Ga naar inhoud
  • 0

HELP! Weer ellende met de passat. VAGCOM log bijgevoegd


Riconl

Vraag

Vandaag weer lekker. Ineens Engine Malfunction...kan geen gas meer geven. Op het dashboard gaat mijn ESP lampje aan, Gloeispiraal knippert, ABS lampje aan, Motorsymbool aan en hij geeft ineens aan dat mijn cruisecontrol aanstaat maar die is uit.

Hij geeft dan in het MFD scherm dat in een probleem met de motor heb, met de handrem en met de ABS en dan ook nog met mijn abgas...

Even later kan ik weer gas geven en met een mooi kerstboom dashboard terug naar huis.

Paar keer auto uit en weer gestart...storingen lijken weg maar komen binnen een km weer terug.

Heb hem net uitgelezen en als ik de VAGCOM log lees lijkt het wel of alle sensoren ineens kapot zijn....zou het een kortsluiting zijn ergen ivm water?

 

Hieronder de log maar wat moet ik nou met deze auto. Heb er echt veel ellende mee en ben het eigenlijk wel zat nu.

Vind het een super mooie auto maar wil niet elke keer wat hebben.

Misschien dat iemand hier een idee heeft.

 

Het gaat trouwens om een Passat 3C 1.9TDI uit 2006

 

VIN: WVWZZZ3CZ6P178394 Mileage: 106730km/66318miles

 

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000

01-Engine -- Status: Malfunction 0010

03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010

08-Auto HVAC -- Status: OK 0000

09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: OK 0000

16-Steering wheel -- Status: OK 0000

17-Instruments -- Status: OK 0000

19-CAN Gateway -- Status: OK 0000

25-Immobilizer -- Status: OK 0000

42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: OK 0000

46-Central Conv. -- Status: OK 0000

52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010

56-Radio -- Status: OK 0000

62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000

72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

77-Telephone -- Status: OK 0000

7D-Aux. Heat -- Status: OK 0000

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 03G 906 021 FB HW: 03G 906 021 FB

Component: R4 1,9L EDC G000SG 8822

Revision: --H02--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000071

Shop #: WSC 00028 028 00001

 

5 Faults Found:

001602 - Sensor Reference Voltage A: Circuit: Low

P0642 - 000 - - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 15

Mileage: 106718 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 16:47:00

 

Freeze Frame:

RPM: 1281 /min

Speed: 34.0 km/h

Bin. Bits: 00100000

Bin. Bits: 00100000

Bin. Bits: 00100000

Bin. Bits: 00100000

Bin. Bits: 00100000

 

000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal

P0341 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 11

Mileage: 106718 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 16:47:12

 

Freeze Frame:

RPM: 1323 /min

Speed: 20.0 km/h

Load: 6.7 %

Voltage: 14.59 V

Bin. Bits: 11001000

Idle Stabilization: 0.0°KW

(no units): 48.0

 

008214 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Short to Ground

P2016 - 000 - - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 7

Mileage: 106718 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 16:47:12

 

Freeze Frame:

RPM: 1281 /min

Speed: 20.0 km/h

Load: 12.5 %

Voltage: 14.67 V

Mass Air / Rev.: 480.0 mg/str

Duty Cycle: 95.5 %

Bin. Bits: 00000000

 

000551 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Signal too Low

P0227 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 2

Mileage: 106721 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 16:52:01

 

Freeze Frame:

RPM: 1533 /min

Speed: 56.0 km/h

Load: 14.1 %

Voltage: 14.67 V

Bin. Bits: 00001000

Torque: 200.1 Nm

Bin. Bits: 0 00 0

 

000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 3

Mileage: 106732 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 17:12:04

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 12.01 V

Bin. Bits: 11001000

Idle Stabilization: 0.0°KW

RPM: 1953 /min

 

Readiness: 1 2 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095-C2.lbl

Part No SW: 3C0 614 095 P HW: 3C0 614 095 P

Component: ESP 440 C2 H015 0003

Revision: H015 Serial number: 0667050298

Coding: 0013569

Shop #: WSC 00028 028 00001

 

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

013 - Check DTC Memory

Freeze Frame:

Fault Status: 01101101

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 7

Reset counter: 170

Mileage: 106718 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 16:47:00

-------------------------------------------------------------------------------

Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl

Part No SW: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G

Component: EPB VD8HC005 013 0005

Revision: 013

Coding: 0000011

Shop #: WSC 00397 211 85007

 

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

013 - Check DTC Memory - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11101101

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 171

Mileage: 106728 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 17:12:04

 

Freeze Frame:

Voltage: 11.90 V

Count: 226

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

lijkt me dat alle sensors gewoon te weinig stroom krijgen :idea:

kan een massa probleem zijn door een accuklem die niet goed vast zit of corrosie

ook een batterei die in kortsluiting ligt kan het zijn

al die sensors die doordrammen is meestal stroom of massa voorziening

 

alles gelijk kapot kan haast niet of je moest in het kanaal gelegen hebben met je auto

hou ons op de hoogte :!::!:

ook een stuurdoos defect maar die van de motor en die voor het parkeren zijn apparte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha nee heb er al meer ellende mee gehad en als het alleen de accu is dan neem ik de auto niks kwalijk hoor.

Tot nu toe aan problemen:

-Draagarmrubbers vervangen ivm gekraak over drempels

-Nieuwe brandstofopvoerpomp

-Sensor Airco ivm bevriezen airco

-Diverse kraakjes en piepjes in dashboard waar een aantal van zijn verholpen.

 

Problemen nu:

 

-Allemaal electrische storingen dus.

-Rammelende voorophanging wat men niet kan traceren

-Bonk onder auto bij optrekken

-Stuurslot wat soms niet werkt en eigenlijk vervangen moet worden

 

Dealer kan de storing nog niet vinden. Ze hebben de log doorgestuurd naar de importeur.

Auto rijdt normaal maar geeft wel allemaal storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee wat ze doen.

Hoop niet dat het een verhaal wordt van: We hebben de boel gereset en lijkt weer te werken....rij ik naar mijn werk en sta ik weer langs de weg...

Hoop dat ze iets vinden wat het ook allemaal kan verklaren.

Alle sensoren ineens kapot geloof ik niet.

 

Blijf het een erg mooie auto vinden maar wil er lekker in rijden en genieten niet elke keer naar een dealer met problemen.

Dus hopelijk vinden ze iets en is de reparatie niet te kostbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had afgelopen weekend ook de passat over de zeik, ook elektronica problemen door vocht. Is toch gezien het weer hetgeen ik aan denk, ergens vocht in een connector. Bijv. sneeuw die ontdooit en dan ergens tussen loopt. Water doet dan toch gekke dingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou gewoon alles eens loshalen zuivermaken en contactspray er op

denk dan dat het probleem ook opgelost is

kabel die slijtage vertoont , wat ne bullshit

alleen de kabel van de verstuivers ziet echt af en durft eens kapot gaan

hoe zien die dat de kabel slijtage vertoont ( ergens doorgeschuurd of over ) en anders is da nie te zien

geldklopperij is het , ik zou eens gaan kijken als ze hem daadwerkelijk gaan vervangen want die kabel loopt door het schutbord heen en is aangesloten op modulles die in de wagen zelf zitten

ge moet al ne goeie auto elctrieker zijn voor die te vervangen neem da van mij aan , heb er al 2 losgehad

en dan hebt ge nog ne kabel die alleen de motor aanstuurd en die vertrekt van de computer naar de motor zelf

de beruchte verstuiver kabel ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja Guy ik heb daar geen tijd voor helaas.

Heb de auto nodig om elke dag van groningen naar sneek te rijden voor mijn werk.

Ze zeggen dat de isolatie was doorgesleten op meerdere plaatsen door trillingen. Dit zou sluiting veroorzaken en dus al die electronische problemen.

Zal vragen naar de oude kabelboom.

Vind het ook raar auto is 4 jaar oud en net 106000km gelopen. Straks bij 212000km weer nieuwe kabelboom?

Net grote beurt gehad 2 weken geleden voor 980euro en nu dit voor 650euro. Als de auto morgen niet klaar is komt er nog 50euro bij voor de leenauto.

 

Zal morgenvroeg eens langs de dealer rijden dan mogen ze me de slijtage eens laten zien.

 

Misschien dat jullie nu begrijpen waarom ik zo teleurgesteld ben in vw had er meer van verwacht na zoveel jaar in renaults gereden te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kabelboom slijtage komt inderdaad wel degelijk voor. Voornamelijk de kabelboom bij de startmotor. Daar zit zo'n flexibele pijp omheen die de kabels zou moeten beschermen. Maar juist door die flexibele pijp schuren de kabels door. Heb zelf al diverse auto's gehad met hetzelfde probleem (diverse rare storingen en indicatielampjes). Maar reparatie valt meestal wel mee. Je kan de kabelboom vervangen (dure optie) of je kan de kabels ter plaatse repareren (nieuw stukje ertussen solderen) en dan daarna goed intapen. Als je dit goed doet is die reparatie net zo goed als een nieuwe kabelboom maar wel stukken goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden