Ga naar inhoud

  • 0

Automaat (TT5) overleden?


Vraag

Geplaatst

Op de terugreis naar huis (nog 2 km te gaan) begon de automaat wat raar te schakelen. Hij schakelde laat op, bleef lang in de 3 hangen, etc. Na nog 1 km te gaan begon een soort gegier hoorbaar te worden en werd de trekkracht minder. Ben daarna gestopt om een blik onder de kap de werpen. Er leek rechts naast het motorblok olie waarneembaar. Het was helaas al laat en donker, dus een en ander viel niet goed te bekijken. De laatste 500 meter ben ik erg langzaam nar huis gereden.

 

De volgende dag lag er veel olie (licht van kleur) onder en naast de auto. Ook lijkt er motorolie (zwart van kleur) onder de auto te liggen.

 

Is de bak nu overleden/niet meer te repareren? Wat te doen?

post-3262-1423826718,1773_thumb.jpg

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst
  schreef DurkieBoy:
Lijkt mij dat je daarmee alleen elektronische storingen kunt uitlezen. Als je bak aan barrels ligt geeft ie volgens mij niet zo veel aan. Er gaat niet eens een lampje branden op je klokkenwinkel...

 

Moet ik toch ff corigeren :mrgreen: Als je bak een storing heeft gaat er wel degelijk éé'n of meerdere lampjes knipperen op je dash, namelijk van je schakelindicator :mrgreen:

 

En ook heeft de automaat een bakcomputer , die is ook uit te lezen :mrgreen: Dus???

 

Groet

  • 0
Geplaatst

Helaas, de bak is 'overleden'. De koppelomvormer is lek gegaan en daardoor is alle olie er uit gelopen en de bak vernield. Deelreparatie (koppelomvormer en oliepomp vervangen, nieuwe olie) is mogelijk à 1400 euro. Garantie op goed/lekker schakelen is niet te geven. Bak reviseren kost 2500 euro. De Passat is dus economisch total loss. Ik ga 'm waarschijnlijk verkopen aan een oost-europese handelaar en op zoek naar wat anders...

  • 0
Geplaatst

Vervelend :cry:

 

Maar waarschijnlijk is de keerring bij de pomp naar buiten gekomen doordat de lagerbus waar de koppelomvormer in gelagerd zit hem naar buiten heeft gedrukt.

En idd dan moet minimaal omvormer en pomp vervangen worden.

  • 0
Geplaatst

Is altijd een optie. Alleen vanwege een kleine Durk op komst was ik al op zoek naar een station. Die zoektocht komt nu in een stroomversnelling. Had alleen budgetair op wat meer inruil gerekend...

  • 0
Geplaatst

Blijft toch altijd een operatie van boven de 1000 euro. En 't is de vraag of je dan die investering weer terugverdient.

Hij had al plannen om een station aan te schaffen.

  • 0
Geplaatst

Ik zoek eigenlijk een Golf of Passat Variant (3B) onder de 1350 kg (i.v.m. belasting). Een 3BG Variant 130 pk met TT5 gaat daar ruimschoots overheen. Een 3B 115 pk handbak ook al. Dus zal het een 3B Variant met handbak en 110 pk moeten worden.

  • 0
Geplaatst

Dan heb je geen TT, maar een AG4 automaat. zijn ook goed, maar denk dat je de TT5 gaat missen.

De AG4 bak heeft veel meer slip dan een TT5. Dan zou ik voor een Golf 4 gaan. De jongere modellen hebben een 100pk TDI pd motor met tiptronic.

  • 0
Geplaatst

En als je een kleine krijgt zou ik voor een passat want de golf heeft bijna 20 cm minder wielbasis en dus ook binnenruimte.

Dus bij een golf moet je je stoel ver naar voren gaan doen en zit je voorin met je knieen in je nek.

  • 0
Geplaatst

Ik snap best dat je denkt aan gewicht verschil maar het verschil in een 10 euro per maand tussen goed degelijk rijden, of een golf 4 variant met minder ruimte.

Scheelt haast niks op een paar kilo.. Ik betaal een 119 euro belasting hoor. Jij zal heel klein beetje minder betalen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden