Charles16v Geplaatst 11 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 Heb dinsdag een highline variant 2.0 fsi gekocht uit 2006. Nu vind ik dat hij behoorlijk hoog op de pootjes staat. Welke verlaging kan ik het beste pakken met het minste comfort verlies en wat nog goed te rijden is met drempels. Wil niet iedere keer stapvoets over die dingen rijden. die tijd het ik gehad. Dit is de foto hoe hij er nu bij staat. beste hoog of niet??? Volgens mij zijn ze normaal lager a fabriek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ronald81 Geplaatst 11 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 Zo te zien staat mijne net zo hoog... lijkt me dus normaal (ook Highline, wel TDI).. Wil hem ook wat omlaag brengen.. maar of dat nou 2,5 cm of 4cm zal worden weet ik nog niet Misschien zijn er leden met foto's van hun bolide en verlaging ter vergelijk..? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 m@rcel Geplaatst 11 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 Welke verlaging kan ik het beste pakken met het minste comfort verlies en wat nog goed te rijden is met drempels. Als je het beste wilt met minste comfort verlies, dan moet je KW street comfort nemen (schroefset, 20-45mm). Kans is aanwezig dat je die set te duur vindt, dus zal er na mijn reactie veel mensen zeggen dat je de koni sportkit (vaste set, 40mm) moet nemen (is erg populair onder de leden van deze site). Zelf heb ik daar nooit meegereden, dus ik kan daar niet over oordelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 11 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 Sinds woensdag de Koni Sportkit (-40mm) en inmiddels ruim 500 km gereden naar alle tevredenheid m.b.t. verlaging en comfort Een vaste set met Koni geel dempers en afgestemde veren. O.a. Fopper rijdt er ook mee en hij had er voor zijn auto verlaagd met Eibach veren i.c.m. originele dempers. Hij vindt het een grote vooruitgang t.o.v. de Eibachs. Prijstechnisch ontlopen ze elkaar niet veel, alleen de Eibach set verlaagd 30mm. Mijn auto (ook Highline) met Koni's Die van jouw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 11 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 ja 40 /40 is wel mooi. Wil denk ik wel eens voor 18 inch gaan voor de zomer. maar eerst verlagen want grote velgen en niet verlagen is geen gezicht. Wil mayby ook nog een r setjes scoren voor rondom. Maar met die 40/40 heb je dan geen last van drempels???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 11 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 Mooie auto Charles!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 11 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 ja 40 /40 is wel mooi. Wil denk ik wel eens voor 18 inch gaan voor de zomer. maar eerst verlagen want grote velgen en niet verlagen is geen gezicht.Wil mayby ook nog een r setjes scoren voor rondom. Maar met die 40/40 heb je dan geen last van drempels???? Ben ze nog niet tegengekomen, maar ik rij dan ook altijd erg rustig over drempels met elke auto. 19 inch komen er bij mij onder zodra het rubber binnen is en het weer het enigszins toelaat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 11 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 Mooie auto Charles!! Dank je. Is nog origineel dus wil er nog wat van maken. De basis is er Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 11 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 Goed bezig! Jammer dat het niet via Niek Jonker is gelukt..... Mooie auto Charles!! Dank je. Is nog origineel dus wil er nog wat van maken. De basis is er Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 11 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 ja 40 /40 is wel mooi. Wil denk ik wel eens voor 18 inch gaan voor de zomer. maar eerst verlagen want grote velgen en niet verlagen is geen gezicht.Wil mayby ook nog een r setjes scoren voor rondom. Maar met die 40/40 heb je dan geen last van drempels???? Ben ze nog niet tegengekomen, maar ik rij dan ook altijd erg rustig over drempels met elke auto. 19 inch komen er bij mij onder zodra het rubber binnen is en het weer het enigszins toelaat. Rubber ligt klaar, alleen even afspreken wanneer .. Ik heb nu de koni's 40/40 met 18" samarkands... je moet het wel heel gek maken om bij een drempel met de auto aan de grond te komen. Het is me een keer gelukt.... was wel een drempel maar geen strepen erop en heb hem met nat weer niet gezien.... De r-line kit dit denk ik niet beter maken... Het topic van Sven (blastaway) staat een zwarte highline met 19" en koni's.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 m@rcel Geplaatst 11 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 Een vaste set met Koni geel dempers en afgestemde veren. O.a. Fopper rijdt er ook mee en hij had er voor zijn auto verlaagd met Eibach veren i.c.m. originele dempers. Hij vindt het een grote vooruitgang t.o.v. de Eibachs. Verschil wordt mede veroorzaakt omdat originele dempers niet lekker dempen met verlagingsveren en meestal vervang je de oude set omdat ze op zijn of al een x-aantal kilometers achter de rug hebben. Het verschil met nieuw is altijd aanwezig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 11 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 mijn auto had op dat moment 80.000km's gereden. De Eibachs vond ik een grote vooruitgang tov de originele, toen 12000km later koni's gemonteerd werden, had ik het Eibach verhaal beter links kunnen laten liggen. Denk ook dat nieuwe schokbrekers met nieuwe Eibachs ook nog beter hun werk zullen doen, dan nog is de Koni een erg mooie set die goed in balans is met de passat. Ik zou hem absoluut NIET kwijt willen... Het voordeel van de koni's is ook dat ze stug zijn wanneer dat van ze gevraagd wordt en comfortabel zijn als ze lekker zacht moeten zijn. Het verschil tussen 17" en 18" vond ik groter dan van origineel naar Koni.... Bovendien wordt de wegligging vele malen beter dan met de originele schokbrekers. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 12 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2011 Iemand die rond rijd met 18 inch en die koni geel set???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 12 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2011 Foppe(rr) Koni sport kit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 12 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2011 Hee Charles heb je twee telefoons in de auto?????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 12 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2011 zo, belangrijke man! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 13 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2011 Hee Charles heb je twee telefoons in de auto?????? Neej hoor. de andere is gewoon die fabrieks steun. die parrot zat er al in. En daar werkt mijn telefoon gewoon op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bootje_Ronald Geplaatst 13 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2011 Zit geen VW carkit in. Dan is de Parrot een ideaal ding. Maar ja, daar kun je je telefoon weer niet in vastzetten...Ikzelf heb 18" onder de Highline en is niet verlaagd. Dat hou ik zo, want ik vind comfort persoonlijk belangrijker. Hiervoor had ik een af-fabriek verlaagde Audi met 18" en dat was me toch te stug. Met name in woonwijken. Smaken verschillen! Veel succes met je 'Lowline'... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 13 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2011 Zit geen VW carkit in. Dan is de Parrot een ideaal ding. Maar ja, daar kun je je telefoon weer niet in vastzetten...Ikzelf heb 18" onder de Highline en is niet verlaagd. Dat hou ik zo, want ik vind comfort persoonlijk belangrijker. Hiervoor had ik een af-fabriek verlaagde Audi met 18" en dat was me toch te stug. Met name in woonwijken. Smaken verschillen! Veel succes met je 'Lowline'... foto's van de highline? nu zie ik wel dat je een 3.2 heb met dsg die is denk ik zoiezo al lager. Zag laatst een paar bluemotions rijden maar die liggen ook een stuk lager. en is een comfortline ook niet lager?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 13 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2011 Voor zover ik weet liggen Trend-, Comfort- en Highline toch even hoog? Alleen icm het sport-onderstel zou er een verlaging zijn van 20mm. Bluemotions liggen ook 10-15mm lager vanaf de fabriek. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bootje_Ronald Geplaatst 13 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2011 Tata! Kan dus best nog wat naar beneden, maar ik vind het helemaal prima zo! Ik had trouwens een A4 die verlaagd was. Als ik zo vrij mag zijn: ga 'ns rijden met 18" en beslis dan verder... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 antonio Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 verplaatst Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 22 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2011 vandaag een 19 inch s8 velgen gepast. Maar ziet er niet uit. de auto moet echt omlaag voordat ik er grotere velgen onderzet. Denk dat hij echt wel 3cm tot 4 cm moet zakken. Nu dus opzoek naar veren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 22 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2011 Eibach veren icm je eigen schokdempers geeft 3cm, mocht je budget het toelaten kan ik je een Koni Sport kit (Koni geel dempers met veren) aanbevelen. Op aanraden van Fopperr ook hier voor gekozen en geen moment spijt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReflexSilver Geplaatst 22 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2011 ik ga voor een AP schroefset onder m´n 3C, heb deze ook onder m´n GTI V en bevalt uitermate goed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 22 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2011 Eibach veren icm je eigen schokdempers geeft 3cm, mocht je budget het toelaten kan ik je een Koni Sport kit (Koni geel dempers met veren) aanbevelen.Op aanraden van Fopperr ook hier voor gekozen en geen moment spijt. Ja had al gekeken maar de koniset kost dik 500 euro. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Charles16v
Heb dinsdag een highline variant 2.0 fsi gekocht uit 2006.
Nu vind ik dat hij behoorlijk hoog op de pootjes staat.
Welke verlaging kan ik het beste pakken met het minste comfort verlies en wat nog goed te rijden is met drempels.
Wil niet iedere keer stapvoets over die dingen rijden. die tijd het ik gehad.
Dit is de foto hoe hij er nu bij staat. beste hoog of niet??? Volgens mij zijn ze normaal lager a fabriek
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
30
17
9
5
Popular Days
11 feb
12
17 apr
8
24 ma
8
13 feb
5
Top Posters For This Question
Charles16v 30 posts
Fopperr 17 posts
3errors 9 posts
kraker 5 posts
Popular Days
11 feb 2011
12 posts
17 apr 2011
8 posts
24 ma 2011
8 posts
13 feb 2011
5 posts
Posted Images
82 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten