Ga naar inhoud

  • 0

Dagrijverlichting inbouwen


Jos2010

Vraag

  • Antwoorden 91
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik kreeg de indruk dat dat 70% dimmen niet mocht bij nadien inbouwen.

Volgens jou mag het wel dus.

Vond het al vreemd, bij Audi werkt het OEM zo, dus als het daar mag, mag ik het ook lijkt me.

Ook al heeft de mijne de type goedkeuring niet.

De wet lijkt me niet er in te voorzien, dat er voor een bepaalt type auto een uitzondering is.

 

De nieuwe wetgeving op het gebied van DRL's voorziet in 2 keuringen. De standaard R87 en een E7 keurmerk.

Heeft jouw achteraf ingebouwde DRL alleen een R87 keuring, dan moeten ze uitgaan als het stadslicht wordt ingeschakeld!

Heeft de DRL ook een E7 keurmerk, dan mogen ze gedimt worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
om in dit topic even verder te doen,

ik heb nu zelf ook de S6 mod maar nu branden mijn stadlichtjes nog mee.

Kunnen deze uitgeschakeld worden zonder foutmelding te krijgen van de "lampdefectcontrole"

indien het niet uit te schakelen is moet ik voor andere opties kiezen

Ik heb wel CAN bus leds zitten in de stadslichten dus kan ik de led misschien afplakken zodat deze geen licht meer doorschijnt of misschien de led er gaan af solderen (maar ik weet niet of deze dan melding gaat geven dat de led defect is).

ook kan ik weerstanden gaan plaatsen maar daar ben ik niet echt een voorstander van.

 

Stadslampjes heb ik eruit gehaald sinds ik in het voorjaar de S6 lampen gemonteerd heb. Heb nml. ook de usa-knippers meebranden en vond het teveel van het goede dat de stadslichten ook meebranden.

Wil de voeding naar de stadslampen via een relais schakelen,dat zodra de S6 lampen branden de stadslampen uitgaan en aangaan wanneer de S6 lampen uit zijn. Wanneer je de stadslampen er uit haalt dan krijg je een foutmelding hiervan,rij er nu nog steeds mee rond, zal hiervoor een weerstand moeten plaatsen voor de relais.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Wulfke: Dat moet kunnen, lijkt me. Denk er wel om dat je de parkeerlichtfunctie kunt blijven gebruiken. Wel zo handig. Dat je dan bijv. je voorknippers instelt als parkeerlicht.

 

Goeide opmerking !!

Nu is het wel zo dat het signaal van het stadslicht ook op mijn drl module komt en wanneer ik het parkeerlicht aanschakel gaat de drl op diezelfde kan ook aan op gedimde stand. Maare als ik het stadslichtsignaal uitschakel gaat de rest ook niet goed meer werken. Dus uitschakelen is geen optie. Enige oplossing is dan defectcontrole te omzeilen, door een weerstand te plaatsen of de led van de houder te solderen (alhoewel ik ook niet weet of het elektronicasysteem op dat printje toch gaat doorgeven dat dan de led defect is :blink: )

 

volgens de wetgeving mag er maar 1 paar stadslicht gevoerd worden daarmee dat ik het volgens de regels wil hebben.

 

Nog een ander vraagje,

ik heb de APT module om de drl's aan te sturen en hierop kan het dimmen worden ingesteld dmv een potentiometer, maare hoe weet ik nu wat 70% dimmen is ? en de grote vraag, wie gaat dat controleren of dit wel exact 70% is ??

Dimmen doen ze zichtbaar wel maar om nu te zeggen dat het 70% is ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus officieel moeten ze uit.... :(

 

nja :cry: , maar indien je de APT stuurmodule hebt kan je door middel van de potentiometer dat ook instellen. dus voor de APK (of hoe jullie dat ook noemen - de keuring bij ons) kan je potentiometer volledig verdraaien zodanig dat de drl's volledig gedimd zijn (Uitgeschakeld dus) wanneer de dimlichten aan gaan. Na de "keuring" kan je de potentiometer dan terug naar de originele waarde zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oke, moet dat op de lamp staan, het zijn Audi lampen, dus dat zal dan toch wel kloppen?

 

Staat enkel DRL en RL bij en een E1 merkteken maar geen E7

Dus officieel moeten ze uit.... :(

Die van mij (S6) hebben DRL en ook E1 :( .........soit dan graveer ik wel van die 1 een 7 van :mrgreen:

Moet ze nog inbouwen eerst nog een APT module aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mmm, de mijne moet over een paar maanden voor de 1e APK, ik hoor wel waar ze mee komen.

Vind het wel vreemd, op een S6 blijven ze ook gedimd branden (toch?), waarom staat die code er dan niet op?

 

Daar zul je op het glas van de lampen de code RL of DRL vinden.

Heb al eens gekeken bij een nieuwe S6 en het staat er echt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb Dit week-end ook S6 drls ingebouwd een dagje werk . :P

Alleen de grilletjes moeten nog vervangen worden en nog een stuurmodulle inbouwen.

[attachment=0]Herschaalde kopie van 100_1764.jpg[/attachment]

Heb nog zitten bellen met NNP en BM voor witte pinkers en grilletjes (wel op site maar niet op stock :x )

 

Zie er mooi uit maar witee pinkers gaan mooier staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mmm, de mijne moet over een paar maanden voor de 1e APK, ik hoor wel waar ze mee komen.

Vind het wel vreemd, op een S6 blijven ze ook gedimd branden (toch?), waarom staat die code er dan niet op?

 

Daar zul je op het glas van de lampen de code RL of DRL vinden.

Heb al eens gekeken bij een nieuwe S6 en het staat er echt!

 

Bij mercedes E dimmen ze helemaal niet :?::!:

 

@giromaat: THX, yep na dit moet het wel witte pinkers.

tegenwoordig hebben ze allen een site maar up to date :roll: vergeet het maar bij NNP zijn er zelfs die al bijna een jaar op de site maar zeker niet in stock hebben.

En als je op bestellen klik reactie ' NUL ' :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mmm, de mijne moet over een paar maanden voor de 1e APK, ik hoor wel waar ze mee komen.

Vind het wel vreemd, op een S6 blijven ze ook gedimd branden (toch?), waarom staat die code er dan niet op?

 

Daar zul je op het glas van de lampen de code RL of DRL vinden.

Heb al eens gekeken bij een nieuwe S6 en het staat er echt!

 

RL en DRL zijn er op te vinden alsook E1 maar geen E7 zoals voorgaand ook vermeld was.

zouden dan als dagrij mogen gebruikt worden maar dimmen mag dan weer niet :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb Dit week-end ook S6 drls ingebouwd een dagje werk . :P

Alleen de grilletjes moeten nog vervangen worden en nog een stuurmodulle inbouwen.

[attachment=0]Herschaalde kopie van 100_1764.jpg[/attachment]

Heb nog zitten bellen met NNP en BM voor witte pinkers en grilletjes (wel op site maar niet op stock :x )

 

Ziet er goed uit Dany,

in welke lamel heb jij ze ingebouwd ? ik heb ze in de middelste zitten. De tfl master uit Essen plaatst ze in de onderste lamel

 

idd, NNP vlot niet zo goed meer. kreeg wel info maar heel vaag en als ik meer info vroeg konden ze me geen antwoord geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor de drl liefhebbers met een mist lamp in de grill;

Halfords verkoopt de philips DRL voor €99,95 uit voorraad

(de 5 led uitvoering die volgens mij Alfred op pag 1 heeft ingebouwd)

aangesloten volgens gebruiksaanwijzing zal het je geen problemen geven met regelgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ziet er goed uit Dany,

in welke lamel heb jij ze ingebouwd ? ik heb ze in de middelste zitten. De tfl master uit Essen plaatst ze in de onderste lamel

 

idd, NNP vlot niet zo goed meer. kreeg wel info maar heel vaag en als ik meer info vroeg konden ze me geen antwoord geven...

 

Heb ze in de middelste lammel geplaats minder snijwerk in de bumper maar wel meer paswerk voor de grill's.

Vind ze dan optis mooier ogen naar mijn mening maar anderen zien het dan liever onder.

 

De modulle die ik zal bestellen zal het laatste type zijn.

CH/LH

Dimmen

Dimmen tijdens afslaan

En strobo 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Strobo's??? Wat moet je daar nou mee? Dat vind ik echt iets voor zo'n 'tupper-ware' golfje of astra.

Dat past toch niet bij een passat. Maar das mijn mening. :embarassed:

Afgezien van het feit dat je er niet mee mag rijden vind ik het niet mooi.

 

Volgens mij staat er in het Voertuigregelement zelfs dat ze niet eens gemonteerd mogen zijn, of ze nou werken of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Strobo mag je niet voeren op de openbareweg daarvan ben ik op de hoogte. (een kapotte drl doet ook strobo dus.....:mrgreen: )

't ja zit er gewoon bij in die module maar voor een meet is dat wel weer eens anders. :wink:

 

@Guyke: wacht nog op antwoord van acparts 45€

die van kapaza zagen er niet echt fris meer uit voor 35€ en zoekertje al meer dan een maand oud :blink:dan is de kans al dat ze weg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het een optie van die DRL? Grappig, wist niet dat je zoiets als optie op een DRL kon krijgen.

Dan vraag ik me af of die van jou dan wel goed gekeurd zijn.

Onjuiste verlichting mag volgens het VR niet gemonteerd zitten op het voertuig, maar ja een

optie die je aan of uit kunt schakelen is voor mij nieuw.

 

DRL's bij een 3C staan wel heeeeeel erg vet!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden