Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb ook problemen ondervonden dat ik op de snelweg reed met mijn 3C 2.0 Tdi (BKP) uit 01-03-2006 160.000 km op de teller. Gong signaal en op BC de tekst : werkstat besuchen en knipperend gloeispiraal. Afgesleept door ANWB naar Century in Assen. Conclusie pompverstuiver defect kosten € 630,= . dit bij 160.000 km, gevraagd naar coulance. Daar deed men niet aan. men heeft verder geen enkele moeite, vragen of aktie ondernomen om eea na te gaan.

 

gezien het feit wat is lees ben ik heel erg bang dat de andere 3 ook nog komen wat een hoop geld kost om enkel te rijden. Vind het wel apart dat er wisselend door dealers mee om wordt gegaan met Coulance het probleem is toch overduidelijk hetzelfde.

 

Ben benieuwd hoe we gezamenlijk een vuist kunnen maken richting VW. dit alles maakt voor mij dat ik bij een volgende auto twijfel of het een VW wordt. Met name de wijze hoe VW ermee omgaat.

 

Fijne comfortabele auto, tenminste als hij het doet. :evil:

 

gr Jekame

 

Ik zou bij 160K hier geen genoegen mee nemen en reclameren bij PON, er is ondertussen jurisprudentie genoeg op dit forum met dealers die wel coulance geven. Daarnaast is de vraag wat aan je wagen is gerepareerd behalve de verstuiver? Is ook de kabelboom vervangen en is er een software-update uitgevoerd? Ik zou toch wel een paar stevige vragen hebben voor deze dealer..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijne staat bijna op 200k. Als er eentje sneuvelt wordt hij bij VVT omgebouwd naar Bosch.

Is ook geen vrijbrief de bosch verstuivers, daar weet ik alles van en Jos inmiddels ook...

Klopt, alles kan stuk. Maar Bosch heeft ondertussen wel bewezen dat ze veel bedrijfszekerder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

derder pompverstuiver defect bij Garage de Waal in zaltbommel via VW mobiliteit terecht gekomen op zaterdag middag

Kreeg een touran DSG 1,6 mee, maandag telefoon auto gemaakt, moest een 0.5 l olie bij mocht hem weer ophalen

rekening 0 euro Kijk het kan dus wel, jammer dat de vierde verstuiver niet meekon dan was ik rondt geweest

Km stand 150.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

na contact met de verkoper vd auto die goede connecties

met vw zwolle heeft nogmaals met century assen

gebeld. aangegeven dat century groningen bij identiek

probleem wel coulance doet. na intern controle gaf

de service manager aan dat als het een mechanisch probleem

is geen coulance is maat bij electronisch wel. nu weet ik niet

wat de oorzaak was mechanisch of electronisch maar

er wordt coulance gevraagd op electronische gronden.

nu ben ik al blij dat men nu wel moeite doet maar waaron niet

direct ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van de week maar eens een mail gestuurd Century in Assen hoe het met de garantie aanvraag staat.

Werd terug gebeld door Century Groningen waarbij werd gesteld dat hij navraag had gedaan en dat hij geen betaling kon terug vinden. en dat ik al schadeloos moest zijn gesteld.

Ik gaf aan dat dit nog niet was gebeurd. Hij vond het een vreemde gang van zaken en gaf aan dat iets niet klopte en hij mij binnen 30 minuten zou terug bellen. inderdaad werd ik na 30 minuten teruggebeld met de mededeling dat ik binnen 10 dagen het geld geretourneerd kreeg op mijn rekening

als garantie.

prima service van ee ndochterbedrijf in Groningen waarbij ik niet eens een klant ben. dit wordt ik nu wel

 

wel jammer dat je vasthoudend moet zijn om je recht te halen.

 

Shappoo voor Century Groningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
VW passat 2.0 TDI 2006

200.000 km 4e cyl. verstuiver vervangen en gloeiplug plus kabelboom; 1000 euri bij garage :angry:

 

Vervolgens ging nr 2 een jaar later.

Daarna, 4 weken later, ging nummer 3. Ik heb meteen de 4e ook maar laten vervangen.

Na een brief aan Pon ivm coulance krijg ik 750 euri teruggestort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kreeg te horen van me garagist, dat een 2.0 tdi 170pk (motorcode BMR) geen recht op coulance heeft.. hoezo dat??

 

Er stond daar 1, 180xxx erop, al 3 pompverstuivers vervangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zag de pompverstuiver, hij deed het niet meer en was ook nog vuil.. (dit vertelde me monteur mij ook..)

 

Overigens vroeg ik ook waarom hij geen recht op coulance had, was een passat 3c variant van 06 met 181xxx erop, hij vertelde me dat de dealer zei dat hij daar gewoon geen recht op heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zag de pompverstuiver, hij deed het niet meer en was ook nog vuil.. (dit vertelde me monteur mij ook..)

 

Overigens vroeg ik ook waarom hij geen recht op coulance had, was een passat 3c variant van 06 met 181xxx erop, hij vertelde me dat de dealer zei dat hij daar gewoon geen recht op heeft..

 

klinkt als een "waarom niet daarom niet verhaal". ik hoor zo veel verschillende geluiden over coulance, lekker eenduidig. Ik vraag mij wel eens af in een wegversmalling/ werkzaamheden of drukke spits: als mijn motor nu stopt wegens storing door een verstuiver die niet preventief vervangen was.... en er gebeurd wat...wiens schuld moet dat dan zijn :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja maar dat kan iedereen overkomen.. dat is dan gewoon pech.. De nieuwe CR injectoren of hoe ze ook heten, die kunnen het ook begeven, en die zijn ECHT DUUR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon rondbellen dan voor coulance.. 7 jaar of 200dkm wat het eerst komt.... overigens ZIE je niet dat een verstuiver het niet doet als ie uitgebouwd is..

 

Dat vertelde die kerel me, ik formuleerde het hier verkeerd, ik kon wel zien dat die een beetje vuil was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden