Ga naar inhoud

Alternatief voor Quik Detailer van Meg.


Mausey

Aanbevolen berichten

Ik gebruik nog wel eens de Quik Detailer van Meg met kleien.

Aan het einde van de auto heb ik de fles leeg :shock: . Gaat ontzettend hard (of ik doe iets niet goed :? )

Volgens mij heb ik eens gelezen dat men hier ook een alternatief voor gebruikte welke vele malen goedkoper is.

Graag hoor ik van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leng zelfs de Quik detailer van meg aan met water....

 

Denk dat er bij mij nog maar een paar % in zit de rest is water en het gaat perfect.

 

Het gaat er toch om dat de klei niet "droog" loopt of heeft de Quik detailer ook nog verdere functie's ipv glei middel tijdens het kleien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

valet pro citrus bling kost bij carclean 11,50 voor 500 ml en voor kleien leng je het aan met water 1/16 werkt super dan heb je 8l claylude voor 11,50

je kunt het 1/8 als detailler gebruiken 1/4 als glasreiniger 1./2 als quiq wax

dat is handig, all-in-one kun je wel zeggen?

 

Zorgt dit er ook voor dat het water van de ramen loopt en natuurlijk de insecten makkelijker te verwijderen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte ook erg veel Quick detailer bij het kleien. De droogdoeken om de auto af te nemen na het kleien zijn altijd kletsnat. Gebruik ik minder, dan gaat het gewoon niet zo goed.

 

Na advies ingewonnen te hebben gebruik ik nu The Last Touch van meguiars 1 gallon/3.78 liter. Dit meng ik op 1:1 met water en werkt perfect! Ik kan gewoon lekker 1 a 2 nagevulde spraycans Quick Detailer leegspuiten op de auto en het kleien gaat fantastisch. Het goedje is niet goedkoop, maar omdat het zo veel is doe je er ook erg lang mee. Het is veel goedkoper dan elke keer een spraycan van 10-15 euro kopen.

 

En hou je van 'lekkere' luchtjes, dan is het helemaal wat voor je. De kauwgomballen lucht (kokos) is niet te missen.

 

Meguiars-Last-Touch.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

valet pro citrus bling kost bij carclean 11,50 voor 500 ml en voor kleien leng je het aan met water 1/16 werkt super dan heb je 8l claylude voor 11,50

je kunt het 1/8 als detailler gebruiken 1/4 als glasreiniger 1./2 als quiq wax

dat is handig, all-in-one kun je wel zeggen?

 

Zorgt dit er ook voor dat het water van de ramen loopt en natuurlijk de insecten makkelijker te verwijderen zijn?

 

 

dat weet ik niet ik heb het daar eigenlijk nog nooit voor gebruikt.

maar verder vindt ik het een superspulletje en is het zeker de goedkoopste claylub die er is.

het is ook te krijgen in 5 l cans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik zelf Poorboy's Spray and Wipe.

Kun je ook 1:1 verdunnen voor het kleien, sommige verdunnen het nog meer.

 

Verder heelijk spul voor flatscreens, ramen, brillen en zonnebrillen en andere gladde oppervlakken, zelf 1:1 verdunt met water.

2 spraytjes op een mf doek, bijv. je flatscreen afnemen en direct daarna een droge schone mf doek erlangs.

Perfect resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
valet pro citrus bling kost bij carclean 11,50 voor 500 ml en voor kleien leng je het aan met water 1/16 werkt super dan heb je 8l claylude voor 11,50

je kunt het 1/8 als detailler gebruiken 1/4 als glasreiniger 1./2 als quiq wax

 

Hee Roel,

 

Werkt deze detailer ook goed samen met de klei van Meguiars?

Of gaat de klei dan korrelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

valet pro citrus bling kost bij carclean 11,50 voor 500 ml en voor kleien leng je het aan met water 1/16 werkt super dan heb je 8l claylude voor 11,50

je kunt het 1/8 als detailler gebruiken 1/4 als glasreiniger 1./2 als quiq wax

 

Hee Roel,

 

Werkt deze detailer ook goed samen met de klei van Meguiars?

Of gaat de klei dan korrelen?

 

 

weet ik zo niet ik gebruik dodo klei?

maar volgens mij is de kans vrij klein dat het niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb de klei van smartwax gekocht. Gewoon omdat het makkelijk is (Matthijs) en hij me met vanalles helpt.

 

Ik ken mezelf en wil dat alles zo makkelijk mogelijk gaat... Ik heb de quick detailer van meg hier staan maar vind het zonde om een potje van €20,- leeg te spuiten...

 

Het eerder genoemde middel werkt ook bij deze klei? Of maakt dat per klei soort sowieso niet uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week de Citrus Bling van Valet Pro gekocht i.c.m. de Bilthamber klei.

De klei is echter wel uit 1 stuk, dus ik denk dat ik die maar eens in 2 of 3 stukken ga opdelen....

Anders is gelijk alles in gebruik en heb ik niets meer als die klei "op" is....

De klei zit overigens wel netjes in een plastic doosje om 'm goed te houden.

 

Helaas nu heel veel last van mijn schouder en nek, maar binnenkort hoop ik toch echt aan het kleien toe te komen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden