Ga naar inhoud

Brandblusser


Petroman

Aanbevolen berichten

Ben even naar buiten gelopen voor foto's. Ik heb de blusser tegen de klep van de verbanddoos aangeschroefd. Aan de achterkant van de klep een houten latje voor de stevigheid gemonteerd, waar de schroeven van de blusser in pakken.

 

Overigens een ABC blusser inderdaad bij andermans auto gebruiken, die van jezelf kun je dan beter af laten fikken, of héél snel verkopen...

post-4510-1423826143,1947_thumb.jpg

post-4510-1423826143,2572_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem horizontaal voor de 12v plugs monteert? dus op de wielbak..

 

Heb ik ook aan zitten denken. Maar waar ik een beetje tegenaan hik is de massa van de blusser versus de dikte, of gebrek aan dikte, van de bakbekleding. Er zit daar weinig ruimte voor een extra versteviging in de vorm van een stuk hout. De EHBO klep rechts is de meest gunstige plek maar ook daar heb je (met EHBO trommel) weinig ruimte tussen de klep en trommel. Eigenlijk zitten die strak op elkaar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik gebruik hem niet voor mijn passat miaar mischien voor die van jouw.... :mrgreen:

 

Zit er in. Stuk hout er achter voor de stevigheid direct naast de EHBO klep. Toch op de "vaste" plek. De hoek van de wielkast is hier dieper en de blusser zit hier dus niet in de weg. Zonder veel sloopwerk kom je ook niet verder achter de bekleding voor de benodige versteviging. En de bekleding zit strak op de carroserie.

 

post-14682-1423826154,2566_thumb.jpg

 

Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom hebben we inderdaad dan een poederblusser in de auto als we na het gebruik ervan toch de auto weg kunnen doen? Is dan zoals eerder is geschreven een schuim blusser beter voor in de auto?

 

Hoewel niet mijn oorpronkeijke vraag: ik denk dat als je auto (deels) in brand gestaan heeft hij zo wie zo total loss is. Ik kan me niet voorstellen dat bv alle bekabeling opnieuw getrokken wordt omdat (een deel van) de ommanteling gesmolten is. Verder zal door de rook je interieur ook niet meer zo fris zijn.

En als de brandweer dan ook nog gewest is met een waterstraal.... dan is dat beetje poeder niet zo'n probleem meer. Maar goed dat is mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens ook thuis geen poederblusser gebruiken net als in de auto......

 

als je binnen een brandje blust dan weet je zeker dat na een half jaar al je elektrische apparaten er mee ophouden. ik wist het maar een maatje van mij niet die had een brandje in zijn TV ( huh dat alleen al). TV kreeg hij vergoed van de verzekering, verder geen schade want hij was er snel bij.....

 

3- 6 maanden later ging zijn wasmachine, droger, pc, stereo allemaal naar de knoppen en geen bling bling van de verzekering......

 

 

 

maar nu de vraag mag je de hulp van iemand met een blusser weigeren? Stel je auto vliegt in de fik, je stopt, en zon halve gare met een brandblusser stopt en wil je brandje blussen. Mag je die gast dan tegenhouden? of krijg je dan een no show van de verzekering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar nu de vraag mag je de hulp van iemand met een blusser weigeren? Stel je auto vliegt in de fik, je stopt, en zon halve gare met een brandblusser stopt en wil je brandje blussen. Mag je die gast dan tegenhouden? of krijg je dan een no show van de verzekering?

 

dat is een goede vraag.. ben wel benieuwd of iemand daar een antwoord op weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt gezegd dat iedere burger de wet behoort te kennen ? Er is ook een burgerplicht, maar daar zegt de wetgeving weinig over. De burgerplicht wordt door jezelf bepaald, hangt dus af of je een sociaal of asociaal type bent.

Die halve gare is een sociaal iemand en wil een hand toesteken om de brand te blussen en is zich totaal niet bewust, dat jij weigert ook maar te laten blussen met een poederblusser..! omdat het zout de electronica aantast!

Dus laat de auto maar uit fikken, dan is het leed ook al geschied.

 

Gaat men dan op afstand staan wachten i.v.m het ontploffings gevaar ?

 

Maar er kan net zogoed als slachtoffer een klacht ingedient worden alsmede de redder in nood die dat kan.

Bij dit soort situatie's komt altijd brandweer/politie ter plaatse en zullen getuigen of wie dan ook verhoord worden.

 

Verzekering komt ter sprake en neemt de verklaring van de getuige onder de loep ? Ja de eigenaar van de auto zei, niks blussen met een poederblusser, laat maar fikken ?

 

Met de redenering dat een halve gare wil blussen met een poederblusser, kun je twee kanten uit, 1. hij wordt geblust en totaal schade is te overzien..

2 Hij wordt niet geblust door een passant omdat de eigenaar iedere hulp om te blussen heeft geweigerd, gevolgschade was te voorkomen zijn geweest.

Bij gevolgschade kunnen we denken aan ! de laptop die achterop de bank ligt, maxicosie, boodschappen in het koffer, kleding of andere zaken die je wel/niet toebehoren.

Ik denk dat dan de verzekering, met gefronste wenkbrauwen de situatie gaat bekijken/beoordelen en zal zijn conclusie mededelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gevolgschade kunnen we denken aan ! de laptop die achterop de bank ligt, maxicosie, boodschappen in het koffer, kleding of andere zaken die je wel/niet toebehoren.

Ik denk dat dan de verzekering, met gefronste wenkbrauwen de situatie gaat bekijken/beoordelen en zal zijn conclusie mededelen.

 

Maar uh hij stond naast mijn huis en nu staat mijn huis ook in lichterlaaie en dat van de buurman begint al te smeulen......

 

Maar goed ik heb de vraag gewoon gesteld aan mijn verzekeraar (FBTO). Als iemand anders het aan een andere verzekeraar wil stellen dan ben ik wel benieuwd naar de antwoorden en of die overeenkomen.

 

ps Mischien moet een moderator dit topic even splitsen in :

a) bevestiging van dat ding en

B) wel of niet gebruiken ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed ik heb de vraag gewoon gesteld aan mijn verzekeraar (FBTO). Als iemand anders het aan een andere verzekeraar wil stellen dan ben ik wel benieuwd naar de antwoorden en of die overeenkomen.

 

En wat was het antwoord van je verzekeraar.

Ik vermoed dat als de verzekeraar er achter komt dat je hulp hebt geweigerd dat ze dan niet uitkeren ondanks dat je misschien gelijk heb mbt de nevenschade van een poederblusser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed ik heb de vraag gewoon gesteld aan mijn verzekeraar (FBTO). Als iemand anders het aan een andere verzekeraar wil stellen dan ben ik wel benieuwd naar de antwoorden en of die overeenkomen.

 

En wat was het antwoord van je verzekeraar.

Ik vermoed dat als de verzekeraar er achter komt dat je hulp hebt geweigerd dat ze dan niet uitkeren ondanks dat je misschien gelijk heb mbt de nevenschade van een poederblusser.

 

Sorry : ik heb dat zojuist gedaan en nog geen antwoord gehad. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste reactie van FBTO (22/10/2011):

 

Beste meneer,

 

Hartelijk dank voor uw email. Graag reageer ik hierop.

Brand

U heeft gelijk dat bluspoeder heel vervelende gevolgen kan hebben voor electronische apparatuur. Echter door brand kan een levensgevaarlijke situatie ontstaan, niet alleen voor de betrokken personen maar ook voor de naaste omgeving. Blussen is dan noodzakelijk.

 

Ik wil u heel hartelijk bedanken voor het meedenken in het zoveel mogelijk beperken van eventuele schade.

 

Ik had drie duidelijke vragen gesteld, wel blussen, niet blussen, iemand verhinderen te blussen. Maar helaas is het moeilijk ook antwoord te geven op iedere afzonderlijke vraag.

 

Dus maar weer geantwoord hoe het dan zit met de eventuele grotere gevolgschade.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gevolgschade kunnen we denken aan ! de laptop die achterop de bank ligt, maxicosie, boodschappen in het koffer, kleding of andere zaken die je wel/niet toebehoren.

Ik denk dat dan de verzekering, met gefronste wenkbrauwen de situatie gaat bekijken/beoordelen en zal zijn conclusie mededelen.

Zaken uit je inboedel die zich in de auto verblijven zijn overigens maar tot een max. van EUR 500,- verzekerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden