Ga naar inhoud

  • 0

Is sportline schokbrekers en veren toepasbaar op comfortline


ten Voorde

Vraag

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Sportline onderstel vindt ik qua weggedrag geen verbetering ten opzichte van standaard. In principe was het beter geweest om niet eens een standaard onderstel te hebben, maar het 'sportonderstel' als standaard te monteren.

 

Het sportonderstel verlaagt 20mm. Als het meer is, dan moet je er zeker niet meer aan beginnen om de set aan te schaffen, want dan zijn de veren aan vervanging toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sportline setje zakt ook niet die 4 cm hoor, die stopt met zakken van een cm of 2,5

Ik moet eerlijk zijn, ik had altijd eibach veren op losse originele dempers, beviel prima.

De vrouw wilde helaas zelfde weg ligging als die van Bassie en daar zat een koni sprort kit onder.

Dus moet ik uit de beurs, maar als je 4 cm hebben wil is dat wel een hele mooie set koni.

dempers geel veren blauw. Rij nu idd best fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zou ik rustig voor een sportline set gaan. Heb zelf ook een sportline en het rijdt wel degelijk een aardig stukje strakker dan een gewoon onderstel maar veert nog steeds prima op drempels en rijdt comfortabel genoeg op bv. slechte klinkerwegen. Ik vind het een goed compromis!

 

Zelf heb ik 2 Passats geleden een keer een Weitec sportonderstel laten monteren toen een paar schokbrekers versleten waren. Dat doe ik echt nooit weer.... Op slechte wegen werd je helemaal door elkaar gerammeld. Op knooppunten e.d. was het wel lachen natuurlijk, zeker met de brede zomersloffen eronder, maar voor mij is comfort belangrijker en daar had die Weitec set wel gebrek aan.

 

Op onderstaande foto zie je links mijn auto (Sportline) en rechts de oude van m'n ouders (Comfort line).

post-2484-1423825457,7967_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan zou ik rustig voor een sportline set gaan. Heb zelf ook een sportline en het rijdt wel degelijk een aardig stukje strakker dan een gewoon onderstel maar veert nog steeds prima op drempels en rijdt comfortabel genoeg op bv. slechte klinkerwegen. Ik vind het een goed compromis!

 

Zelf heb ik 2 Passats geleden een keer een Weitec sportonderstel laten monteren toen een paar schokbrekers versleten waren. Dat doe ik echt nooit weer.... Op slechte wegen werd je helemaal door elkaar gerammeld. Op knooppunten e.d. was het wel lachen natuurlijk, zeker met de brede zomersloffen eronder, maar voor mij is comfort belangrijker en daar had die Weitec set wel gebrek aan.

 

Op onderstaande foto zie je links mijn auto (Sportline) en rechts de oude van m'n ouders (Comfort line).

[attachment=0]comfortensport.JPG[/attachment]

Dat iss inderdaad optisch een best groot verschil. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tsja.

Verzinnen of je sportline veren/dempers wilt of een verlagingsset van een ander merk. Bedenk van beide de voor- en nadelen, hier in dit topic al een aantal genoemd. En kijk dan hoe lang je je auto nog wilt houden? Als je 'm over 1 jaar wilt inruilen kun je wellicht voor een goede gebruikte set gaan. Als je hem nog 5 jaar wilt rijden zou ik meer investeren en een nieuwe set kopen. Wat een nieuwe set van VW kost weet je gauw genoeg door ff de dealer te bellen, zal wel duurder dan een verlagingsset zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerlijk is eerlijk, al je nog niet helemaal eruit bent dan kocht ik upseel zijn setje, ging die monteren, en bevalt dat niet, verkoop je die set weer.

Die blijft nu nog steeds zijn geld wel weer waard, dus leverd altijd bijna aankoop weer, of zelfs aankoop.

Dan heb je een sportief setje, rijd goed en nog steeds vind ik dat qua comfort in rijstijl geen verschil hebben met wat comfortline bied.Maar kijk of hoor eens in de buurt of daar iemand is die bepaalde setjes heeft, mischien iemand met sportline, of koni set.

Dan weet wat het is, maar nogmaals ik pakte die van upseel en kijk dan maar eens weer, nieuwe koni set is ook niet zo duur, en pak je street setje in plaats van sport setje, die is volgens mij compleet 379 euro, incl..

dus hoefd echt niet duur te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb bij mijn 3c (ja en ik weet het sietze, die rijdt volgens jou langer niet zo fijn als de 3bg :wink:) een koni sportkit laten monteren na slechte ervaringen van nieuwe eibach veren op (achter gebleken) half versleten schokbrekers.

 

Optisch maakt het niet heel veel uit, een cm geloof ik. Maar qua comfort is de koni echt vele malen beter dan alleen veren....

 

Als ik het opnieuw zou moeten doen, was ik meteen voor de Koni's gegaan. Set kostte iets van €550,- en montage (matthijs) €90,- geloof ik. maar de montage is bij de 3bg veel eenvoudiger dan bij de 3c.. (sietze, mond dicht :wink:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden