Ga naar inhoud
  • 0

Ervaring online RNS510 kopen


sumarcity

Vraag

Hallo,

 

Aangezien mijn MFD2 CD wat kuren begint te krijgen ben ik aan het kijken wat ik voor vervanger ga plaatsen. Het wordt een RNS510 of een chinese kloon. Ben al wat aan het lezen gegaan en heb de voor en nadelen nog niet op een rijtje.

Wie heeft ervaring met een RNS510 online te kopen via ebay of marktplaats. Ze gaan daar nog wel eens voor onder de 500€ weg en dan wordt het verschil met een kloon wel heel klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Das meestal gejat.... Op laten sturen zou iig t domste zijn wat je kunt doen!

 

Mijn ervaring met de rns en de kloon is beide positief. De rns functioneert aan alle kanten beter, maar is dus 5 x zo duur of gejat... Dus zeg jij t maar :wink:. De kloon doet z'n werk trouwens prima en alle biedt uitstekende service!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een RNS510 voor 500eur, dan mag je bijna zeker zijn dat deze afkomstig is van een mede collega VW rijder en dat deze zeker niet met onderlinge overeenkomst bij de verkoper is terecht gekomen. Kan er misschien eentje van een mede forumlid zijn.

Bm onderdelenshop heeft een paar oem rns'sen op z'n website. Denk dat die dan wel te vertrouwen zijn.

 

Anderzijds,

waarom dan geen gepikte van 500 kopen, als jij hem niet koopt dan koopt hem wel iemand anders. Is niet omdat jij hem niet koop dat ze daardoor geen rns'en meer gaan jatten.

Is maar hoe je met de gedachte overweg kan.

Ik heb er een systeem van zenec in zitten en werkt ook prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

aan de ene kant terecht.... maar je weet nooit of hij gejat is en daarom vind ik dat de dealer dit niet kan maken, of ze moeten bewijzen dat degene die de gejatte rns in de auto heeft, wist dat deze gejat was.... dat is een ander verhaal...

 

Trouwens, de RNS wordt legaal aangeboden voor 1000..... waarom is 500 dan een rare prijs? Als je ergens op een parkeerplaats afspreekt, de RNS in een AH tasje geleverd wordt en er zit nog een BeeGee's cd in... tsja, die zal dan zeker gejat zijn.

 

Vwb de code... als je iemand bij de dealer kent kom je daar toch ook zo achter?

 

Blijft een moeilijk verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
aan de ene kant terecht.... maar je weet nooit of hij gejat is en daarom vind ik dat de dealer dit niet kan maken, of ze moeten bewijzen dat degene die de gejatte rns in de auto heeft, wist dat deze gejat was.... dat is een ander verhaal...

 

Trouwens, de RNS wordt legaal aangeboden voor 1000..... waarom is 500 dan een rare prijs? Als je ergens op een parkeerplaats afspreekt, de RNS in een AH tasje geleverd wordt en er zit nog een BeeGee's cd in... tsja, die zal dan zeker gejat zijn.

 

Vwb de code... als je iemand bij de dealer kent kom je daar toch ook zo achter?

 

Blijft een moeilijk verhaal.

 

Ik dacht altijd dat de rns 510 ergens boven de €2400,00 was? dus is €1000,00 dan al niet een koopje?

Denk dat de VW dealer sterk staat als je hem voor €500,00 gekocht heb. Zeker omdat ze zo veel gejat worden zal je bij aankoop goed alles moeten controleren. Vraag de aankoop bon van de verkoper en zorg dat je genoeg gegevens van de verkopende partij heb. En ik zou meteen naar een vw dealer gaan om de rns te laten controleren.

 

Maar gezien de kans dat het een gestolen rns is, deel ik de mening van wheeler hier in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan bedrijfsmatig ook originele systemen per aantal inkopen. Verkoop prijs zou bij mij dan komen op rond de 1100 euro. Maar dat is dan alleen het kale apparaat zonder extra's. Dat zijn dan nieuwe systemen. Bij de dealer betaal je voor alleen een RNS510 rond de 14 a 1500 euro.

Ook wordt ik regelmatig gebeld door mensen die hun telefoonnummer afschermen. Ze vragen of ik dan een aantal RNS510 wil kopen ze vragen rond de 300 euro p/st.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal best, maar ik zie ze nu ook op mp staan, uit schade auto voor 399, inc code kaart.

In doos en code kaart.

In rotterdam bied een bedrijf ze voor weinig aan, net orgineel code kaart.

Dus ik weer niet hoor maar het wordt ook wel een beetje op geblazen.

En ja het zijn geen d versie, maar eerlijk is eerlijk ik heb liever een orgineel, dan zoon Chinees bsmischijf ding met 36 sd gleuven.

Op die kloten dingen worden bakken geld verdiend, en die kleine Chinese kindertjes moeten die dingen voor een euro in het jaar inelkaar zetten.

 

En dat is niet zo met de rns :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zal best, maar ik zie ze nu ook op mp staan, uit schade auto voor 399, inc code kaart.

In doos en code kaart.

In rotterdam bied een bedrijf ze voor weinig aan, net orgineel code kaart.

Dus ik weer niet hoor maar het wordt ook wel een beetje op geblazen.

En ja het zijn geen d versie, maar eerlijk is eerlijk ik heb liever een orgineel, dan zoon Chinees bsmischijf ding met 36 sd gleuven.

Op die kloten dingen worden bakken geld verdiend, en die kleine Chinese kindertjes moeten die dingen voor een euro in het jaar inelkaar zetten.

 

En dat is niet zo met de rns :wink:

 

Dat is behoorlijk overdreven wat je nu stelt. Ik heb zeer goede ervaringen met de systemen die ik importeer.

Uiteraard zit er af en toe een zwakke tussen maar dat dan wordt opgelost. en 2 SD sleuven zitten erin.

En het zou me niets verwonderen dat de originele RNS510 ook in China gebouwd wordt. Dus wie verdiend er dan bakken met geld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij komt de rns uit de siemens fabriek, er zitten wel siemens units in.

Nu weet ik toevallig dat de rns in oost duitsland vervaardigd wordt.

maar om ff hoog oplopend discussies te voorkomen.

 

Kijk alles is duur, en het is nu eenmaal zo dat de rns 510 een gewild toestel is, en of de klonen die jij verkoopt nu wel of niet goed zijn, ik vindt het goed.

Maar nu even waar het omgaat, de dealer vraagt in mijn ogen veel te veel voor de rns. Er staan ook gewoon eerlijke toestellen op mp en ebay. je kunt ook contact opnemen demontage bedrijf, dr zijn genoeg auto s waar ze ook in zitten.

Ik veroordeel, net als bijna iedereen hier de gestolen toestellen. Maar dr wordt nu bijna gezegd dat als je een rns voor weinig wil, dat dit een gestolen is of niet eerlijk verkregen maar net hoe je het wil zeggen en dat men eigenlijk beter een chinese kloon kan kopen.

En dat vindt ik persoonlijk onzin, als je ff wat beter zoekt, kun je een mischien welliswaar gebruikte orgineel rns versie b voor minder dan een kloon krijgen.

En ik weet zeker dat deze iets beter al dan niet veel beter , dan de chinese kloon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als er nog veel afgedwaald word en nog menig chinezen uitgelachen worden dan gaat dit topic dicht

dat die mensen gestolen rns'en verkopen op mp dat is hun probleem , als ze gepakt worden gaan ze de bak in of krijgen een lekkere boete

boeven zullen er altijd zijn en eerlijke mensen ook gelukkig ,

ik wil niet dat er op dit forum gebekvecht word of dan al wel of niet gejatte rns'en kopen

iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt

einde discussie

en nu terug on topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De vorige eigenaar moet al aangifte gedaan hebben, en het s/n moet dan ook geregistreerd zijn. Heeft de vorige eigenaar dat niet gedaan, dan is het moeilijk te traceren of het wel of niet een eerlijk systeem is. Dan is het alleen op gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vond na kort googlen het volgende op 't audi forum

 

 

 

" Hoi

 

Ik heb deze man een email gestuurd en gevraagd of het een orginele is antwoord was geen Audi RNS-E

Maar een Chinees ? kloon product"

 

http://www.audiforum.nl/forum/car-enter ... ering.html

 

Dus zou even mailtje sturen en vraag stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zal best, maar ik zie ze nu ook op mp staan, uit schade auto voor 399, inc code kaart.

In doos en code kaart.

In rotterdam bied een bedrijf ze voor weinig aan, net orgineel code kaart.

Dus ik weer niet hoor maar het wordt ook wel een beetje op geblazen.

En ja het zijn geen d versie, maar eerlijk is eerlijk ik heb liever een orgineel, dan zoon Chinees bsmischijf ding met 36 sd gleuven.

Op die kloten dingen worden bakken geld verdiend, en die kleine Chinese kindertjes moeten die dingen voor een euro in het jaar inelkaar zetten.

 

En dat is niet zo met de rns :wink:

 

Dat is behoorlijk overdreven wat je nu stelt. Ik heb zeer goede ervaringen met de systemen die ik importeer.

Uiteraard zit er af en toe een zwakke tussen maar dat dan wordt opgelost. en 2 SD sleuven zitten erin.

En het zou me niets verwonderen dat de originele RNS510 ook in China gebouwd wordt. Dus wie verdiend er dan bakken met geld?

Ben het met Alle eens... heb een jaar een kloon gehad en heeft eigenlijk weinig problemen gehad. het heeft idd een aantal nadelen tov de OEM RNS... maar goed, of 2500... of nog geen 500... Inmiddels heeft AJV mijn kloon en volgens mij is hij er erg tevreden over...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden