Ga naar inhoud
  • 0

Verschil kofferbakklep 3b en 3bg sedan


Dflector

Vraag

Hoi,

 

ik vroeg mij af wat nu eigenlijk het verschil is tussen de kofferbakklep van de 3b en 3bg sedan want op het eerste gezicht komt alles toch wel vrij overeen, de slotkap is weg en het slot zit nu ingewerkt maar verder....misschien een bepaalde bolling?

 

Nu we toch over de achterkant hebben,

 

hoe zit het met de achterbumper van beide op de ophangpunten na?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vanmiddag dus even langs de dealer geweest en gevraagd naar het verschil tussen beide achterkleppen.

Ik kreeg de antwoord van "misschien is de bevestiging anders of de vorm, als ik jou was zou ik er niet aan beginnen..." Tsjah wat moet ik nou met zo een antwoord hahaha.... :|

 

Zomaar een achterklep van een 3bg halen op goed geluk vind ik qua kosten nogal risicovol dus is een ruilmiddagje met iemand van het forum hier een optie? :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat let je om even met een clublid af te spreken en de verschillen te bekijken..er rijden in brabant wel een aantal limo's

Bij deze dus de vraag of er een brabantse forumlid met een 3bg sedan samen met mij de verschillen tussen de 3b en 3bg kofferbak deksels te bekijken. Dit vanwege een mogelijke unieke modificatie project.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Meet even de bovenste (boven het logo en typeaanduiding)en onderste rand (bumperkant)van je klep en laat iemand dat ook bij een 3BG doen dan weet je of dat overeen komt. Het vertekend natuurlijk door de verschillende vorm lichten.....

Kijk daar kan ik iets mee...

Ik zal het morgen even opmeten en posten, als iemand met een 3bg sedan dat ook voor me wil doen weten we daar in ieder geval meer over :wink:

Dat een 3bg electrisch opgaat en een 3b mechanisch is in elk geval al duidelijk.

Als de vormen en ophangpunten en nu niet heel erg afwijken kan dit misschien een leuke mod worden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist ook de maten van mijn 3b kofferbakklep opgemeten:

 

Bovenzijde 117 cm

Bovendiepte 38 cm

Achterlengte boven embleem 111 cm

Achter hoogte 37 cm

Achter beneden kentekenplaat 104 cm

 

Ik heb een forumlid gevraagd deze voor de duidelijkheid ook in een afbeelding te verwerken.

Het lijkt erop dat de afronding aan de bovenzijde van de 3b klep iets later is en zoals verwacht is ie aan de onderzijde breder.

 

Mijn conclusie:

 

De achterkant van beide modellen verschillen in meerdere opzichten, de achterschermen lijken me iets korter en de achterlichten en klep hebben een andere bolling.

Bij het modificeren zal naast het verlengen van de zijkanten aan de achterzijde ook gekeken moeten worden naar het rechter maken van de bolle vorm, daarnaast klopt de kofferbakklep rand niet meer met de zijschermen :( en dan hebben we het niet eens over de bevestigingspunten en het slot....zucht :cry:

 

Ik zal dit eens met mijn plaatwerker/spuiter overleggen en kijken of het resultaat opweegt tegen de kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het lijkt er dus op dat ze identiek zijn, die 1,5cm weerskanten die bij jou anders zijn ligt aan de hoogte van meten van de onderzijde..ivm het handgreepdeel is de kentekenplaatuitsparing iets lager geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden