Ga naar inhoud

  • 0

Highline Verlagen 3cm foto pag 5


Charles16v

Vraag

Heb dinsdag een highline variant 2.0 fsi gekocht uit 2006.

Nu vind ik dat hij behoorlijk hoog op de pootjes staat.

Welke verlaging kan ik het beste pakken met het minste comfort verlies en wat nog goed te rijden is met drempels.

Wil niet iedere keer stapvoets over die dingen rijden. die tijd het ik gehad.

 

Dit is de foto hoe hij er nu bij staat. beste hoog of niet??? Volgens mij zijn ze normaal lager a fabriek

 

GroteFoto-HOQ7CZEQ.jpg

 

GroteFoto-Q4L8B8FV.jpg

 

GroteFoto-SHX4EY8M.jpg

 

GroteFoto-DHZKVHEQ.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

De koni's zijn idd een stuk duurder, maar dit komt het rijgedrag van je auto echt ten goede t.o.v. Eibach veren.

 

Ik heb zelf ook gedacht dat dit wel mee zou vallen. Je moet nl. niet vergeten dat er snel een uur of 5/6 nodig is om de schokbrekers monteren en dat de auto ook uigelijnd moet worden. Dit zijn kosten die ik 2 x heb moeten betalen.

 

Volgens mij is iedereen die Koni rijdt erg tevreden met deze verlaging.

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Eibach veren icm je eigen schokdempers geeft 3cm, mocht je budget het toelaten kan ik je een Koni Sport kit (Koni geel dempers met veren) aanbevelen.

Op aanraden van Fopperr ook hier voor gekozen en geen moment spijt.

 

 

Ja had al gekeken maar de koniset kost dik 500 euro.

Wat ben je kwijt?

Eibach veren - montage en uitlijnen,

6 mndn later (mogelijk) nieuwe schokdempers - aanschaf/montage en uitlijnen

 

Wat Fopperr zegt mogelijk 2x de kosten. Maar je eigen keuze, voor hetzelfde geld rij je nog 3 jaar met je dempers :wink:

Suc6 met je keuze :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg hopelijk deze week 19 inch onder de passat maar wil maar 2 a 3 cm verlagen.

Wil eigenlijk ook wel de koni set maar ben bang dat ik dan weer zo'n buikschuiver krijg. Daar ben ik wel een beetje klaar mee(42 jaar).

 

Nog andere opties???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kan ik me goed voorstellen...

 

Met 18" en 40mm heb je absoluut geen buikschuiver. Met 18" is het comfort ook echt acceptabel!

 

Hoe dit met 19" zal gaan worden weet ik nog niet.

 

Het sportline/bm onderstel verlaagd 20mm tov standaard. Misschien is dat wel een goede middenweg.

 

Je mag altijd een rondje aanschuiven om te "voelen" hoe 19" en 40mm rijdt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd sinds vrijdag met een highline, 18inch en 3cm verlaagd met een eibach veren set (pro kit)

Heeft me inclusief inbouwen uitlijnen en de veren 250 euro gekost.

Kan niet anders zeggen dat dat het geld meer dan waard is.

Voor foto,'s zoek je even in mijn verhaal op "van mooie naar nog mooiere passat"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is idd best een goede en goedkopere oplossing. Heb dit ook een tijdje gemonteerd gehad. Mijn auto had rond die tijd 80.000km gereden en ik heb ongeveer een zelfde topic gehad als dit. Daar werd mij afgeraden om bij schokbrekers die niet nieuw meer zijn andere veren te monteren. Zodra de Eibachs op de andere schokbrekers zitten beginnen de schokbrekers "anders" en sneller te slijten. Met nieuwe standaard schokbrekers durf ik het niet te zeggen.

 

Ik was toen eigenwijs en en had in mijn achterhoofd om Koni's te nemen als de Eibachs me goed zouden bevallen. Qua rijcomfort is het echt niet heel verkeerd. Moet daarbij wel zeggen dat ik met mijn 40mm koni's minder last heb van trillingen en schokken dan met de 30mm Eibachs en de wegligging is echt stukken beter met de Koni's.

 

Al met al heeft het mij een set 18" 235 40 18" conti sc2's gekost omdat mijn veren de sporing op e.o.a. manier vern**kte... setje banden kost snel €800,-... Dit kwam dus doordat de veren en schokbrekers niet op de juiste manier op elkaar waren gesleten.

 

Daarbij werd mij toen ook verteld dat je onder een auto die nieuw toch richting de €40.000 kost, je niet gaat bezuinigen op "veertjes" van een paar honderd eurotjes. Dat vond ik eerst onzin want een veer is een veer. Daar kwam ik na 10.000km dus wel achter!

 

Tim, natuurlijk wil ik jouw Eibachs niet af"kraken" (:wink:) maar dit is mijn ervaring. Ik zou bij een volgende auto iig voor een set gaan die op elkaar afgestemd is zoals een Koni sportkit. Maar Eibach heeft hier ook leuke oplossingen voor, alleen Koni's biedt dan toch meer comfort (schijn).

 

Marcel, ik zou zeggen: Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het word er niet duidelijker op.

 

Onder mijn Golf G60 heb ik een schroefkit gehad beviel goed maar ik bleef aan het afstellen ( Reed veel op de Nurburgring met die auto).En onder mijn Golf tdi heb ik een KW schroefkit gehad en dat beviel ook heel goed en daar had ik ook nog eens 19 inch A8 wielen onder. Maar het hoeft voor mij niet meer zo erg laag.

 

Ik wil nu een paar goede schokdempers en een paar verlagingsveren die ongeveer 2 a 3 cm verlagen.

Replica BBS le mans komen er volgende week onder. Eerst maar eens kijken hoe dat staat.

 

Tot zover iedereen bedankt voor het mee denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik krijg hopelijk deze week 19 inch onder de passat maar wil maar 2 a 3 cm verlagen.

Wil eigenlijk ook wel de koni set maar ben bang dat ik dan weer zo'n buikschuiver krijg. Daar ben ik wel een beetje klaar mee(42 jaar).

 

Nog andere opties???

Als verontrustte ouder jongere van 40 jaar kan ik eens in jouw richting rijden of jij naar Assen volgende week.

Als 40 jarige heb ik alleen maar positieve ervaringen met de 40mm Koni Sport kit icm 19 inch.

 

Foto's

passat21k.jpg

 

passat23.jpg

 

passat22.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik kan zaterdagmorgen of zondag wel even bij je langs rijden als je dat goed vind.

Op de foto's lijkt hij niet eens zo laag, Mooie auto zo met die wielen.

Dan moet je wat verder rijden, ma t/m vr werk ik in Assen, 's avonds zou dan eventueel kunnen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

helaas, dat dachten wij ook.

 

De voorste poten zitten in (hoe ze heten weet ik niet) dat deel waar ook de homokineet inzit. Massief blok staal waar de veerpoot in zit. Die moet eruit "getikt" worden, maar dat vergt nogal wat tijd.

 

Als je technisch bent en een brug voorhanden hebt, kun je dat gemakkelijk. Anders zou ik iemand vragen die dit vaker gedaan heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

helaas, die moet eruit gemept worden. Pijnlijk voor de eigenaar van de 3c.... maar na regen komt zonneschijn!

 

Ik zou dit echt op een brug doen, op een krik of bokken zou ik niet veilig vinden afgezien het feit dat je er dan echt niet lekker bij kan...

 

Anders stuur Matthijs eens een pb. Die heeft genoeg kunnen oefenen op mijn auto, van 3errors, HJK. Inmiddels lukt het hem aardig dus :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden