Ga naar inhoud
  • 0

accu lampje blijft branden?


manymen85

Vraag

Bij het starten blijft het accu lampje Branden en als ik weg rijdt blijft deze aanstaan totdat ik een keer goed gas geef en dan verdwijnt het accu lampje. Laatst had ik een stuk gereden en de motor uit gezet, toen ik hem weer starte was het lampje wel weg. Dit is eigenlijk om en om maar t smorgens blijft ie altijd aan. Wie weet hier raad mee?

Bedankt Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat kan ook nog de multiriem ga het eens proberen om de pluspool eraf te halen en laadvermogen te meten kijken wat gebeurd.

Maar moet ik dit doen op het moment dat het lampje Brand dit moment laad de dynamo niet goed want dan branden. De verlichtingen zwak en na een keer goed gas geven brand alles weer fel normaal.

Bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kunnen versleten koolborstels zijn, of ingevreten sleepring. Het controlelampje voor je accu zit aangesloten op de dynamo. Naast de dikke kabel(s) achterop je dynamo zit er op de zijkant nog een klein stekkertje met daarin vaak 2 contacten. Eén daarvan is toerenmeting, de andere is voor het controlelampje.

Het zou kunnen zijn dat de regelaar in de dynamo kuren heeft en dat die dus het lampje niet uitschakelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Manymen85

Ik zit met het zelfde probleem. Graag zou ik van je willen weten wat het uiteindelijk was?

Bij mij is de multiriem en spanrol net vervangen(5000km geleden).(was geknapt op de duitse autobahn). Ik heb al gehoord dat de dynamos in principe ong. 300000km meegaan en ik sta al op 367000 dus ligt voor de hand.

 

Dynamo : 028 903 029 E (120Amp voor TDI(rode I) 3b5 uit 1999)

Nieuw zonder vrijloop poelie op internet: 222eur(inc btw) (achteraf blijk toch MET! poelie)

Ruil: 280eur(inc vrijloop poelie) (ex btw)

 

Florisz

 

Uiteindelijk heb ik de dynamo moeten vervangen want de accu liep leeg. Maw door het vervangen van de dynamo was het probleem verholpen. Omdat ik geen meter meer kon rijden en dus niet kon wachten op een internet bestelling heb ik een ruil moeten kopen.

Als tip zou ik dus willen meegeven dat als het accu lampje brand en je dynamo inderdaad te weinig stroom/spanning afgeeft, bestel dan snel via internet een nieuwe, want dat is vele malen goedkoper zoals je ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden