Ga naar inhoud
  • 0

passat trekt schuin(in sneeuw)


VAGMAN

Vraag

Hey, vanmorgen vertrok ik met de passie, netjes rustig in de sneeuw, soms is gek doen.

Toen ik de autosnelweg op reed merkte ik dat de passat schuin ging,alsof het achterste naar rechts gaat telkens.

Zeer raar gevoel, alsof je zweeft...

ik heb michelin winterbanden, schroefset die nog heel laag staat...

ik heb de wielkassen is volledig gekuist, denkende dat het kwam omdat die vol met sneeuw en ijs zaten...

dat was het niet... Wel hoorde ik toen ik oneffen baan reed(in zinken) constant een geschuur.

Terug naar huis dan maar via de gewone baan ipv autosnelweg... Daar had ik het precies niet meer.

Dan terug op kleine wegjes waar het spekglad lag, daar merkte ik het weer.

En ik ben het gewoon om op sneeuw te rijden, normaal ben ik diegene die in sneeuw ploegt.

Eergisteren merkte ik er niks van in de sneeuw.

Ik denk wel dat mijn linker homokineet stuk is aangezien een kraak/schuur hoor daar bij het draaien.

Of kan het zijn dat er een demper ergens vastgevroren zit? Want ik vond de auto nogal hobbelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Handrem kan niet, want deze was niet opgetrokken en doe ik ook nooit met dit weer.

 

Ik heb deze middag snel even vooraan opgekrikt, alles gecheckt en alles ziet er perfect uit, stuurgewricht, homokineten, schroefset...

Ik heb hem nu 3cm hoger gedraaid, dat ging overigens ook vrij vlot, ondanks de verkleumde handen en voeten en vuiligheid.

Ik stond op 4cm van de aarde en is in deze 10cm sneeuw niet echt handig.

Nu lijkt ie wel terug jeep maar liever makkelijk rijden dan moeilijk toch... Bodemplaat heeft de nodige kloppen gekregen vandaag.

 

Achteraan kreeg ik hem niet hoger dan 5mm omdat de uitlaat en dieseltank in de weg zitten.

Ik mag rond 18u nog snel bij mijn garagist langs om achteraan ook nog 2cm hoger te zetten want nu staat de passat wat op zijn kont.

Ik ga hem toch is vragen wat hij er van denkt want ik vertrek zaterdagmorgend voor een weekendje Hoge Venen...

En de Golf van de vrouw nemen is geen optie want deze heeft voorlopig jammergenoeg nog geen sneeuwschoenen.

 

Ik heb net ook nog is een stuk autosnelweg gedaan, 120kmh gereden en rijdt eigelijk perfect.

Ook op besneeuwde wegen niets abnormaals te merken.

 

Zou er misschien achteraan tussen 1 van de remmen zich ijs gevormd hebben die met dat zwabberend/zwevend gevoel gaven?

 

@Martijn, wat bedoel je met diff?

abs, asr, ... alles werkt en geen foutmeldingen ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb deze middag snel even vooraan opgekrikt, alles gecheckt en alles ziet er perfect uit, stuurgewricht, homokineten, schroefset...

 

Homokineet moet je ook horen als je een bochtje om gaat, niet 'knak' maar 'knakkerdeknakkerdeknak-etc'. Toevallig is die van mij linksvoor aan vervanging toe, zonder dat daar aan de buitenkant wat aan te zien was. Hoes was namelijk nog goed. Je kan het ook wel horen als je je opgekrikte en helemaal ingestuurde wiel draait.. maar het bleek niet echt uit je tekstje of je dat had gedaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt, deze zomer heb ik de rechter laten vervangen, gisteren de linker, wordt een dure grap allemaal.

ook had ik speling op het stuurhuis. In augustus is het stuurgewrichtje links vervangen, dorie wat een herrie maakte dat.

Nu is de spoorstang ook vervangen omdat ik steeds een "knak" hoorde als ik het stuur bewoog bij stilstand.

Die "knak" is weg maar wat een geschuur/piep/knarsen hoor ik nu, (ik hoorde het ervoor ook al licht) maar nu met de spoorstang te vervangen is het erger.

Wel vind ik de passat terug strakker op de weg liggen. En mss was het dat dus wat mij dat "zweverig" gevoel gaf in de sneeuw.

 

Morgen of overmorgen dus terug bij de garagist ...

Als het een nieuw stuurhuis wordt vliegt de passat de deur uit(heb eventueel al een andere, een 3b, op het oog.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden