Ga naar inhoud
  • 0

Roestblaren achterklep Variant 3C garantie


Willem nunspeet

Vraag

Na de winter ontdekte ik rond de kentekenverlichting van de achterklep van mijn variant 3c roestvorming en voelbare blaren tussen de kenteken verlichting en de rand van de achterklep. Passat is van 2005, je denkt "dit kan toch niet waar zijn anno 2011!"

 

post-10228-1423825727,4218_thumb.jpg

post-10228-1423825726,9375_thumb.jpg

 

Eerst maar naar de dealer in Harderwijk gegaan, hier zijn foto's gemaakt en opgestuurd met een rapportje naar PON, werd 2 weken later gebeld dat ik hem mocht aanbieden voor inspectie bij Schueler in Nijkerk omdat die een spuiterij heeft en mij werd meteen verteld dat Schueler niet verplicht was tot reparatie omdat de onderhoudshistorie van de wagen niet helemaal te achterhalen was. Ik vond dit een vreemde redenatie omdat ik na 5 jaar geen relatie zag tussen onderhoudshistorie en slecht plaatwerk, auto ziet eruit om door een ringetje te halen en heeft er bijna 2 ton opzitten.

Naar Schueler getogen, hier werd de dikte van de lak gemeten en geconstateerd dat de auto geen schade had gehad. Weer foto's en rapportje richting PON, weer 2 weken later werd ik gebeld door Schueler dat ik hem ter reparatie aan mocht bieden.

Ze gingen de roest vakkundig verwijderen en bij ernstige roestschade zou met PON overlegd worden. Met het verwijderen van de roest was ik niet zo blij omdat ik daar toch twijfels over heb. Werd een dag later gebeld door Schueler dat er onder chroomstrip van de achterklep ook roest was ondekt en dat na overleg met PON de hele klep onder garantie werd vervangen.

Mij werd verteld dat het een TPI te zijn d.w.z. dat het bij deze serie vaker voor schijnt te komen en bekend is bij de importeur.

 

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met deze service en complimenten voor de afhandeling door PON en Schueler.

 

ter info zet ik het op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Da ga ik zeker doen, en ze moeten niet afkomen dat het gegalvaniseerd is en niet zomaar kan roesten.

Alles wat metaal is kan roesten zo ook Alu kan oxideren anders gebruik ik de BA.

 

Je hoort vaak genoeg over achterkleppen die roesten en niet van andere onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vervolg op mijn roest verhaal:

 

De fabriek/importeur heeft de aanvraag voor het vervangen van de achterklep akkoord gegeven.

 

Zoals al eerder besproken valt het vervangen van de achterklep van deze auto binnen een coulance regeling van 50% op loon en materiaal, indien de auto aan de coulance voorwaarden voldoet. Dit laatste houdt in dat de auto op naam moet staan van de eindgebruiker (kopie deel 2) en het door de fabriek voorgeschreven onderhoud hebben gehad. Als dit laatste niet het geval is, moet de eerstvolgende beurt eerst uitgevoerd worden voordat de coulance toegekend kan worden.

 

De kosten voor het vervangen van de achterklep bedragen in totaal € 1728,09 incl. Hiervan wordt u geacht 50% te betalen ten bedrage van € 864.05 incl.

 

De uiterste reparatiedatum voor het vervangen van de achterklep is 03.03.2014, daarna vervalt de akkoord gegeven aanvraag.

 

Ik hoop u met het voorgaande voldoende geïnformeerd te hebben, mocht u nog verdere vragen hebben dan hoor ik dat graag.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Pouw Deventer.

 

De vraag is wat ik nu het beste kan gaan doen. Vind dit niet echt een passende oplossing en ben eigenlijk van mening dat het volledig vergoed dient te worden. PON bellen dan maar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijkbaar heb je contact met Pauw. Dan zou ik zeker niet rehtstreeks naar Pon gaan.

Dat kan Pauw nl. een goed excuus geven om de handen er van af te trekken.

 

Ik zou Pauw heel goed duidelijk maken dat je deze oplossing niet accepteert evt met verwijzing naar de andere oplossingen hier op het forum gemeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou vrijdag gebeld met een heel vriendelijke dame van PON. Na wat uitleg van mijn kant begreep ze mijn klacht, en zij heeft me gezegd dat ze binnen 10 werkdagen een reactie zullen geven. Haar uitgelegd dat ik niet akkoord ga met de 50 procent welke mijn uit "coulance"gegeven wordt bij de dealer.

Ik ben heel benieuwd. Heb haar overigens gewezen op ons forum en dat hier al meerdere leden het volledig vergoed hebben gekregen. Ik wacht het weer even af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb haar overigens gewezen op ons forum en dat hier al meerdere leden het volledig vergoed hebben gekregen. Ik wacht het weer even af.

Mijn dossier is ook geopend in BE VW Dieteren vandaag ook mijn foto's opgevraagd om in dossier bij te plaatsen.

50% kans dat er iemand van de hoofdzetel expert volgen mij van Dieteren er naar komt kijken.

Antw. kon wel even duren soms, lieten ze me weten.

En natuurlijk zal ook ik niet genoegen nemen met gedeeltelijke garantie en of voor demontage-montage voor opdraaien.

Het roestprobleem is niet veroorzaakt door mijn kant maar door een verkeerde materiaal keuze of afwerkingsgraad van de onderlaag waar oxidatie vat heeft kunnen nemen.

 

Als ze proberen af te wimpelen zal ik de BA inschakelen dat ze het dan onderling regelen.

Wat is het nut dan van 12j lakgarantie.

Op hoop van vlotte en goede afloop, ook voor jou Ted. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net mijn auto opgehaald. Geen nieuwe achterklep gekregen. Ze hebben alles los gehaald en de balk behandeld. Hierna de roestplekken weggewerkt en spotrepair uitgevoerd. Ook hebben ze nieuwe kentekenverlichting erin gezet. Het ziet er allemaal goed uit. Succes voor de anderen die nog aan het strijden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net mijn auto opgehaald. Geen nieuwe achterklep gekregen. Ze hebben alles los gehaald en de balk behandeld. Hierna de roestplekken weggewerkt en spotrepair uitgevoerd. Ook hebben ze nieuwe kentekenverlichting erin gezet. Het ziet er allemaal goed uit. Succes voor de anderen die nog aan het strijden zijn.

Die oplossing heb ik nog niet voorbij zien komen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook hier last van roest onder aan de klep bij de kentekenverlichting.

Valt dit dan onder de 12 jaar garantie auto is van 2007.

En de auto komt oorspronkelijk uit duitsland maakt dat ook nog een verschil.

Heb ook nog een blaasje op de dorpel bestuurders kant te grootte van 10 eurocent munt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist wederom iemand van PON gesproken. Deze man had slecht nieuws. Ze houden vast aan de voorgestelde 50 procent coulance regeling. hierbij kreeg ik ook nog het idee dat ik met deze regeling heel erg blij moest zijn. Volgens de beste man valt het onder de lakgarantie en niet die van het koetswerk. Er werd weleens vanuit commerciële oogpunten gemakkelijker met deze regeling om gegaan, maar dit lang dan voornamelijk aan de relatie met de dealer, onderhoud, en verhouding bouwjaar/ kilometerstand. Aldus de beste man. Erg apart allemaal en ik heb erg het gevoel dat er met 2 maten wordt gemeten. Hem verteld van de meerdere succes verhalen binnen onze club, maar ook hier was hij niet gevoelig voor. Hij blijft bij zijn standpunt. Hij gaat nu de eindconclusie op de mail naar me versturen. Welke stappen zou ik nu nog kunnen nemen? Of moet ik het hierbij laten en is dit het...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist wederom iemand van PON gesproken. Deze man had slecht nieuws. Ze houden vast aan de voorgestelde 50 procent coulance regeling. hierbij kreeg ik ook nog het idee dat ik met deze regeling heel erg blij moest zijn. Volgens de beste man valt het onder de lakgarantie en niet die van het koetswerk. Er werd weleens vanuit commerciële oogpunten gemakkelijker met deze regeling om gegaan, maar dit lang dan voornamelijk aan de relatie met de dealer, onderhoud, en verhouding bouwjaar/ kilometerstand. Aldus de beste man. Erg apart allemaal en ik heb erg het gevoel dat er met 2 maten wordt gemeten. Hem verteld van de meerdere succes verhalen binnen onze club, maar ook hier was hij niet gevoelig voor. Hij blijft bij zijn standpunt. Hij gaat nu de eindconclusie op de mail naar me versturen. Welke stappen zou ik nu nog kunnen nemen? Of moet ik het hierbij laten en is dit het...

 

Dat ligt er aan hoe ver je zelf wilt gaan.

Als in die mail hetzelfde verhaal staat als je schrijft en je vind een jurist die het "leuk" vind om een gevecht aan te gaan dan maak je wel kans.

Garantie is garantie en de tekst daarvan ligt vast. Het kan niet aan de willekeur van een "relatie met je dealer" liggen of je recht hebt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi forumleden,

 

Ik heb bij mijn passat uit 2006 175.000 km op de teller de welbekende roestblaren bij de kentekenplaat verlichting en de kentekenplaat. Inmiddels bij v/d Mossel in Tilburg geweest en deze hebben de foto's en lakdikte metingen gedaan voor een rapportje richting PON.

Gisteren teruggebeld door v/d Mossel dat PON waarschijnlijk niets gaat vergoeden aangaande de vervanging of reparatie van de klep omdat de onderhouds historie van mijn auto niet bekend is bij de dealer (klopt ik doe altijd alles zelf namelijk).

Heeft iemand van jullie hetzelfde meegemaakt waarbij alles wèl werd gerepareerd zonder aantoonbare onderhouds historie ??

Ik ben namelijk van mening dat dit soort mankementen te maken hebben met een slechte productie achterkleppen ongeacht of het voertuig wel of niet dealer onderhouden is geweest ??

 

Graag jullie reactie op bovenstaand verhaal.

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

Mijn Passat is van 2006, 180.000km en heb het zelfde probleem, roest onder de lak bij de kenteken verlichting en ook bij de dakdragers.

Probleem voorgelegt aan de dealer deze geeft 50% coulance op reparatie. Ik was het hier niet mee eens omdat de garantie voorschrift anders doen geloven.

"12 jaar op doorroesten van binnen uit en 100% vergoeding hiervoor". De dealer gaf aan niet meer te kunnen doen omdat de auto niet daar was gekocht en niet standaard bij hun in onderhoud is. Ik snapte niet zo goed wat dat met de lak te maken had en het blijft tenslotte een VW die ooit nieuw gekocht is, vandaar ik PON aangeschreven heb.

PON doet niks en verschuilt zich achter de carrosserie garantie. Dat geeft volgens hun aan dat bij doorroesten ook echt de gaten er in moeten vallen, dan is de garantie pas van kracht. Maar moet en wil je zo lang wachten dan!!! Het is natuurlijk duidelijk dat het zal gebeuren maar je kan er toch beter vroeg bij zijn.

 

Het verbaast me dat er zo willekeurig mee omgegaan wordt door VW nederland. Een collega heeft het zelfde probleem en deze wordt meteen 75% coulance aangeboden door de zelfde dealer notabene. Het bevreemd mij ten zeerste dat PON zijn snor drukt, terwijl dit probleem al vele keren is behandeld en als structueel kan worden beschouwd. Hier moet toch inmiddels een pasklare oplossing voor liggen bij PON, en niet zoveel moeite kosten om hun deze productie fout in te laten zien.

 

Ik zit er aan te denken om contact te leggen met duitsland, wie heeft daar succes mee en kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ivm hetzelfde probleem contact gezocht met Duitsland met hulp van Helge. Dit was het, voor mij ontevreden antwoord:

 

Via deze weg stel ik u graag op de hoogte van het volgende. Wij hebben uw bericht aan Volkswagen AG mogen ontvangen. Omdat wij importeur van het merk Volkswagen in Nederland zijn, belast de fabriek ons met de afwikkeling van kwesties die betrekking hebben op de Nederlandse markt.

 

Hierop hebben wij de fabriek geïnformeerd over de kwestie zoals door ons behandeld en met u gecommuniceerd op 3 maart 2014.

 

Ik realiseer me dat u graag had gezien dat ik een positievere reactie naar u had gegeven door het toekennen van een (aanvullende) compensatie. Indien dit tot de mogelijkheden had behoord, had ik dit zonder meer in eerste instantie al aangeboden.

 

Helaas kan ik u geen andersluidend antwoord toe doen

 

Wat kan ik nu nog voor stappen ondernemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb ivm hetzelfde probleem contact gezocht met Duitsland met hulp van Helge. Dit was het, voor mij ontevreden antwoord:

 

Via deze weg stel ik u graag op de hoogte van het volgende. Wij hebben uw bericht aan Volkswagen AG mogen ontvangen. Omdat wij importeur van het merk Volkswagen in Nederland zijn, belast de fabriek ons met de afwikkeling van kwesties die betrekking hebben op de Nederlandse markt.

 

Hierop hebben wij de fabriek geïnformeerd over de kwestie zoals door ons behandeld en met u gecommuniceerd op 3 maart 2014.

 

Ik realiseer me dat u graag had gezien dat ik een positievere reactie naar u had gegeven door het toekennen van een (aanvullende) compensatie. Indien dit tot de mogelijkheden had behoord, had ik dit zonder meer in eerste instantie al aangeboden.

 

Helaas kan ik u geen andersluidend antwoord toe doen

 

Wat kan ik nu nog voor stappen ondernemen?

 

Ik zou een mailtje naar Tros Radar en Vara's Kassa sturen.

 

Er is hier sprake van willekeur en niet van gelijke rechtsgang.

Omdat anderen wel zijn tegemoet gekomen is er sprake van jurisprudentie of te wel nieuwe rechtspraak, een mailtje kost je de kop niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden