Ga naar inhoud

Calderone

Members+
  • Aantal items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Calderone

  • Verjaardag 27-05-1973

Profile Information

  • Plaats
    's-Hertogenbosch

Overige

  • Vagcom
    10.6

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Calderone's Achievements

3

Community reputatie

  1. Hallo! Is er een forumlid die mij aan een adresje kan helpen voor onderhoud, omgeving den bosch? Kheb last van een klopgeest, ga naar de 240000km, een rechterachterdeur die niet meer ontgrendeld, de airco die het na een half uur veel te warm krijgt, een kachelfan die zeurt, heb nieuwe automatten nodig, zelf een trendy kunstheup nodig en nog veeeel meer! Gegroet allen en fijn weekend. Erwin
  2. Koop een Pierberg pomp bij mr. Auto voor 9 tientjes. Nooit meer gezeik en veel beter dan de fabriekspomp. Ben wel te laat met de info begrijp ik!
  3. Toevoeging: Zo te lezen is het mogelijk toch iets anders; er wordt gesproken over een herkenbaar metalen schrapend geluid wat in mijn geval niet is. De koppeling pakt overigens heel goed en voelt compact en strak. Groet! Erwin
  4. Ha jongens! Sinds vandaag geeft mijn Passat 1.9TDI (2005, 236000KM) een pokpokpok geluid als je met een constante snelheid rijdt. Het ritme stijgt met de snelheid en als het weg is kun je het geluid oproepen door met ongeveer 50RPM plus of min met het gas te spelen. DUS Effe snuffelen op het forum en kwam deze thread tegen. Zit ik in de goede richting? De koppeling is bij 168000KM vervangen. Ik hoor graag van jullie! @Willem Nunspeet: top uitleg! @ MMartijn; bedankt voor de tip! Fijne avond en groet! Erwin
  5. Goed, 5 maanden verder en tijdens een rit naar Eindhoven ben ik vanwege hetzelfde euvel weer gestrand, ditmaal langs de A2 ter hoogte van Vught! De tweedehands pomp heeft het nu ook begeven, dus nu maar een Pierberg erin knutselen. Wel lees ik sterk variërende berichten over het wel of niet mee wisselen van de tandempomp. Deze kan blijkbaar heeele nare schade veroorzaken aan de verstuivers etc. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Preventief vervangen is nuttig om hogere kosten te voorkomen. Ik hoor graag van jullie! Veel groeten! Erwin
  6. Een kennis van me heeft dat kunststof onderdeel waar die gladde zwarte slang aan vast zit omgehobbiet naar de 'nieuwe' pomp. Toen hij klaar was zij hij dat het achteraf makkelijker en sneller was geweest als hij de electropomp i.p.v. het slanggepeupel had omgewisseld! Groet! Erwin
  7. Hallo Martijn! Sorry voor de late reactie! De pomp is omgewisseld, teruggebouwd en hop; daar rijdt de 3c weer! Thanks for listening! Erwin
  8. Jongens! Hiero nog een 3C liefhebber die op een dag geen zoemmmm meer onder de achterbank hoorde! ongeveer 4 KM verderop was de leiding blijkbaar leeg en stond ik stil! Na wat gesnuffel op het forum las ik inderdaad dat het wisselen van de pomp in de tank 'te doen' is. En dat is inderdaad zo. Ik kon via via een tweedehands pomp roggelen voor weinig. Eerst even aangesloten, op 2e contact en zoemmmm daar gaat-ie! Echter.....de 'nieuwe' pomp heeft geen zwarte slang met filter, die vervolgens via een geribbelde slang naar het splitspunt de behuizing in gaat. Ik denk, die Nico-en we wel even om vanaf de oude pomp. Hier begint het : dat de grote behuizing uit twee delen bestaat is goed te zien, maar hem vervolgens uit elkaar schuiven is erg lastig omdat er van alles verbonden (lees gekrompen) zit. Nu de vraag : heeft er iemand per toevallig enig idee hoe hier mee om te gaan? Of een service manual (exploded view) van dit onderdeel? Zou er heel erg mee geholpen zijn! Groeten en dank mensen! Erwin
  9. Calderone

    Sleutelhuis vervangen

    Hallo Passat liefhebbers! Eén van mijn Passat 3c sleutels heeft een mankement; de knop voor het ont(- of ver)grendelen van de auto werkt niet meer. de andere 2 toetsen wel. Nu heb ik van mijn zwager (die bij een autolease kantoor werkt) een nieuwe sleutel gekregen. Graag wil ik de electronica van mijn sleutel in het huis van die nieuwe sleutel plaatsen. Heeft een van jullie enig idee hoe je dit voor elkaar kunt krijgen? Ik ben gekomen tot het openleggen van de sleutel, maar daarna durf ik eigenlijk niet verder, gezien het plastic palletjes zijn die volgens mij snel afbreken. Dan blijft natuurlijk nog de vraag over hoe om te gaan met het probleem in de electronica; die laat ik door een electromonteur even nakijken. Groeten en dank! Erwin
  10. Zelf had ik eerst een Alpine DVD receiver (1DIN) in de 3C zitten, maar kon het inderdaad ook niet laten om een RNS510 te kopen. Mijn vorige auto was een XC70 met een HU-803, dat was een goede headunit, maar de RNS510 slaat werkelijk alles! Het bedieningscomfort, de mogelijkheden en de geluidskwaliteit is fantastisch. Daarnaast wordt alle info ook op de MFD getoond, waar we natuurlijk al helemaal blij van worden! In mijn 3C zitten voor en achter speakers; als ik het bericht van Fopperr lees lijkt dat niet standaard. Het geluid is werkelijk goed te noemen! Nog even iets over diefstal; ik twijfelde heel erg aan het aanschaffen van een RNS510 vanwege zijn diefstal gevoeligheid. Op het net vond ik een bericht van iemand die zijn RNS510 er 's avonds uithaalt; de 4x Torx niet monteren en alleen de quadlock, antennekabel en GPS antenne eruitwieberen en klaar is het. Deze persoon werd (enigszins begrijpelijk) met wat hilarische opmerkingen bestookt, maar ik moet zeggen dat ik zijn tip wel gevolgd ben. Het is inderdaad niet veel werk (10 seconden) en als je zuinig bent op je spullen (en dat zijn we hier volgens mij allemaal!) weet je zeker dat je de volgende ochtend nog steeds je RNS510 in bezit hebt. Tja, tis een keuze. Ben er in ieder geval heel erg blij mee: een aanrader!
  11. Calderone

    What the fak(ra)?

    Guyke! Nog bedankt voor bovenstaande tip! Voorlopig gaat het in en uit halen (met groots beleid) goed! uiteraard is het niet bedoeld om dit zo op te lossen, maar zelfs in mijn wijk zijn de afgelopen maanden weer enkele RNS-sen verdwenen. tja! je moet wat! Guy, zou je nog eens aan Danny (dacht ik) kunnen vragen of hij die achterkant van dat middenconsole nog heeft liggen? De console zit prachtig in de auto en is werkelijk een verrijking! Ben er heel blij mee, nogmaals thanks! Voor de rest is het nu genieten! jammer dat ik niet op de poetsdag kon zijn, want dat is altijd lachen geblazen! Wellicht de volgende ronde! Heel veel groeten vanuit Den Bosch en fijne dag toegewenst! Erwin
  12. Calderone

    What the fak(ra)?

    Hallo! Zoals menig RNS510 gebruiker wellicht weet, is de GPS module met de head unit verbonden middels een Fakra connector. Aangezien er in mijn regio meer RNSen worden gestolen dan fietsbanden worden opgepompt (?) haal ik zelf s 'avonds mijn RNS eruit voordat een ander het doet. Nu is het zo dat het kabeltje van de GPS muis los is gekomen uit het Fakra huisje. Nu de vraag; heeft iemand hier al ervaring mee en hoe dit op te lossen? Het is blijkbaar lastig om de kabel terug in zijn huisje te krijgen. Fijne avond! Erwin
  13. Ha Dreke, Zoals je weet heb ik een sedan enne, dat lijkt me wel wat! Heb je die nog? Laat maar wat weten! Fijne avond! Erwin
  14. Okee, thanks! Misschien gaat het me nog lukken om Studio Brussel op m'n aircopaneeltje te ontvangen! Morgen even doorsnuffelen dan! Guyke, da middenconsole--> prachtig! Wat een verademing! Groet, Erwin
  15. Hallo ! Tijdens het inbouwen van een ander middenconsole moest het kachel bedieningspaneel losgemaakt worden. De drie stekkers achterin de unit waren geen probleem; echter zit er achter de mechanische draaiknop een kabe die wel héél strak stond. Toen ikhet paneel met enige kracht losmaakte uit het dashboard schoot deze direct weg. En heb hem ook niet meer teruggevonden, tenzij het deze op de foto is! (maar dan moet er waarschijnlijk een koppelstukje op omdat ze niet aansluiten). Iemand een idee over dit zaterdag avond raadsel? groet! Erwin
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden