Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Ook effe opgemeten die van mij is ook 77,5 lang, dus dat is de goede.

Heb je ook de pakking van de caterpan vernieuwd?

 

Prima Martijn, lengte klopt dus!

 

Wanneer je het zelf doet:

 

- Zorg dat motorolie op temperatuur is, blijft anders lang na druppen

- Er zit alleen vloeibare pakking tussen, ik heb de loctite silicon bleu gebruikt, kost € 12 euro bij Brezan ipv € 30 voor de VAG tube bij de dealer. Deze draadt absoluut niet, prima spul. Heb de oude pakkingresten van het carter met een dremel met rond schuursponsje verwijderd. Zorg dat je daarna het carter goed schoonmaakt met remmenreiniger o.i.d.

- Je hebt een T - sleutel imbus 5 nodig met ronde kop voor de 2 boutjes die schuin tegen het vliegwielhuis zitten weggewerkt.

- Handig is om de turboslang en steun aan de poeliezijde even los te maken, heb je meer werkruimte.

- Voor het borgringetje van het asje had ik een oud tangetje passend bijgeslepen van te voren op het nieuwe ringetje, achteraf lukt het ook met een klein schroevedraaiertje.

 

Veel succes en laat even weten hoe 't gegaan is!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net lid geworden van dit forum en daarom eerst de groeten aan iedereen.

Tot gisteren was ik een blije rijder van een Passat TDI 2.0 bouwjaar 2006. Onderweg naar Nijmegen begon auto te haperen en inhouden bij gas geven.

op de terugweg stopte ik voor de stoplicht en de motor sloeg helemaal af. Na paar keer proberen kreeg de ANWB monteur hem toch aan de praat.

Hij kon geen computer uitlezen en daarom vandaag naar de dealer gegaan. Er staat niets in de geheugen van de computer. Kreeg even later telefoontje van de dealer: tandempomp stuk -olie in de brandstof filter. Kosten cca 550 euro...wordt vervolgd.

 

Passat 2.0 TDI

Bouwjaar 10-2006

Km 126000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let even op Hadzic, waarschijnlijk is je brandstofpomp in de tank ook kapot daarom slaat ie zonder storingen af.

De tandempomp gaat kapot omdat de brandstofpomp kaspot is. Als ze deze (indien defect) niet vervangen is je nieuwe en dure tandempomp binnenkort ook weer kaduuk. Kabelboompje van de verstuiver kan ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens monteur is het niet nodig dat de brandstofpomp in de tank vervangen wordt maar hij gaf toe da deze pomp de volgende is die kapot zou kunnen gaan.

Het gekke is dat ik zo 'n storing heb gehad met een Vento tien jaar geleden. Half jaar heb ik rond gereden met een auto wiens motor op de willekeurige momenten afsloeg...en keer ergens in Kroatie toen ik aan het inhalen was op een tweerichtingweg-((((((. Deze storing liet ook niets in de geheugen achter en de boosdoener was de brandstofpomp,zoals Martijn ook aangeeft- een kapotte brandstofpomp in de tank laat geen sporen in de geheugen van de computer.

Ik denk dat ik de pomp toch preventief ga vervangen..Trouwens, hoe kan je zien of de brandstofpomp kapot is? Kan je die meten of visueel storing ontdekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pomp kun je niet meten, zit in de elektronica, meestal begint ie te brommen en storing te geven, een klap op de tank (eigen ervaring) verhielp tijdelijk het brommen waarna ie 2 dagen later helemaal de geest gaf. Met een volle tank hoeft de pomp door de capillaire werking weinig te doen, bij mij begon ie, toen de tank over de helft leeg was in te houden, weer voltanken... en het was over. Je kunt hem aan het filter wel controleren door slangetjes etc los te halen maar ik zou dat geknoei laten voor wat het was en hem preventief vervangen, ze gaan vrijwel allemaal een keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo Willem,

 

Waar kan ik die code vinden?

 

In je voertuig boekje (service stempelboekje) en op de sticker in de bak van het reservewiel.

 

Ik heb net auto opgehaald.Het is inderdaad een BKP code. Coulance is aangevraagd maar door de PON afgewezen.

Ik hoop dat het nu goed gaat.Enige lichtpunt is zeer vriendelijke personeel bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo Willem,

 

Waar kan ik die code vinden?

 

In je voertuig boekje (service stempelboekje) en op de sticker in de bak van het reservewiel.

 

Ik heb net auto opgehaald.Het is inderdaad een BKP code. Coulance is aangevraagd maar door de PON afgewezen.

Ik hoop dat het nu goed gaat.Enige lichtpunt is zeer vriendelijke personeel bij de dealer.

 

Van de tandempomp is er geen coulance, van de injectoren wel, tot 200dkm en 7 jaar, (daarna afbouwend geloof ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

passat 3c 2007 170pk 2.0 TDI motorcode BMR

 

126.000 pompverstuiver cyl1 defect

127.000 2 pompverstuivers stuk cyl2 en 4

133.000 auto "stottert" bij 1800-2000 toeren 80-100km/h, geen storing in geheugen, geen vreemde waarden bij rijdend-uitlezen (oliepijl stijgt niet)

(auto staat al 2 dagen bij VW nu, coulance? my ass)

iemand passat kopen? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou dan een rondje JD doen. Die heeft met wegschijven van de EGR en chippen al mijn dipjes rond de 1800 rpm verwijderd....

 

Een LMM vervangen wil ook wel helpen, dit heeft mijn auto echt in balans gebracht samen met de knuffel van JD!!

 

Oh ja, misschien weet je het nog niet... maar de meeste dealers zijn de grootste prutsers... Iemand die een doosje technisch lego in elkaar kan zetten, kan zo bij de dealer aan de slag!

 

Ede... dat is redelijk centraal... Stuur Matthijs eens een PB, die wil je vast helpen en je auto eens goed uitlezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
passat 3c 2007 170pk 2.0 TDI motorcode BMR

 

126.000 pompverstuiver cyl1 defect

127.000 2 pompverstuivers stuk cyl2 en 4

133.000 auto "stottert" bij 1800-2000 toeren 80-100km/h, geen storing in geheugen, geen vreemde waarden bij rijdend-uitlezen (oliepijl stijgt niet)

(auto staat al 2 dagen bij VW nu, coulance? my ass)

iemand passat kopen? :-)

 

 

ik heb vergelijkbare symptomen

bleek cilinderkop stuk aan de verstuivers waardoor roet in de dieselkomt de filter verstopt en ollee stotteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jan,

 

Ik heb ook motorcode BMR, bij mij zijn afgelopen zomer binnen 5 weken 3 verstuivers er aan gegaan!

Heb ze alle drie (100%) vergoed gekregen, was alleen wat onderzoekskosten kwijt dus er zit wel degelijk coulance op de verstuivers!!

 

Als je dealer dit niet wil erkennen moet hij maar even bellen met een andere VW dealer (Vallei autogroep Veenendaal, VW Leeuwarden of Auto Borchwerf Roosendaal) daar zijn ze bij mij wel onder 100% coulance vervangen dus...

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inderdaad zo dat hoe meer autistisch je je opstelt hoe hoger de rekening wordt, maak echt duidelijk dat je weet wat het probleem is en dat er heel veel voorbeelden zijn van klanten die wel 100 procent zijn geholpen onder de coulance regeling. Voorbeelden zat op dit forum met de "goede" dealers met naam genoemd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden