Ga naar inhoud

Witte wax aanslag op kustof skirts verwijderen


Charles16v

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe ik die witte vlekken van mijn kunstof skirts en onderlippen bumper afkrijg???

Toen ik hem kocht is de auto gepoets bij een bedrijf alleen die hebben met het in de was zetten stukken van de skirts(origineel kunstof) mee gepoetst waardoor ik nu een witte vlekken hebben. weet niet hoe ik die weg moet krijgen.

Iemand tips?? ik stoor me hier echt aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt dat van je gebruikte wax? (iets met een schildpad oid?)

 

Zie dat het is gedaan door derden.........witte uitslag komt door glaze of waxproducten die siliconen bevatten.

Dan help zo een powersponsje inderdaad, moet mechanisch verwijderd worden.

Beetje autoshampoo en zo'n sponsje gebruiken.

Zou daarna wel een product aanbrengen die het kunstof voed, zoals Poorboys's trim restorer oid.

Ik plak de kunstof delen altijd af met plakband om dit soort narigheid te voorkomen, ondanks ik geen glaze en wax producten gebruik die siliconen bevatten, maar om te voorkomen dat ik met polijstmiddel over het kunstof heen ga.

Wordt er nooit mooier van.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Durf het hier bijna niet neer zetten :embarassed: ....nie lachen effe sireus :roll: 'Pindakaas' opsmeren even laten inwerken en dan afvegen en ontvetten met zeep of APC

 

Werkt echt

Die heb ik vaker gehoord...

 

Net de mijne even dik mee ingesmeerd :lol::lol::lol::lol: Ben benieuwd.... Zo even alles weer afvegen dan auto nat spuiten en met een spons in de aanslag naar de powerwash. Eens even al het stof deraf halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me echt af wie op het idee komt om er pindakaas op te smeren. Het belachelijke van dit verhaal is ook nog dat het supergoed werkt.!!!!!!!!

BV bij de Corsa B die hebben meestal een witte aanslag door UV straling die worden terug net zoals nieuw na het opsmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Schreef hier onlangs met pindakaas en merk dat er twijfel is of ongeloof zo ...ziehier het bewijs :)

Onlangs heb ik een volvo s40 te doen gehad met afgebleekte trims.

En dus speciaal voor hier fotoke voor gemaakt, deed dit al langer en niemand heeft klagen van dat het terug komt.

 

links zonder........rechts met pindakaas :wink:

post-5402-1423825924,1136_thumb.jpg

Gewoon aanbrengen met een doek inwrijven en dan afvegen.

Door de ruwe struktuur en de olieën kuiste je de porien en de olieën voed het terug.

Kost 10x minder dan poets produkten :mrgreen: en de klant weet niet wat hem ziet :lol:

 

Afvegen met APC of zeep hoeft niet maar mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Gekookte lijnolie schijnt zelfs nog beter te werken en ook nog eens langdurig (tot wel 6 maanden)

Lijnolie hebben we nog ergens staan... Hadden we nodig voor een van onze paardjes...

 

Wat is t verschil tussen gekookt en niet gekookt?

 

Geen flauw idee, heb het van een maat van me. Hij zit op het Volvo 850 forum en daar adviseren ze gekookte lijnolie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden