Ga naar inhoud
  • 0

Ambiente verlichting en pakket


padaho

Vraag

Hallo Allemaal,

 

Ik krijg, als het goed is, ergens in november mijn nieuwe Passat.

Het is een Highline - station uitvoering.

 

Op mijn vorige Passat Highline zat standaard voetruimte verlichting. Ik kwam zondag erachter dat dit op het huidige model niet meer standaard is en dat dit nu in het Ambiente pakket zit. Ik heb de dealer nog gebeld maar het is niet meer mogelijk om het vanaf fabriek te laten leveren. Ik heb wel in een andere topic iets gelezen over dit onderwerp maar daarin wordt niet verteld hoe en of het mogelijk is om

1 voetruimteverlichting

2 instapverlichting in alle deuren

3 lichtlijsten in de deuren

later (zelf) in te bouwen.

 

Ik heb een mail naar de dealer gestuurd maar daar zitten ze volgens mij niet op zulke vragen te wachten, want ik kreeg een rare prijs doorgemaild en een heel onduidelijk antwoord.

 

Wie weet welke van bovenstaande punten als nog door mijzelf (of door een dealer) gedaan kunnen worden en wat daar voor nodig is. Dus waar kan ik onderdelen kopen, moet er iets in de software worden aangepast worden, enzovoort.

 

Groeten Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dreke is erg thuis in de electronica van de 3C...zal bij de 3AA wel hetzelfde zijn.

 

Inbouwinfo(Duits) voetverlichting

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=152

 

De rest staat hier ook:

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=141

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit zelf in ongeveer hetzelfde schuitje. De mijn komt over enkele weken, weliswaar geen highline, maar een comf.line waar ik het ambiente pakket in ga zetten. Instapverlichting en voetruimteverlichting is redelijk recht-toe recht-aan, zie de links van Vdub. Alleen weet ik niet of de stuurapparaten waar de verlichting op aangesloten moet worden ondertussen veranderd zijn.

 

Ik ben derhalve zelf aan het kijken of ik de juiste vw-software kan installeren, zodat ik zelf kan uitzoeken welke onderdelen je nodig hebt, en welke aansluitingen er gemaakt moeten worden. Ga daar van het weekeind mee stoeien.

 

@Vdub,

3C heeft geen ambienteverlichting in de deuren, en daar kent de voetruimteverlichting niet de functie van ambienteverlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Overigens staan hier goede beelden van de ambienteverlichting in de deuren.

https://picasaweb.google.com/117381083576478980741/Nr15Passat2011Highline?gsessionid=CWn33mRjJ68pMuzILHsuNQ#

 

CIMG8173.JPG

 

CIMG8083.JPG

 

Vraag aan degene die alu sierdelen in de deuren heeft maar geen ambienteverlichting heeft besteld: Zie je daar ook de doorzichtige strip (lichtgeleider) onderaan zitten? Ofwel, bestaan er meerdere versies van de alu sierdelen. Ik weet niet of de standaard alu sierdelen geschikt zijn voor ambienteverlichting. Ik hoop van wel, dat scheelt weer.

 

Ik denk dat de voetruimteverlichting via vcds in te stellen is, dreke heeft deze in zijn passat igg continue brandend dacht ik

Dan heeft hij waarschijnlijk een CC stuurapparaat geplaatst. En volgens mij is die van de B7 weer nieuwer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet iemand inmiddels al iets meer over dit pakket en de mogelijkheden om achteraf in te bouwen?

 

kan iemand me vertellen, die het pakket wel in zijn wagen heeft zitten, wat er 's avonds(in het donker) blijft branden?

 

ik hoor graag van jullie, alvast bedankt weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben op de achtergrond druk bezig om duidelijk te krijgen wat er nodig is. Als ik het zelf succesvol heb ingebouwd, zal ik er een topic over openen. Volgende week krijg ik m'n nieuwe auto, dus het zal niet lang meer duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat mij daarnet opviel is dat zowel de voordeuren als de achterdeuren ledstrips hadden en dat deze aanblijven als de verlichting van de auto aan is. Overigens zie je er overdag niks van want de hoeveelheid licht is beperkt. Toch denk ik dat je het 's avonds prima ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wil ook voetruimte verlichting aan sluiten. Ben er nog niet achter welk stekkertje ik moet hebben. Er zijn in het boordnetreg.app. 4 verschillende stekkers mogelijk. (ond. nummer) Ik weet welke pin ik moet hebben en wat de codering is maar met het nieuwe BCM heb je meer smaken qua stekkers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wil ook voetruimte verlichting aan sluiten. Ben er nog niet achter welk stekkertje ik moet hebben. Er zijn in het boordnetreg.app. 4 verschillende stekkers mogelijk. (ond. nummer) Ik weet welke pin ik moet hebben en wat de codering is maar met het nieuwe BCM heb je meer smaken qua stekkers...

 

Stekkertje is hier te vinden:

viewtopic.php?f=103&t=40418&start=105#p488948

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Bij de levering van mijn nieuwe Passat Variant bleek er geen Ambiente Pack bij te zijn, stond ook niet op de bestelbon dus blijkbaar heb ik die niet goed gecontroleerd.. Garage zegt mij dat ze dit niet achteraf kunnen inbouwen, zijn er firma's die dit wel kunnen? Of een duidelijke handleiding om enkel de voetruimte verlichting te installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ambientepakket bestaat uit instapverlichting in de deuren, voetruimteverlichting en verlichting in de deurpanelen.

Instapverlichting zijn gloeilampjes.

Volgens mij is de voetruimteverlichting bij de Passat af-fabriek ook met gloeilampjes. Ik zelf heb de Audi Leds gemonteerd, en die zijn echt wit. Precies hetzelfde wit als van de verlichting in de deurpanelen, dat zijn ook leds.

 

Intensiteit van de voetruimteverlichting is een apart item in het MFA menu. Intensiteit instellen kan in stappen van 5 van 100% tot 20% of uit. Bij deur open gaan ze altijd op 100% branden.

Intensiteit van de ambienteverlichting in de deurpanelen wordt samen met de helderheid van de overige dashboardverlichting geregeld met de draaiknop links naast het stuur. Dashboardverlichting laag zetten, dan is de ambienteverlichting in de deuren zelfs uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke, dat was duidelijk, bedankt! De instapverlichting heb ik niet nodig. Ik pols even dat ze de voetruimteverlichting met LED's doen en niet met gloeilampjes, maar ik denk het wel want dit had ik gekregen via mail:

 

Voetruimteverlichting voorzijde

2x lichtunit LED 18,50 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden