BasGubbels Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 Beste forumleden, Heeft iemand ervaring met een Chip van Hartog tuning? Als ik de prijskaartjes van Hartog en JD Engeneering naast elkaar leg zit er een behoorlijk groot verschil in. (€450 hartog, €790 JD) graag wil ik jullie ervaringen en meningen horen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 Zijn allebij uitstekende tuners die hun eigen software ontwikkelen. Zijn dit offertes voor "chip op maat" ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BasGubbels Geplaatst 17 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 Zijn allebij uitstekende tuners die hun eigen software ontwikkelen.Zijn dit offertes voor "chip op maat" ? JD Engeneering kost een standaard chip €590 en de extra kosten voor een chip op maat is €200. Bij Hartog staat op de website niet specifiek 'chip op maat' maar in de uitleg zou je het er wel uit op kunnen halen. Ik ben in afwachting van hun reactie op mijn mailtje over de exacte prijs. Maar als je naar de standaard chip prijs kijkt is dat al €140 verschil (€450 Hartog, €590 JD). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeroen Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 Beide bedrijven leveren goed werk. Denk dat bij JD ook een stukje naambekendheid bij de prijs komt kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 prijs verschil zit hem ook in de investering die bij JD staat (rollenbank) Hartog doet veel rijdend en kan geloof ik niet exact de PK en nm uitdraaien. kwalitatief zit er niet zo'n verschil in. Hartog is niet voor niks de Audi tuner, en JD heeft heel veel software geschreven voor passat's. (al dan niet via derde) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ehasalm Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 wat is "chip op maat" eigenlijk ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BasGubbels Geplaatst 17 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 wat is "chip op maat" eigenlijk ? Dan wordt de standaard chip die geleverd wordt specifiek voor jou auto nog geoptimaliseerd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat2010 Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 mm ik had bij jd geinformeerd en dat was 390 euro. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BasGubbels Geplaatst 17 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 mm ik had bij jd geinformeerd en dat was 390 euro. Ik ben op de prijs van de website uitgegaan, ik zal ze dan ook us een mailtje sturen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BasGubbels Geplaatst 17 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 Ik heb zojuist ook een offerte opgevraagd bij JD, ben benieuwd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 als ik mijn auto nogmaals zou chippen, zou ik persoonlijk naar JD gaan. Ik hoor erg goede verhalen over hem en zijn werk... Op dit moment heb ik mijn auto laten chippen bij Tunex. Best ok, moet ik eerlijk zeggen. Auto rijdt goed (na vervangen van LMM) en heeft daadwerkelijk meer vermogen dan standaard.... maar hoeveel? Ik zou, als ik voor dat prijsverschil, een rollenbank uitdraai zou krijgen, naar JD gaan. Een losse "rit" op de rollanbank kost ook €100,- dus dan gaat het om €40,-.... Ik zeg niks over Hartog. Ik ken ze van naam, maar daar houdt het ook meteen op. Als Audi haar auto's daar laat chippen, zal dat wel goed zijn, eerlijk is eerlijk. Wordt er voor dichtzetten van de EGR ook nog extra geld gevraagd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BasGubbels Geplaatst 17 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 als ik mijn auto nogmaals zou chippen, zou ik persoonlijk naar JD gaan. Ik hoor erg goede verhalen over hem en zijn werk... Op dit moment heb ik mijn auto laten chippen bij Tunex. Best ok, moet ik eerlijk zeggen. Auto rijdt goed (na vervangen van LMM) en heeft daadwerkelijk meer vermogen dan standaard.... maar hoeveel? Ik zou, als ik voor dat prijsverschil, een rollenbank uitdraai zou krijgen, naar JD gaan. Een losse "rit" op de rollanbank kost ook €100,- dus dan gaat het om €40,-.... Ik zeg niks over Hartog. Ik ken ze van naam, maar daar houdt het ook meteen op. Als Audi haar auto's daar laat chippen, zal dat wel goed zijn, eerlijk is eerlijk. Die uitdraai lijkt mij inderdaad ook wel interessant. ik neig zelf ook naar JD (vooral door alle positieve berichten) Wordt er voor dichtzetten van de EGR ook nog extra geld gevraagd? de watte? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitlaatgasrecirculatie EGR info Maar ik dacht dat dit alleen bij diesels wordt gedaan.. het dicht zetten. weer wat geleerd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BasGubbels Geplaatst 17 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitlaatgasrecirculatie EGR info Maar ik dacht dat dit alleen bij diesels wordt gedaan.. het dicht zetten. weer wat geleerd Dus als ik het goed begrijp heb je meer vermogen als de EGR niet werkt, maar wordt de motor etc allemaal wel warmer. Is het dan wel verstandig om deze dicht te zetten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Upseel Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 Egr dicht is niet meer vermogen, omdat der egr alleen open staat bij deellast. Dus niet bij volgas. Het prijsversverschil tussen passat2010 en BasGubbels kan ook komen door het verschil in motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 Hartog gebruikt G-Tech apparatuur om de versnelling voor en na te meten. Ook auto's voldoen aan de natuurwetten, dus om een massa te versnellen in een bepaalde tijd heb je een X aantal kW nodig. Die electonische G-Tech meter doet dat voor je, en ze zijn niet minder nauwkeurig dan een rollenbank. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 Moet je dan niet eerst met je auto op de weegschaal? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
louisvdd76 Geplaatst 17 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2011 JD levert gewoon goed werk. Voor de zuidelingen kijk een bij www.apecbelgium.be. Doet ook veel in VAG en BMW's. Heb in het verleden mijn mondeo daar laten chippen. Doet alleen op maat en heeft een eigen rollerbank (4WD) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BasGubbels Geplaatst 18 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2011 Ik heb vanmorgen beide offertes binnen gekregen, JD vraagt voor een chip op Maat €790 en Hartog vraagt voor een chip op maat €450. Alleen geven ze bij Hartog aan een 35PK, 65/70nm extra eruit te kunnen halen. Bij JD geven ze aan dat ze 50/55PK / 90/100nm extra verwachten. Blijft een moeilijke keuze. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Blommie Geplaatst 18 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2011 Bijna 800 euro voor een beetje extra power.... Wat een geld ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 18 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2011 Bijna 800 euro voor een beetje extra power.... Wat een geld ! Je ziet het niet helemaal goed.. 800 euro voor een nieuwe auto.. en dat beetje is 33% extra vermogen.. hij gaat immers van 150 naar zon 200pk.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BasGubbels Geplaatst 18 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2011 Bijna 800 euro voor een beetje extra power.... Wat een geld ! Je ziet het niet helemaal goed.. 800 euro voor een nieuwe auto.. en dat beetje is 50% extra vermogen.. hij gaat immers van 150 naar zon 200pk.. niet lullig bedoeld maar dat is 'maar' 33 1/3 %. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 18 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2011 Afgezien daarvan... Je krijgt voor je gevoel een andere auto terug! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
m@rcel Geplaatst 18 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2011 Ik heb vanmorgen beide offertes binnen gekregen, JD vraagt voor een chip op Maat €790 en Hartog vraagt voor een chip op maat €450. Alleen geven ze bij Hartog aan een 35PK, 65/70nm extra eruit te kunnen halen. Bij JD geven ze aan dat ze 50/55PK / 90/100nm extra verwachten. Blijft een moeilijke keuze. Verkijk je niet op de getallen, het gaat met name hoe het vermogenverloop is; bij elk toerental de juiste hoeveelheid vermogen hebben geeft veel souplesse en daar is JD een meester in. Hartog heb ik geen ervaring mee. Uit de getallen die Hartog afgeeft concludeer ik dat het geen chip op maat is, maar dat het een standaard gebruikte programma is die voor alle auto's werkt. Je kunt dan net zo goed de standaard chip van JD nemen. Het verschil tussen een standaard chip en een chip op maat: een standaard chip is te gebruiken voor bijna alle auto's met dezelfde motorcode. Een chip op maat is de fijnstelling beter en perfect afgesteld op de betreffende motor, maar ik vraag mij af of je als gebruiker dat verschil duidelijk ervaart. Een chip op maat is een vereiste als je mechanische upgrades hebt uitgevoerd, zoals een grotere turbo, grotere verstuivers, etc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BasGubbels Geplaatst 18 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2011 Uit de getallen die Hartog afgeeft concludeer ik dat het geen chip op maat is, maar dat het een standaard gebruikte programma is die voor alle auto's werkt. Je kunt dan net zo goed de standaard chip van JD nemen. Het verschil tussen een standaard chip en een chip op maat: een standaard chip is te gebruiken voor bijna alle auto's met dezelfde motorcode. Een chip op maat is de fijnstelling beter en perfect afgesteld op de betreffende motor, maar ik vraag mij af of je als gebruiker dat verschil duidelijk ervaart. Een chip op maat is een vereiste als je mechanische upgrades hebt uitgevoerd, zoals een grotere turbo, grotere verstuivers, etc. In de email van hartog wordt duidelijk gezegd dat de chip geoptimaliseerd wordt voor de auto, dus lijkt mij wel een chip op maat. Die chip op maat doe ik juist zodat deze perfect op mijn auto wordt afgesteld. Elke auto reageerd toch anders, en heeft andere slijtage etc. een standaard chip komt er bij mij dus sowieso niet in Ik zie het hetzelfde als 2 exact dezelfde PC's, koop 2 exact dezelfde bij winkel xx. Ga beide eens overclocken (Tunen) Dan kom je nooit en te nimmer op 2 dezelfde waardes uit. Elk ding reageerd anders op aanpassingen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten