als je wat uitkijkt... Je koopt natuurlijk beter een merklamp dan een 'wit prdukt' in dit geval.

 

grtz, dre

 

En welk merklamp kan ik dan het beste kopen? en ook niet te duur niet van dat goedkoop spul, wat heb je dan ongeveer in gedachte? of kan ik beter naar de Vw dealer gaan en daar 1 kopen

 

Alvast bedankt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou, je zou een bekeuring kunnen krijgen voor het rijden met een kapotte lamp... De meeste agenten zullen je probleem begrijpen dat zo'n lamp niet "ff" te vervangen is, maar ze kunnen je dus wel bekeuren als je met een kapotte lamp . /quote]

 

Twee maanden geleden hadden ze hiervoor in Ruurlo geen begrip. Ik kon de lampen (die ik op de passagiersstoel had liggen) laten vervangen door een plaatselijke dealer die meewerkte aan de controle. Dat kon kosteloos en scheelde een berkeuring.... MAAR... Omdat de monteur van de citroengarage het niet zag zitten om de xenons te vervangen.. Het was teveel werk.... Kreeg ik gewoon een boete... 70 euro...

 

Ik ben blijmet de politie, fijn dat ze er zijn, maar toen even niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben bijn klaar met mijn how-to.... Voor het vervangen van orgineel xenon. Je vervangt altijd 2 lampen. Ik was voor een paarmerk lampen 120 euro lichter.

 

Kan je mij de link daarvan geven als je ermee klaar bent? =)

 

Hmm 3 weken geleden toen onze auto werd gemaakt bij de schadebedrijf van Vw zelf, hebben ze bij de rechterkoplamp nieuwe xenon lamp erin gedaan en bij de linker zit nog steeds de oude =S, je ziet ook wel verschil van kleur, verzekering van de aansprakelijke (Interpolis) vond het niet nodig om die ook te vernieuwen..

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je wilt dus 2 xenonpitten kopen terwijl ze nog goed zijn?

 

Ik heb een paar jaar met een 40 dollar setje gereden. De ballasten gingen steeds kapot maar de pitten heb ik nog nooit hoeven te vervangen hoe goedkoop ook.

 

Nja ik wil er in ieder geval 2 als reserve hebben zodat ALS er 1 stuk gaat of het niet meer doet, we die kunnen vervangen (hoe dat precies te werk gaat zou ik echt niet weten..)

 

Ik wil wel gewoon de orginele xenonpitten van Vw of 1 die ook goed is, want ik zie vaak van dat goedkope troep en als je dat tegemoet krijgt is het best wel irritant..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ga wel van de week even naar het schadebedrijf en vragen welke xenon lamp ze nou precies erin hebben gedaan, dan koop ik er wel 2 van, we irriteren ons best wel aan dat kleur verschil :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stadslichten die meebranden met xenon is idd lelijk slap geel licht. Dat heeft BMW, Volvo en Mercedes tegenwoordig beter geregeld. Weet niet of dat ook zo is bij 3AA.

 

Gewoon stadslichten vervangen door led verlichting en prob opgelost.

Weet niet of het nu al APK proof is, maar zo weer om te zetten voor (en na) APK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Stadslichten die meebranden met xenon is idd lelijk slap geel licht. Dat heeft BMW, Volvo en Mercedes tegenwoordig beter geregeld. Weet niet of dat ook zo is bij 3AA.

 

Gewoon stadslichten vervangen door led verlichting en prob opgelost.

Weet niet of het nu al APK proof is, maar zo weer om te zetten voor (en na) APK.

 

En als ik dat lampje in de stadslicht er nou gewoon uithaal dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Stadslichten die meebranden met xenon is idd lelijk slap geel licht. Dat heeft BMW, Volvo en Mercedes tegenwoordig beter geregeld. Weet niet of dat ook zo is bij 3AA.

 

Gewoon stadslichten vervangen door led verlichting en prob opgelost.

Weet niet of het nu al APK proof is, maar zo weer om te zetten voor (en na) APK.

 

En als ik dat lampje in de stadslicht er nou gewoon uithaal dan?

 

Ik heb Pilot xenons en aangevuld met Led-stadslichten. Deze kleurden niet mooi en heb ze nu afgeplakt... 10 x beter. Let wel op dat je de halogeens niet kunt afplakken ivm hogere temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Stadslichten die meebranden met xenon is idd lelijk slap geel licht. Dat heeft BMW, Volvo en Mercedes tegenwoordig beter geregeld. Weet niet of dat ook zo is bij 3AA.

 

Gewoon stadslichten vervangen door led verlichting en prob opgelost.

Weet niet of het nu al APK proof is, maar zo weer om te zetten voor (en na) APK.

 

bij de 3AA heb je dat niet meer als ik het goed heb..

 

Nja we laten het wel gewoon zo staan, denk niet echt dat me vader de stadslichten wil vervangen met led verlichting, hij houd van zo orgineel mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Stadslichten die meebranden met xenon is idd lelijk slap geel licht. Dat heeft BMW, Volvo en Mercedes tegenwoordig beter geregeld. Weet niet of dat ook zo is bij 3AA.

 

Gewoon stadslichten vervangen door led verlichting en prob opgelost.

Weet niet of het nu al APK proof is, maar zo weer om te zetten voor (en na) APK.

 

En als ik dat lampje in de stadslicht er nou gewoon uithaal dan?

 

Ik heb Pilot xenons en aangevuld met Led-stadslichten. Deze kleurden niet mooi en heb ze nu afgeplakt... 10 x beter. Let wel op dat je de halogeens niet kunt afplakken ivm hogere temperatuur.

 

Hoe heb je de stadslichten afgeplakt dan? ben er wel benieuwd naar, kan je mij een foto ervan sturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Stadslichten die meebranden met xenon is idd lelijk slap geel licht. Dat heeft BMW, Volvo en Mercedes tegenwoordig beter geregeld. Weet niet of dat ook zo is bij 3AA.

 

Gewoon stadslichten vervangen door led verlichting en prob opgelost.

Weet niet of het nu al APK proof is, maar zo weer om te zetten voor (en na) APK.

 

bij de 3AA heb je dat niet meer als ik het goed heb..

Xenon op de 3AA komt met LED dagrijverlichting, dus daar is het kleurverschil geen issue meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden