Ga naar inhoud

slot vrije optiek, accu leeg


ronald1983

Aanbevolen berichten

gisteren was het dan zo ver!

zomaar uit het niets de accu dood met als resultaat dat de passat mij er niet in liet ivm de slotvrije optiek :(

nu heb ik een sedan en 4 motion dus via de achterklep was niet mogelijk en al zou dat wel ben ik net ff te groot om door het skiluik erin te komen. ook ben ik niet in het bezit van een trekhaak zodat ik daar eventueel op de contstante plus een beetje stroom zou kunnen zetten zodat ik de deuren op kan doen.

maar naar een poosje logisch nagedacht te hebben en dat ik mijn ramen wil sparen , heb ik geprobeerd uiteraad op een veilige manier bij de startmotor van de auto te komen en daar op de dikke plus een kabeltje te krijgen zodat ik spanning op de accu kan krijgen. het was even klooien maar het resultaat mocht er wezen :D ,(maar ja wie mooi wil zijn moet soms pijn ;lijden) heb de deuren open gekregen! :mrgreen: dus toen de motorkap open en een nieuwe accu erin. problem solved!

aangezien ik op het forum hier wel vaker wat over gelezen heb met als het zo zal zijn wat te doen als je accu leeg is, dan bij deze een idee/tip die ik jullie niet wou onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat je met deze truuk de Passat nog opengekregen hebt Ronald.

Bij mij kan dezelfde problematiek zich voordoen als Ronald aan de orde heeft gehad. De oplossing die ik hiervoor klaar heb is de volgende: Via de sleutel de achterklep openen. Vervolgens op de 12V aansluiting in de achterklep, en de verloopstekker die daar speciaal voor geschikt is, mijn Optimate druppellader van de brommert aansluiten en dan maar hopen dat ik voldoende spanning heb om met de AB de deuren te kunnen openen. Ik heb echter mij twijfels of dit een werkende oplossing is. Vragen die bij me leven zijn:

1. Is de spanning die de Optimate levert wel voldoende?,

2. Kan het zo zijn dat als de accu defect is de stroom niet goed "doorgeleverd"wordt?

Heeft iemand daar al ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien voor degenen met subwoofer/versterker in de kofferbak. Die heeft over het algemeen wel genoeg capaciteit om er even een accu op te zetten en dan je deuren openen. Natuurlijk niet starten op deze manier, ligt je zekering er direct uit. Ook even loskoppelen misschien van je amp.

 

Op eigen risico weet niet of dit kan, misschien dat de experts er iets nuttigs over kunnen vertellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren was het dan zo ver!

zomaar uit het niets de accu dood met als resultaat dat de passat mij er niet in liet ivm de slotvrije optiek :(

nu heb ik een sedan en 4 motion dus via de achterklep was niet mogelijk en al zou dat wel ben ik net ff te groot om door het skiluik erin te komen.

 

Je kan toch gewoon het kapje verwijderen van je deurslot en met de noodsleutel naar binnen??? Scheelt een hoop gedoe...Het heet niet voor niets slotvrije 'optiek'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren was het dan zo ver!

zomaar uit het niets de accu dood met als resultaat dat de passat mij er niet in liet ivm de slotvrije optiek :(

nu heb ik een sedan en 4 motion dus via de achterklep was niet mogelijk en al zou dat wel ben ik net ff te groot om door het skiluik erin te komen.

 

Je kan toch gewoon het kapje verwijderen van je deurslot en met de noodsleutel naar binnen??? Scheelt een hoop gedoe...Het heet niet voor niets slotvrije 'optiek'?

 

dat gaat alleen op vanaf een 3c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vragen die bij me leven zijn:

1. Is de spanning die de Optimate levert wel voldoende?,

2. Kan het zo zijn dat als de accu defect is de stroom niet goed "doorgeleverd"wordt?

Heeft iemand daar al ervaring mee?

 

Je hebt alleen voldoende spanning nodig om de centrale vergrendeling te kunnen gebruiken.

Dan kun je weer in de auto komen en dan zo je motorkap openen.

Naar mijn weten heb je voor de CV geen grote stroom nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat het handiger is om voor de sedan bestuurder om een massa en een + pool in de kofferbak te maken i.p.v. achter de grill of in het rooster bij een mistlamp.

In de kofferbak kom je er ook altijd bij en het is toch een vorm van afgeslotenheid omheen.

 

Misschien zelfs wel een 12V sigarettenplug als je die nog niet hebt.

Want er zijn laders op de markt om de accu op te laden via die plug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar even een vraag je kon dus nog wel met de sleutel de achterklep

openen maar had je dan niet met een haakje de deurgreep van de achterdeur kunnen

openen hoeft maar een keer toch,

 

maar hoe is zoiets dan bij een variant kun je de achterklep gewoon open krijgen met sleutel

want het is nu zo'n switch die ook electrisch is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar even een vraag je kon dus nog wel met de sleutel de achterklep

openen maar had je dan niet met een haakje de deurgreep van de achterdeur kunnen

openen hoeft maar een keer toch,

 

maar hoe is zoiets dan bij een variant kun je de achterklep gewoon open krijgen met sleutel

want het is nu zo'n switch die ook electrisch is

 

Bij een variant kan dat misschien wel maar bij een sedan niet. Waar ik ook weleens aan gedacht heb om iets te fabrieken waarmee ik de vergrendeling van de achterbank vanuit de klep kan losmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wagen helemaal opslot zit kun je de deurgrepen niet gebruiken aan de binnenkant. Ga maar eens in je auto zitten en doe met de ab de deur op slot.

zonder sleutel kom je er niet uit.

Jij hebt je sleutel nodig om van BINNEN uit eruit te komen?

 

Als het goed is worden de deuren gewoon mechanisch ontgrendeld als je 1 keer aan de hendel trekt, nog een keer trekken en hij gaat open.

 

Ik meen me zelfs te herinneren dat dat een wettelijk vereiste is, ivm te water raken van de auto en daardoor niet meer functioneren van de elektronica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is als je vanbinnen uit de auto op slot doet, maar als je doet alsof je uit de auto bent (maar je blijft nu in de auto zitten) en je doet de auto met je ab. op slot hoor je 2 x een vergendeling

1e is het slot

2e is het vrijschakelen van de bediening.

 

Als je in de auto zit en dmv de knop aan de bestuurders deur de deuren op slot doet, hoor je 1 klik, alleen het slot.

Dan kun je van binnen uit dmv 2x aan de hendel er uit komen.

 

probeer maar.

 

btw

je kunt die stand ook simuleren met je ab.

door als je de auto op slot doet, snel een 2e keer op de knop te drukken dan gaat ook allen het slot

 

Voor auto's met alarm, het alarm is in dat geval ook niet geactiveerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alarm, en geloof me, wanneer je er in zit, en je drukt 1 x of 2x op de ab, de deur krijg je echt niet open.

Het verhaal van wanneer je te water raakt en je hebt de sleutel in het contact zitten, dan hoef je deze er alleen eruit tehalen en je open gewoon de deur (zelfs bij anti_hi-yack optie aan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alarm, en geloof me, wanneer je er in zit, en je drukt 1 x of 2x op de ab, de deur krijg je echt niet open.

Het verhaal van wanneer je te water raakt en je hebt de sleutel in het contact zitten, dan hoef je deze er alleen eruit tehalen en je open gewoon de deur (zelfs bij anti_hi-yack optie aan)

 

je mag best eens bij mij proberen. Als ik de deur op slot doe en snel daarna een 2e keer op de sluiten knop druk

dan hoor ik maar in klik en kan ik de deur gewoon vanbinnen weer openen.

het is het zelfde geluid als je de deur vanbinnen opslot doen met de knop in de bestuurders deur.

 

Als je me de AB normaal op slot doet hoor je echt een 2 klak

Daarmee wordt de bediening vrijgeschakeld en alarm ingeschakeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke is als je een toetertje hebt (bij bijv. sluiten) en je doet de deuren met de ab op slot maar blijft erin zitten.

Moet je dan de auto eens starten :P dan schrik je wel ff want dan gaat die toeter ff flik af :)

 

En natuurlijk heb ik dit midden in de nacht in een dure wijk uit geprobeerd :P :P :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle, zeg het maar :razz: volgende meet, mag jij bij mij in de wagen.

Probeer maar bij de eerste klik uit te stappen. (op de ab)

 

(#note voor mij zelf: Hamer uit de wagen halen)

 

Oom van Matthijs had het ook eens geprobeerd, en die verklaarde wanneer de wagen op slot was gezet, en men met een laspin langs de ruit op het bedieningspaneel zou drukken om de deuren te ontgrendelen, dat dat gewoon kon.

Het was dat we in een woonwijk waren, anders had hij er nu ook ingezeten met loeiende sirenes :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden