Ga naar inhoud
  • 0

ERvaringen SD-6025 /Rns510


Charles16v

Vraag

Ben toch aan het kijken voor een andere radio voor in mijn passat. Ik heb nu de rcd 500. Mis dus navigatie en het afspelen en mp3's.

Zag op het forum dat er iemand rns kloonen aanbied.

 

Heeft er iemand ervaring mee kwa gebruik geluid enz. Of toch kijken naar een rns 510.?? Wat zijn de voor en nadelen.!?Waar kan ik het meeste mee.? Heb ook een Groot MFA display.

Zelf heb ik een Dynaudio systeem erin zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben degene die de klonen verkoopt.

 

Als je een RNS SD-6025 wilt vergelijken met een originele RNS 510 zijn we heel snel uitgesproken. Je betaald ca 4~5 x zoveel en de kwaliteit is daar dan ook naar. Kwa uiterlijk zien ze er in eerste oog opslag gelijk uit.

De SD 6025 werkt samen met MFA display alleen krijg je geen pijlen van de navigatie. De meegeleverde IGO navigatie werkt heel goed en een route is lekker vlot berekend. Verder als je Dynaudio hebt, zul je een box moeten tussenplaatsen die het uitgangsnivo van de SD 6025 aanpast naar Dynaudio. Radio ontvangst is afhankelijk van welke regio je bent. Het FM signaal is niet overal even sterk en daar raakt de kloon af en toe het spoor bijster.

Met de standaard speakers in de auto en de 4x45Watt van de kloon heb je een naar gewone maatstafen een lekker stukje muziek.

De SD 6025 is standaar compleet met bluetooth en DVD vrijschakeling. Je krijgt veel voor de prijs van een autoradio + losse tomtom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ervaring van een gebruiker van de RNS kloon:

 

Het is inderdaad precies zoals Alle zegt! Een originele RNS is 4/5 keer zo duur (bij de dealer) en natuurlijk zijn er wezenlijke verschillen! De kloon ziet er in principe net zo goed uit als de originele. De originele is wat subtieler afgewerkt, maar dat verschil zie je niet als je de originele niet goed kent!

 

De werking; natuurlijk is dit ook niet zo goed "afgewerkt" als de originele, maar er is goed mee te werken! IGO werkt idd erg snel, GPS vinden varieert soms nogal, maar vermoed dat dit aan de plaatsing te maken heeft van mijn GPS-ontvanger. Ik monteer binnenkort een FAKRA haaievin met telefoon en GPS, dan is het bereik beter en zal hij hem sneller vinden. Binnenhemel moet toch los voor het plaatsen van chromen dakrails en dan kun je er makkelijk bij!

 

Radio is ook precies zoals Alle zegt, maar moet daarbij vertellen dat hij meestal slecht bereik heeft. 3FM is toch een zender dat overal ontvangen moet kunnen worden, maar als ik vanaf Groenlo naar Doetinchem rijd, is het daar verschrikkelijk om naar de radio te luisteren... daarentegen heb je wel een MP3 functie en kun je er een SD kaart insteken om je muziek/films/foto's op te zetten. Film kijken gaat perfect, het beeldscherm is overigens niet zo scherp als die van een originele RNS, maar kijk naar t geld... Bovendien mag je geen films kijken tijdens het autorijden :wink:.

 

Het geluid is ook naar gewone maatstaaf. Niet heel bijzonder en wel erg afhankelijk van kwaliteit van mp3/cd/film! Ik zelf heb (nog) alleen luidsprekers aan de voorkant en dat klinkt echt bij een aantal favo cd's errug goed!

 

Telefoon functie durf ik eigenlijk ver onder de maat te noemen. De kloon gebruikt wel BT, maar hij gebruikt niet de ingebouwde microfoon van de passat en dus eigenlijk praat je tijdens het rijden in een klein gaatje met "MIC" erop... te verwaarlozen. Mijn idee is dan; koop je een BT link voor je auto en gebruik gewoon de standaard set van de passat. Dan hoef je je niet te schamen als een klant je belt in de auto en je niet kan verstaan.... al helemaal niet als je met slecht engels sprekende chinezen moet spreken.... Een touchadapter werkt ook erg goed (ben aan het twijfelen of ik daar op over ga).

 

vwb de software... Over de software had beter nagedacht kunnen worden en meer moeite gedaan hebben voor het aansluiten van de programma's. Bijv de radio is heel anders qua vormgeving dan de anderen. Is jammer, maar goed, dat is dan een consequentie...

 

Ik denk dat je de kloon kunt vergelijken met een PDA. Het is gewoon een computertje/tablet in de vorm van een radio. Net zoals de imitatie iPad's. Het werkt prima, maar als je meer verwacht, koop dan gewoon een originele!

 

Service van Alle is overigens uitstekend! Als je vragen hebt, krijg je eigenlijk dezelfde dag nog reactie. Zelfs nu hij op vakantie is, reageert hij nog op vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in de Audi 100 ook een dergelijk systeem van Alle, alleen een enkeldin met klapscherm maar verder in de basis is die hetzelfde en heb uitstekende radioverbinding, het ligt dus gewoon aan de gebruikte antenne.. in de Skoda heb ik een dubbeldin van voor Alle zn handel en daar is de ontvangst ook bagger.. ligt nmw gewoon aan de gebruikte antenne..

 

Tevens heb ik in meerdere auto's een systeem van Alle ingebouwd, eigenlijk is iedereen tevreden, de Yeti en de Octavia II hebben beide geen klachten van radio ontvangstm de Superb 1 ook niet, misschien alle 3 toch een oostblok antenne erin.. ;) Wat ik(en misschien mn klanten) wel mis is, rds-weergave in de stationnummers/geheugen, BT adresboek/naamweergave en navi-beeld tijdens BT-bellen en meerdere BT-telefoons kunnen koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb pas een 2de hands rns-510 aangeschaft (met originele code kaart)

dan is het prijs verschil niet zo groot

hij is dan wel niet nieuw maar alles werkt perfect

heb ook lang getwijfeld tss een namaak (was eerst aan het kijken voor ne dynavin) en ne "echte"

maar ben nu toch blij met men radioke!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf had ik eerst een Alpine DVD receiver (1DIN) in de 3C zitten, maar kon het inderdaad ook niet laten om een RNS510 te kopen. Mijn vorige auto was een XC70 met een HU-803, dat was een goede headunit, maar de RNS510 slaat werkelijk alles! Het bedieningscomfort, de mogelijkheden en de geluidskwaliteit is fantastisch. Daarnaast wordt alle info ook op de MFD getoond, waar we natuurlijk al helemaal blij van worden!

 

In mijn 3C zitten voor en achter speakers; als ik het bericht van Fopperr lees lijkt dat niet standaard. Het geluid is werkelijk goed te noemen!

 

Nog even iets over diefstal; ik twijfelde heel erg aan het aanschaffen van een RNS510 vanwege zijn diefstal gevoeligheid. Op het net vond ik een bericht van iemand die zijn RNS510 er 's avonds uithaalt; de 4x Torx niet monteren en alleen de quadlock, antennekabel en GPS antenne eruitwieberen en klaar is het.

Deze persoon werd (enigszins begrijpelijk) met wat hilarische opmerkingen bestookt, maar ik moet zeggen dat ik zijn tip wel gevolgd ben. Het is inderdaad niet veel werk (10 seconden) en als je zuinig bent op je spullen (en dat zijn we hier volgens mij allemaal!) weet je zeker dat je de volgende ochtend nog steeds je RNS510 in bezit hebt. Tja, tis een keuze.

 

Ben er in ieder geval heel erg blij mee: een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb inmiddels toch de originele RNS510... Verschil tussen de RNS510 en de SD6025 is erg groot, net zoals de nieuw prijs tussen de 2 erg scheelt.

 

De sd6025 is absoluut in balans met de prijs kwaliteit tov de RNS510, maar dan is het verschil ook wel weer erg groot. De RNS is "een" geheel, de SD6025 lijkt meer verschillende onderdelen.

 

Qua geluid is het nagenoeg gelijk. 3 oktober knal ik naar Dreke om de achterste luidsprekers aan te sluiten en hij heeft nog een set pioneers 3-weg liggen. Dat gaat we proberen te monteren. Alleen al de achterste luidsprekers aansluiten geeft de sound al echt een upgrade.

 

Navigeren op zich doet de RNS niet veel beter dan de SD6025, GPS vinden wel en TMC kan een voordeel zijn, maar in de Achterhoek heb je niet zo heel veel files, dus daar win ik weinig mee.

 

Diefstal... tsja, als hij gejat wordt, wordt hij gejat. Mijn verzekeringsagent zegt me dat ik daar voor verzekerd ben en ik heb geen eigen risico en zak niet terug in schade vrije jaren... naja, waarom zou ik daar dan moeilijk over doen. Bovendien keren ze mij bij diefstal uit wat de huidige nieuwwaarde van een RNS is.... dan ga ik daar ook nog eens flink op voor uit..

 

Natuurlijk zou ik het erg vinden als dit zou gebeuren, maar dat zie ik dan weer en hoe ik ermee omga..

 

Nogmaals, de SD6025 is een hele goede vervanger van de RNS510... vooral als je naar de nieuwwaarde kijkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is er een van szmaisun.

 

Als ik navi afsluit kom ik in een scherm waar ik wel helderheid kan instellen.

 

Bedoel je dat?

 

Wil eigenlijk met dimm knop halve sterkte.

 

Of dat ie minder gaat als lampen aan gaan. Daar is die roze draad toch voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn 6019 is het op aux--> volume op 1 --> playknop vast (niet op scherm) rechterbovenhoek op scherm lang aantippen en voila geheim menu

Als je playknop vast en korte tik op rechterbovenhoek op scherm dan krijg je geluids instelling menu.

 

Maargoed als jij een 6025 heb weet ik niet of dit voor jou ook geld.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden