Ga naar inhoud

verlagen


fireblade

Aanbevolen berichten

 

Daar zit ik ook mee ja ....

Maar ik denk dat je daar met 30 tot 40 weinig last van hebt hoor.

 

Dat dacht ik met mijn V40 ook. Maar dat viel even tegen. Gelukkig heeft een V40 een stalen onderplaat. Resulteerde menigmaal in een flinke knal. Ik weet niet hoe dat bij een Passat zit?

 

Want om nou om de haverklap stapvoets over een hobel te rijden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als je alleen voor optisch gaat is veren wel voldoende, anders een combo van veren en schokbrekers. Als je het zelf gaat doen bereid je dan maar voor. Bepaalde bouten kunnen nog wel eens vast(geroest) zitten. Ik heb trouwens voor de DHZ'er een set verenspanners liggen die geleend kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moet je wel rekening mee houden als je verlaagd met alleen veren en de orginele dempers houdt. Vergeet niet dat de orginele veren de meeste veerkracht hebben, verlagingsveren hebben over het algemeen veel minder veerkracht.

 

En wat probeer je daar precies mee te zeggen ?

Dat ik beter 30mm kan nemen in plaats van 40 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moet je wel rekening mee houden als je verlaagd met alleen veren en de orginele dempers houdt. Vergeet niet dat de orginele veren de meeste veerkracht hebben, verlagingsveren hebben over het algemeen veel minder veerkracht.

 

En wat probeer je daar precies mee te zeggen ?

Dat ik beter 30mm kan nemen in plaats van 40 ?

 

Dat verlagingsveren stugger zijn, en dus minder inveren bij een bepaalde belasting, dan de originele veren.

 

Op verlagingsveren maakt jouw subwoofer dus minder uit dan op de originele veren. (maar dat was meer hypothetisch, de subwoofer merk je echt niet in de hoogte van de auto. :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmz ...

Wat een lastige bezigheid ... verlagen :P

 

Moet ik 30mm nemen of is 40mm ook prima ?

Kan ik dan nog goed over de drempels ?

Is apex een goed merk ?

lever je veel comfort in ?

 

Pffffffffffff :P ... wat een vragen in mijn hoofdje :P

 

Apex is een goed merk. Ik heb het komplete set eronder en ben erg tevreden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand anders niet een link, met bijvoorbeeld een webshop, met prijzen van verschillende merken veren, en verschillende hoogtes. Ik heb net een beetje lopen browsen maar kom niet echt veel tegen...

Ik wil ook wel 35/40mm verlagen, niet verder want het is puur optisch.

 

Ik vind idd net als Roy zo'n 120/150 euro een mooie prijs voor een setje veren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanmiddag ook wezen shoppen voor een setje eibach om 30 mm te verlagen.

Ik kom werkelijk van alles tegen kwa prijs. varierent van 150 euro tot ruim 600 euro.

Degene die de laatste prijs noemde ging er vanuit dat mijn huidige schokbrekers (168000 km) een verlaging niet overleven en dat ze dan na ca 10000 km met verlaging de geest zouden geven. Hij heeft mij dan ook geadviseerd om een complete kit te nemen van Koni schokbrekers met eibach veren. Eibach zakt niet verder dan de aangegeven maat, alle andere merken zakken nog 10 tot 15 mm verder vertelde de beste man. Das wel een heel ander idee dan de max 200 euro die ik er aan uit wilde geven.

Dus weet nu ff niet wat ik zal nemen. Dat ik wil verlagen is wel duidelijk ik vind de opening tussen wielkast en banden net de Grand Canyon.

Klopt t wat de brave verkoper vertelde of loopt dat wel los. En moet je nadat je je auto verlaagd hebt altijd uitlijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je moet hem altijd uitlijnen na verlaging.

en hoe zit t dan met t verhaal over de schokbrekers met ervaring?

Kunnen die na 168000 km op normaal nivo een verlaagd nivo nog aan?

De verkoper had een verhaal over kleppen en zuigers enzo.... :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanmiddag ook wezen shoppen voor een setje eibach om 30 mm te verlagen.

Ik kom werkelijk van alles tegen kwa prijs. varierent van 150 euro tot ruim 600 euro.

Degene die de laatste prijs noemde ging er vanuit dat mijn huidige schokbrekers (168000 km) een verlaging niet overleven en dat ze dan na ca 10000 km met verlaging de geest zouden geven. Hij heeft mij dan ook geadviseerd om een complete kit te nemen van Koni schokbrekers met eibach veren. Eibach zakt niet verder dan de aangegeven maat, alle andere merken zakken nog 10 tot 15 mm verder vertelde de beste man. Das wel een heel ander idee dan de max 200 euro die ik er aan uit wilde geven.

Dus weet nu ff niet wat ik zal nemen. Dat ik wil verlagen is wel duidelijk ik vind de opening tussen wielkast en banden net de Grand Canyon.

Klopt t wat de brave verkoper vertelde of loopt dat wel los. En moet je nadat je je auto verlaagd hebt altijd uitlijnen?

 

Fijne verkoper wanneer die met droge ogen verteld dat "alle" andere merken verder zakken. Ik verkoop hier veel KW en deze sets zakken ook niet na. Alleen met veren verlagen vindt ik niets en zeker wanneer er al een respctabele km stand op staat. Wanneer je echt 200 euro uit wilt geven aan een goede veralging zou ik het in ieder geval niet doen, de auto gaat er alleen beroerder van rijden.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden