Ga naar inhoud
  • 0

HELP! Weer ellende met de passat. VAGCOM log bijgevoegd


Riconl

Vraag

Vandaag weer lekker. Ineens Engine Malfunction...kan geen gas meer geven. Op het dashboard gaat mijn ESP lampje aan, Gloeispiraal knippert, ABS lampje aan, Motorsymbool aan en hij geeft ineens aan dat mijn cruisecontrol aanstaat maar die is uit.

Hij geeft dan in het MFD scherm dat in een probleem met de motor heb, met de handrem en met de ABS en dan ook nog met mijn abgas...

Even later kan ik weer gas geven en met een mooi kerstboom dashboard terug naar huis.

Paar keer auto uit en weer gestart...storingen lijken weg maar komen binnen een km weer terug.

Heb hem net uitgelezen en als ik de VAGCOM log lees lijkt het wel of alle sensoren ineens kapot zijn....zou het een kortsluiting zijn ergen ivm water?

 

Hieronder de log maar wat moet ik nou met deze auto. Heb er echt veel ellende mee en ben het eigenlijk wel zat nu.

Vind het een super mooie auto maar wil niet elke keer wat hebben.

Misschien dat iemand hier een idee heeft.

 

Het gaat trouwens om een Passat 3C 1.9TDI uit 2006

 

VIN: WVWZZZ3CZ6P178394 Mileage: 106730km/66318miles

 

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000

01-Engine -- Status: Malfunction 0010

03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010

08-Auto HVAC -- Status: OK 0000

09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: OK 0000

16-Steering wheel -- Status: OK 0000

17-Instruments -- Status: OK 0000

19-CAN Gateway -- Status: OK 0000

25-Immobilizer -- Status: OK 0000

42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: OK 0000

46-Central Conv. -- Status: OK 0000

52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010

56-Radio -- Status: OK 0000

62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000

72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

77-Telephone -- Status: OK 0000

7D-Aux. Heat -- Status: OK 0000

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 03G 906 021 FB HW: 03G 906 021 FB

Component: R4 1,9L EDC G000SG 8822

Revision: --H02--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000071

Shop #: WSC 00028 028 00001

 

5 Faults Found:

001602 - Sensor Reference Voltage A: Circuit: Low

P0642 - 000 - - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 15

Mileage: 106718 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 16:47:00

 

Freeze Frame:

RPM: 1281 /min

Speed: 34.0 km/h

Bin. Bits: 00100000

Bin. Bits: 00100000

Bin. Bits: 00100000

Bin. Bits: 00100000

Bin. Bits: 00100000

 

000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal

P0341 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 11

Mileage: 106718 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 16:47:12

 

Freeze Frame:

RPM: 1323 /min

Speed: 20.0 km/h

Load: 6.7 %

Voltage: 14.59 V

Bin. Bits: 11001000

Idle Stabilization: 0.0°KW

(no units): 48.0

 

008214 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Short to Ground

P2016 - 000 - - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 7

Mileage: 106718 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 16:47:12

 

Freeze Frame:

RPM: 1281 /min

Speed: 20.0 km/h

Load: 12.5 %

Voltage: 14.67 V

Mass Air / Rev.: 480.0 mg/str

Duty Cycle: 95.5 %

Bin. Bits: 00000000

 

000551 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Signal too Low

P0227 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 2

Mileage: 106721 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 16:52:01

 

Freeze Frame:

RPM: 1533 /min

Speed: 56.0 km/h

Load: 14.1 %

Voltage: 14.67 V

Bin. Bits: 00001000

Torque: 200.1 Nm

Bin. Bits: 0 00 0

 

000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 3

Mileage: 106732 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 17:12:04

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 12.01 V

Bin. Bits: 11001000

Idle Stabilization: 0.0°KW

RPM: 1953 /min

 

Readiness: 1 2 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095-C2.lbl

Part No SW: 3C0 614 095 P HW: 3C0 614 095 P

Component: ESP 440 C2 H015 0003

Revision: H015 Serial number: 0667050298

Coding: 0013569

Shop #: WSC 00028 028 00001

 

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

013 - Check DTC Memory

Freeze Frame:

Fault Status: 01101101

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 7

Reset counter: 170

Mileage: 106718 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 16:47:00

-------------------------------------------------------------------------------

Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl

Part No SW: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G

Component: EPB VD8HC005 013 0005

Revision: 013

Coding: 0000011

Shop #: WSC 00397 211 85007

 

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

013 - Check DTC Memory - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11101101

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 171

Mileage: 106728 km

Time Indication: 0

Date: 2010.12.26

Time: 17:12:04

 

Freeze Frame:

Voltage: 11.90 V

Count: 226

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

zeker stukken goedkoper

beetje solderen en paar nieuwe kabels en tape

nee die dealers vervangen alleen nog maar alles , want daar kunnen ze op verdienen , echt vakmans werk is er bijna niet meer , iets echt repareren zoals vwgtig60 doet daar heb je veel meer aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou vanmorgen even bij de auto geweest. Heb gezien dat al op 4 plaatsen de isolatie van die kleine adertjes af was. Sommige konden dus met elkaar in contact komen.

Die kabelboom loopt van onder het schutbord waar de ruitenwissers zitten naar de voorkant van het blok. Gaat dacht ik onder de accu door.

Nieuwe kabel lag al op de motor en de monteur zei dat ze nog wel eens kabels solderen als het om 1 of 2 aders gaat maar hier waren het al zeker 4 dus dan is de betrouwbaarheid ook niet meer te garanderen.

Die aders lopen dus door zó'n plastic flexibele buis en daarin schuurt het blijkbaar.

Mogen moet de auto weer klaar zijn. De monteur zou de auto mee nemen naar huis om zo even een goede testrit te maken ivm mijn klacht over het gerammel onder de auto. Kijkt hij daar ook gelijk naar.

We wachten af....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto vandaag weer opgehaald. Niks geen coulance natuurlijk.

Totaal was ruim 650euro incl 1 dag vervangende auto.

De modificatie op de brandstofkoeler is gratis uitgevoerd. Daar was een terugroepaktie voor dus lijkt me niks anders dan normaal dat dat gratis is.

Storingen zijn tot op heden weg gebleven.

 

Zodra ik tijdens dachtlicht fotos kan maken zal ik eens wat maken en hier posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat voor een modificatie op je brandstofkoeler heb je gehad dan? Is dat voor iedere passat??

 

Verhaal is verder duidelijk... geen Dealer voor mij.

 

Alleen distributie riem doe ik bij de garage ivm "garantie".... beurtje kost hier bijna niks.

 

Om op dat verhaal terug te komen van de Mazda 6.... heb een Mazda 5 geprobeerd gelijk nadat ik de 3c proefgereden had. Denk dat je van een Mazda niet gelukkig wordt. Als je de duitse kwaliteit gevoelt hebt, valt een Mazda errug tegen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is een speciale klem en een rubber iets. Er zit een oog aan de koeler die afbreekt. Wat ze doen is er een stuk rubber onder en dan een speciale klem die de koeler beter vast houdt. Hij zou dan niet meer afbreken. Ding zit onder de auto.

Er is ook een modificatie voor de ruitenwisser motor. Soort kap erover ofzo.

 

En wat betreft duitse kwaliteit dat heb ik helaas nog niet gevoeld. Mijn voorophanging rammelt wat op de snelweg....2 dealers en 2 gewone garages naar gekeken en als ze het al constateren dan weten ze niet wat het is....ermee doorijden is wat je dan kan doen....geeft geen robuust gevoel helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou hij remt nu niet goed dus moeten denk ik nieuwe remblokken en schijven onder aan de voorkant.

Nog 10.000km en dan moet er een nieuwe distri op.

 

Probeer de auto nu in te ruilen op een andere niet vag auto. Met een beetje geluk dus nog max 8 weken en dan wat anders.

Als ik niks vind dan zal ik nog zeker een jaar of misschien 2 met deze passat blijven rijden.

Moet wel zeggen dat je enorm afschrijft op een passat maar dat kwam door de verkoper omdat er zoveel uit de lease komen wat de prijs drukt.

Hoop deze week eruit te zijn met de andere auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jammer,

 

Ik heb mijn 3C nu net iets meer dan een jaar en heb in dit jaar geen storingen of ellende gehad.

De laatste grote onderhoudsbeurt (zelf gedaan) voor 350 euro materiaal incl. kabelboompje en verstuiverafdichtingen.

De kilometerstand is nu 196.000.

 

ik weet niet welke verkopert jij spreekt maar het feit dat er een heleboel uit de lease komen en dat dit de prijs drukt is complete onzin.

 

Als ik morgen naar diezelfde goede top verkopert ga, en specifiek om een passat vraag is het antwoord. Meneer er komen tegenwoordig zo weinig passat's uit de lease de prijs is hierdoor enorm gestegen.

 

Dat de distributieriem vervangen moet worden had je naar mijn weten al lang kunnen weten omdat het vastgestelde termijnen zijn. Hetzelfde geldt voor remschijven even opmeten voor je koopt en je weet het.

 

Ik ben het dus niet met je eens, maar dat had je misschien tussen de regels door al gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeg ook niet dat de distri en remmen iets ergs is....is standaard slijtage he. Maar als ik de auto nu weg doe hoef ik dat niet meer te wisselen en dat scheelt snel 1000euro samen.

Mijn passat heeft al meer gehad...zelfs in een sloot geduwd naast de a28 met 8000euro schade als gevolg.

Ik vind het rij gedrag bij veel zijwind niet fijn. Als het kracht 5 of meer waait dan dweilt de auto nogal.

En dat het voelt alsof er iets los zit bij de voorophanging wat niemand kan vinden/repararen maakt het rijden ook niet prettiger.

Vandaar dat ik nu ook kijk naar een andere auto maar als dat niks wordt tuf ik eerst door in de passat.

Blijft een super mooie auto tenslotte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden