Ga naar inhoud

Vochtvreters auto


roelh

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een lekkage in de auto gehad, die verholpen is, maar uiteraard nog veel vocht in de auto.

Nu heb ik zoveel mogelijk de deuren/ramen open, maar dit is niet genoeg. Nu wil ik vochtvreters gebruiken, alleen ben ik benieuwd of die dingen echt helpen en welke je moet gebruiken (als er uberhaupt verschil in zit...)

 

Wie kan mij info verschaffen en waar ik ze ventueel het beste kan halen?

 

Mvg,

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vochtvreters halen vocht uit de lucht. Ze knjipen niet je bekleding uit....

Ze werken dus maar zeer beperkt. Met de huidige temp al helemaal niet. Je airco maximaal werkt en oude kranten, die zuigen zich vol en je kunt het water kan snellr en beter verwijderen.

Ik weet niet of een waterstofzuiger genoeg kracht heeft. Ik weet wel dat de bekleding en dan met name de isolatielaag bevat veel water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook last van vocht in de auto (deuren zijn eindelijk dicht en daar komt het i.e.g. niet meer vandaan) beslaan van de ruiten -vooral de achterruit en de achterste zijruiten is een drama - en heb een aantal van die Penqi vochtvreter zakjes maar die doen ook weinig tot 4x niks. Heb ook al eens van die 4kante doosjes met silica-gel gehad, maar doet ook niet echt bijster veel

 

Wellicht handig eens een standkachel in je auto te zetten om het vocht eruit te krijgen?

 

Zal zelf het interieurfilter en/of de antenne nieuw afdichten en eens vernieuwen (wordt een leuke klus met alle zooi die verwijderd moeten worden voor je daar bij komt) om te zien of dat een verschil maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens gelezen dat iemand een pingi vochtvreter in zijn auto heeft. Ik heb er zelf een gekocht bij de karwei voor een tientje knaak, maar niet in de auto. Lijkt best te werken.

 

Groeten Siebe

Die heb ik ook in beide auto's liggen. Alle vocht die je eruit kan halen, bij lekkage of niet, vind ik waardevol.

 

Af en toe 5 minuten in de magnetron om het water eruit te halen en weer klaar voor gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gewoon zo'n grote blauwe bak van Bison erin gezet waar een halve kilo korrels in moeten. Had ook wat vocht in de passat. Nu staat ie er 1 nacht in en ramen zijn al niet meer beslagen. Misschien scheelt het ook al omdat ie onder een carport staat en gisteren de hele middag deuren en kofferklep open heb gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens gelezen dat iemand een pingi vochtvreter in zijn auto heeft. Ik heb er zelf een gekocht bij de karwei voor een tientje knaak, maar niet in de auto. Lijkt best te werken.

 

Groeten Siebe

Die heb ik ook in beide auto's liggen. Alle vocht die je eruit kan halen, bij lekkage of niet, vind ik waardevol.

 

Af en toe 5 minuten in de magnetron om het water eruit te halen en weer klaar voor gebruik.

Aha, magnetron. Leg zo'n kreng wel eens op de verwarming, maar dan duurt het eeuwen voor ie weer blauwachtig groen/groenachtig blauw wordt.

Bruikbare tip :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm nou zonder vochtvreter heb ik geen last van beslagen ramen, maar misschien dat hij er toch komen gaat, altijd handig alle vocht weg uit de auto...

 

Klopt, maar pas op dat je niet te veel vocht uit de auto haalt. Dit kan leiden tot een overschot aan statische electriciteit en dat is niet goed voor je electronica.

 

Ik zit zelf in de IT branche en weet precies wat een te lage luchtvochtigheid met electronica kan doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

altijd en overal je airco aan ! De airco zal de lucht in je interieur ontvochten. Het vocht slaat op de verdamper waarna het bevriest. Dat is de redn waarom je onder de wagen met airco de lekkage van water ziet. Een uur airco kan ongelooflijk veel water uit de auto verwijderen ! Op dezelfde tijd zal je misschien 100 vochtvreters moeten gebruiken.

Tip : er bestaan electrische ontvochtigers. Deze worden bvb gebruikt in badkamers. Zet zo'n ding in de auto als hij geparkeerd is waarna je hem aanzet voor de ganse nacht / dag. 's anderendaags sta je versteld van de hoeveelheid water die in het bakje zal zitten !

 

suc-6

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden