Ga naar inhoud

johnny van de voorde

Members
  • Aantal items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over johnny van de voorde

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Rumst
  • Naam
    Johnny Van de Voorde

Recente bezoekers van dit profiel

603 profielweergaven

johnny van de voorde's Achievements

0

Community reputatie

  1. Op jouw vraag welke browser ik gebruik , dit is internet explorer.

     

  2. nee, lukt niet. Ik krijg nergens een "veld" waarin ik een reactie kan posten... 

  3. ... Door één of andere reden kan ik niet reageren op jouw antwoord...

  4. Ik zal wel oerdom zijn, maar wie kan er een foto plaatsen waarop te zien is hoe het witte tangetje vastgeklikt zit in de zekeringkast aan de zijkant van het daschboard van de passat B7 ( model 2012 ). Ik heb het er deze namiddag uitgehaald en ik krijg het niet terug op zijn plaats.... ook mijn zoon en mijn vrouw hebben zich de pleurus gezocht en kunnnen het net als ik niet vinden. handboekje erbij gehaald, geen tekening te vinden. help !!!
  5. by the way, hij heeft ondertussen meer dan 150.000 km op de teller en word binnen enkele maanden vervangen voor een nieuwe passat. passat is van maart 2012. Johnny.
  6. trillingen: Inderdaad, ik ben destijds vergeten te melden wat de oorzaak is...was. Ik tankte tot die tijd Esso diesel. Er werd mij gevraagd om een tank of 2 a 3 Schell V-Power te tanken en.... ik geloofde het zelf niet, trilling begon reeds te minderen na 1 tank ! Na 3 tanks te hebben leeggereden met Schell V-Power was de trilling volledig weg. Nadien tankte ik terug enkele malen bij Esso ( de gewone diesel fuel ) omdat het tankstation bij mij net om de hoek is. De trilling kwam langzaam terug ! Als iemand me daar een zinnig antwoord kan op geven waarom dit gebeurd, dan hoor ik het graag. Bij de dealer heeft men mij gezegd dat dit komt omdat in de V-Power een additief zit wat het injectiesysteem continu reinigt waardoor er een betere ontsteking plaatsvind. Sindsdien tank ik (bijna altijd) Schell V-Power. Iets duurder maar geen getril meer ! Groeten, Johnny.
  7. Vandaag eens een paar keer geluisterd bij het linkervoorwiel (zoals hierboven geschreven en aangeraden) maar daar is niets te horen. Maandag naar de dealer. word vervolgd...
  8. en vergeet ik nog wat... ik luister morgen eens bij het linkervoorwiel en zet het op het forum. Groetjes, John.
  9. Hey Collega passat-ers... Heb vandaag 350 km gereden, aan 120 niks trillingen , ga je de autoweg af en kom je in de bebouwde kom dan is het raak. 4e versnelling , cruise control op 50 en trillen, het is zelfs merkbaar in de achteruitkijkspiegel. Ik bel maandag naar de dealer ( Mechelen , ACM) en vraag om de wagen binnen te brengen. Bedankt reeds voor de commentaar, ik luister aandachtig wat men te zeggen heeft bij Volkswagen en breng graag verslag uit. Groeten uit Reet (rumst) Belgie. John Van de Voorde.
  10. Trillingen worden erger en erger ! (passat 2012 1.6 105pk variant comfortline) Mijn Passat Variant 1.6tdi is nu 1.5 jaar jong en heeft 86.000 km op de teller. Dat betekent dat ik heel wat uurtjes doorbreng achter het stuur en dus mijn wagen redelijk ken en aanvoel. De laatste 10.000 km krijgt hij last van trillingen die verergeren. Bij 50 km/hr in 4e versnelling loopt de motor zo'n 1200 rpm. De wagen begint dan te trillen , erg voelbaar ook voor de medepassagiers. Dit heeft de wagen in alle versnellingen rond hetzelfde toerental (dus ook in z'n 5e of 6e versnelling aan 1200-1300 rpm.) Is dit een gekend probleem , ik moet binnen 2 weken naar de dealer voor een 90.000 km beurt. Wat kan ik ze vertellen ? Alvast bedankt voor de reactie's, John Van de Voorde
  11. De auto is nu een weekje oud en heeft nu 2500 km op de teller. Bevalt zeer goed. De standverwarming werkt super. Na 20 minuten staat de temperatuurmeter op zo'n 80 graden en start ik met een warme motor. Natuurlijk is het nu lekker weer, alhoewel het rond 6 uur 's morgens toch nog fris is ! De standverwarming is een aanrader ! Johnny.
  12. is het niet zo dat bij de passat ook een webasto bijverwarmer word gebruikt dan ? Dit is bvb wél zo op de transporter. Wanneer men op de transporter een standverwarming besteld dan heb je uiteindelijk de webasto bijverwarmer mét een upgrade kit naar standkachel. Beide zijn dus hetzelfde "apparaat", de bijverwarmer zonder de upgrade en de standkachel mét de upgrade ! Ik dacht dat dit bij de passat precies hetzelfde was ? John.
  13. Waarom ik vroeg of er 2 riemen zijn ; zeer dikwijls is na verloop de timing niet meer goed. Vooral bij systemen met 2 riemen "verloopt" alles wel eens na enige tijd. Het "juist" zetten van de nokkenas ten overstaan van de krukas is een secuur werk en hiervoor zijn "special tools" nodig. De krukas word vastgezet op het bovenste dood punt 1e cilinder, waarna de nokkenas precies goed moet staan, zoniet moet het gekarteld wiel op de nokkenas worden losgemaakt en worden verdraaid. Wanneer dit goed is ( 100 % ) dan komt de brandstofpomp aan de beurt. Deze heeft een inspuitmoment en moet zo worden "verdraaid " dat deze een aantal graden voor bovenste dood punt compressie de dieselbrandstof inspuit. Hoeveel graden hangt af van motor tot motor. Ieder merk en type motor is anders. De man die dit voor jou heeft afgeregeld is zeer goed op de hoogte! Nog 1 enkele opmerking : Ik lees dat je er injectorcleaner hebt ingegooid ? Doe dit nooit meer !!! Alle dieselbrandstoffen die je bij "ons" kan verkrijgen zijn 100 % schoon en hebben totaal geen additieven nodig ! In Palitoembrikaka kan je dit wél proberen, maar dan zitten we op een heel ander continent ! Fijn dat ie nu weer rijdt ! Succes, John.
  14. we dwalen af : De vraag was of er iemand weet welk type van webasto men gebruikt als bijverwarmer en / of als standverwarming ? groeten, John.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden