Ga naar inhoud

Jos2010

Members
  • Aantal items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Jos2010

Profile Information

  • Plaats
    Den Haag
  • Naam
    Jos

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Jos2010's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bedankt voor je tip Stephen, Er zijn verschillende mogelijkheden begrijp ik, maar ik kan dit echter niet zelf en ben dus op zoek naar een bedrijf of persoon die de reparatie van de lendesteun kan uitvoeren. Ik ben al op internet aan het zoeken geweest, maar kom daar alleen 'bekleders' tegen. Komende week zal ik daar eens gaan informeren naar de mogelijkheden.
  2. Bedankt voor je reactie Martijn, ik realiseer me, gezien alle topics, dat dit een zwak ontwerppunt is van deze Passat, maar zou het toch graag weer werkend krijgen. Alleen kan ik dit dus niet zelf. Vandaar dat ik op zoek ben naar een bedrijf of iemand die dit netjes en voor een redelijk bedrag zou kunnen vervangen. Bij het uitwisselen met een 'stoel van de sloop' ben ik weer bang dat de bekleking weer niet ok is. Mijn auto uit 2010 heeft nog maar net ca 80 dkm (privé km) weg. En ook dat zou ik niet zelf kunnen. En... ik zou niet weten waar ik terecht moet voor een stoel.
  3. Hallo, Hier is in het verleden (2014) al een topic over geweest zie hieronder, maar ik tob met hetzelfde euvel met exact dezelfde verschijselen en problemen. De VW garage rekent de hoofdprijs van inmiddels >1000€. Wie kan mij helpen of weet iemand (of een bedrijf) die mij kan helpen deze lendesteun voor redelijker kosten te repareren ? Vanwege rugkachten mis ik deze verstelling nogal, maar ik ben niet handig genoeg om zoiets zelf aan te pakken. Vast bedankt !
  4. Dat doet 't ook... tenminste t/m de 2010 versie als ik 't nu goed begrijp. @ Leen, ik neem aan dat ook al RON98 hebt getankt ? Ik zou toch ook eens contact opnemen met de 'bron', t.w. ABT zelf, eens horen wat die te zeggen hebben.
  5. Ik weet niet of er een zelfde ECU in zit (weet niet eens wat dat is...), maar ik heb wel vertrouwen in ABT gekregen en ben zeer tevreden met het resultaat. Ik heb ze vooraf direct via Email verschillende malen vragen gesteld omdat ik in het begin ook zo m'n twijfels had m.b.t. tuning, het resultaat en mogelijke schade aan m'n nieuwe auto. Deze vragen zijn keer op keer netjes beantwoord. Ik kan me overigens niet voorstellen dat ABT een tuning levert die sub-optimaal is of niet geschikt voor een bepaalde motor/electronica. Ter info, een van de antwoorden die ik van ABT teruggekregen heb is hieronder ingekopieerd, hierin wordt ook iets gemeld mbt de RON95 vs 98. @ Leen; wellicht een optie om direct met ABT contact op te nemen en je probleem daar eens voor te leggen - http://www.abt-sportsline.de ------------------- "As Mr. Metschke already mentioned you can also use 95 Octane gasoline with the ABT Power upgrade but the hp will be less than we have quoted with 98 Octane. The point is that if you take lower quality of gasoline that the engine and ventiles have a higher tendency of knocking. Due to this knocking the serial as well as the ABT Power software is constantly adjusting to avoid this. The more the software has to adjust the lower the Power will be. Surly this behaviour can be ignored and the Power will be higher. But if you are looking for a Software that will not harm the engine and give you the same long lasting stability of all components as you do have with the serial software you need to make some compromises. Surly more Power is possible to be reached with a different set up. But what side effects do you need to work with? When we do start our development the fist thing what we do is to analyse all components that are important for the stability of the engine drive train and clutch and see to what maximum Power we can bring up our modification. The weakest part will set our limits to always stay under the limits. This ensures that we and for example Pon is able to take over the warranty. If you are looking for a reliable modification with a good warranty you need o go with ABT. If you are looking for the highest Power without taking care of the lifetime of the engine and related components you can go with another supplier. ABT does not offer the highest Power, and is very slow in new developments. The reason is, we take the time for development and testing. All modifications that we do offer have been tested and developed over a time frome of at least 2 weeks and be driven aprox 1000km. We did had every car, drive train, emission class at least once in our hands for a proper development. To be able to offer environmental good tuning with same CO² emission as the serial car, longlasting stability, perfect driveability in all different driving possibilities with feelable increase n Power."
  6. Ik denk dat RON98 wel een verschil gaat maken -ABT geeft dat ook expliciet aan - dat was zeker bij mij 't geval (had ook nog een volle tank 95 waar ik doorheen moest) Hikken herken ik niet, wellicht ook gerelateerd aan R98 ?
  7. Ik heb geen ervaring met JD, maar ben zeer tevreden Leen. Ik heb 'm recent lekker aan de tand kunnen voelen in Duitsland op weg naar m'n wintersportbestemming en heb spijt dat ik H-type winterbandern (tot 210 km/h) heb laten monteren . Ook bergopwaards op de autobahn in Duitsland, als de gevoeglijke 'brandweer' (2 personen + koffers etc, nix op 't dak overigens). BMW'tjes losrijden.. Jammer dat ik me meerendeels in NL moet bewegen. Pakt goed op in de versnellingen, maar is ook zeker goed 'drivable' (niet nerveus) in langzaam-/stadsverkeer. Nadeel blijft RON98... wat ABT voorschrijft (zeker met de huidige benzine prijzen) maar goed alle fun heeft z'n prijs. Brengt me op het volgende; hoe zit 't bij jou, rij je al volledig op RON98 ? Kan dat wellicht de wat 'terleurstellende' prestaties verklaren ??
  8. @ Fopperr, heb je een linkje naar deze drl/knipper info ?
  9. nog niemand die met met deze ('kant en klare') set gehobbyd heeft ? ervaring met pasvorm, montagegemak, lichtopbrengst, kwaliteit, etc. ? http://www.nlpower.com/products.php?a=3&id=9397
  10. Ik bedoelde eigenlijk of er wellicht al iemand is die dit voor z´n 3c gebruikt heeft, deze set zou daar pasklaar voor moeten zijn.
  11. Is er al iemand die ervaring heeft met deze ('kant en klare') optie ? Pasvorm, montagegemak, lichtopbrengst etc. http://www.nlpower.com/products.php?a=3&id=9397
  12. Het wachten lag meer aan de planning van mijn kant. Na bestelling heb ik een week of 2-3 later 't werk uit laten voeren. Succes !!
  13. Tot zo'n 2000 rpm merkt je eigenlijk geen verschil, daarboven komt het vermogen en koppel er echt in. Het is overigens geen nerveuze auto is geworden, zo blijft 't karakter in b.v. stadsverkeer prima. Wbt koppel/schakelen, dat merk je echt. Ook op de snelweg in 6, gewoon gas erop en gaan. Kijk even op www.abt-sportsline.de voor de juiste info en pk - koppel grafieken. Via de contact link van deze site kun je ook je vragen kwijt bij ABT.
  14. Zie net dat na het posten van de tabel met gegevens niet veel overgebleven is. Alles staat er nog, maar is een beetje een zoekplaatje geworden.
  15. Ik heb inmiddels voor m'n 3C toch voor ABT tuning gekozen, niet in de laatste plaats vanwege de garantie. Ik heb dit bij de dealer uit laten voeren en was daarvoor de auto een dagje kwijt. De tuning wordt door VW en ABT geregistreerd en ook in het onderhoudsboekje d.m.v. stempels bijgeschreven. Overigens moet er om het volledige vermogen aan te kunnen spreken daarna wel RON98 getankt worden. Er was op een bepaald moment een aktie van ABT met 20% korting, ik heb hier gebruik van kunnen maken (blijft overigens nog steeds prijzig). Ik merk een substantieel verschil en de auto heeft een, hoe zeg je dat mooi, betere 'drivability' gekregen. Nu reageert de standaard 1.8 TSi al niet verkeerd maar de tuning is wel zeer merkbaar... Ik ben er overigens nog niet 'voluit' mee gegaan. De auto is daarnaast ook zuiniger geworden (resultaat van meer vermogen & koppel bij lager toerental). Hieronder een samenvatting van de verschillen (info ABT) Power: 118/(160) kW/(PS) 154/(210) kW/(PS) at: 5000 rpm 6200 rpm Torque: 250 Nm 310 Nm at: 1500-4200 rpm 2500 rpm Top Speed: 222 km/h 243 km/h 0-100 km/h 8,6 s 8 s CO2-emission: 180 g/km 180 g/km CO2-emission per bHP: 1,13 g/(km * bHP) 0,86 g/(km * bHP)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden