Ga naar inhoud

  • 0

Hulp bij inbouw drl in 3C


Bootje_Ronald

Vraag

Beste Allemaal,

 

Zoals eerder aangegeven heb ik technisch 2 linkerhanden...Vandaar dit topic: Wie oh wie wil mij helpen bij het installeren (en programmeren?) van drl's op een 3C? Ik hoor ook graag welke led's ik waar het best kan aanschaffen. Zijn er uberhaupt verschillende versies die eenvoudig op de 3C passen?

 

Uiteraard hoeft het niet voor niets en zal ik zo veel mogelijk assisteren.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Neem niet de chinese brol van die korte dat tussen de mistlichten passen.

Al 2x ingebouwd en "guess what" ja vocht en knipperen en of kapot. :x

Steek meteen de goeie er in S6 DRL kost u wat meer maar alles sinds goedkoper dan de goedkopere rommel steeds te moeten vervangen.

De S6 passen er net niet (niet veel) in en moet je iets uit dremelen.

Ze zijn ook veel mooier ook als ze gedimd zijn dan de goedkope brol versies.

 

Heb je mistlichten - flikker er ze uit - die gebruik je toch al niet veel

Heb zelf nog niet de S6 insteken maar zal alles sinds mijn volgende mod zijn na de winter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb jij nu mistlampen er in zitten?

Dan kun je die er inderdaad het beste uit halen en de bedrading van de DRL op de oude bedrading van de mistlampen aansluiten.

Zodoende kan je ze nog als mistlamp gebruiken i.c.m. je dimlicht en via VagCom is tevens in te stellen dat je de mistlampen als DRL wilt gebruiken.

Ze gaan dan aan zodra je de auto start en uit als jij je dimlicht aanzet.

Je kan er ook een DRL module tussen zetten. De beste ervaringen zijn er volgens mij met de module van TeamAPT. Die kost rond de 90 euro op Ebay.de

Voordeel van deze module is dat ze kunnen dimmen. Heb er zelf geen module tussn zitten en ze dus aangesloten op mijn mistlampbedrading.

Heb je geen standaard mistlampen, dan moet je er dus wel een module tussen zetten.

 

Voor de S6 DRL zou ik ook eens op Ebay.de gaan kijken en wat gaan bieden. Ik had mijn setje voor 125 euro incl verzenden.

Mijn mistlampen toen verkocht voor 130 euro, dus heeft me niets gekost.

 

Installeren heb ik alleen wel laten doen, aangezien mijn technische vaardigheden ook wat te wensen toe laat. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe zit het dan met de 'statische' bochtverlichting? Dan brandt er toch een mistlamp?

 

Zijn dit ze?

http://cgi.ebay.de/Audi-A6-S6-LED-Tagfa ... 19bef1a840

 

Alvast bedankt!

Dat zijn ze inderdaad.

 

En die TFL master is denk ik ook een goed alternatief als je het wilt laten installeren. Hij heeft erg veel ervaring met inbouwen van deze lampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze Duitser http://www.tfl-master.de/index.html heeft er al heeeel wat gedaan.

Niet goedkoop, maar het zit dan wel heel netjes.

Hij zit in Essen wat nog wel aan te rijden is.

Bij mij heeft hij ze ook gedaan.

viewtopic.php?f=103&t=27610&hilit=tuin&start=15

Het is best iets wat ik achteraf zelf had gekunt, maar de juiste pasvorm uitdremelen is moeilijker dan het lijkt.

 

Edit

Zo, in de tijd dat ik zit te typen en zoeken 4 reacties,

Hier dus mijn mostert na de maaltijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat krijg je met dat regenachtige weer, dan zijn er redelijk wat mensen achter de pc actief...:lol:. Liever een dubbele reactie dan geen enkele!

 

Ik vind de S6 optiek het mooist, de kleine led's naast het knipperlicht is voor mij net iets te veel 'kermis'.

 

Tot zo ver: led's zijn bekend, vervangkappen van de huidige mistlamphouders. Heb ik dus alleen nog iemand nodig die het in wil - en kan - bouwen en bekend is met de programmering. Dimfunctie dan gelijk ook maar meenemen...:mrgreen:.

 

En anders inderdaad een ritje Essen. Heb zojuist een mailtje gestuurd voor complete inbouw in nieuwe 'gatloze' kappen met dimfunctie. Als ik een setprijs heb, zal ik dat even melden.

 

Zijn er meer liefhebbers? Kunnen we een dag prikken dat hij er meer kan doen en mss krijgen we nog wat voordeel...

 

Edit: statische bochtverlichting zit in de koplamunit zelf, staat dus los van de mistlampen. Had ik kunnen weten, had de vorige auto ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, ik heb vorige week de Philips DRL ingebouwd, dit is goed degelijk (waterdicht) materiaal en makkelijk aan te sluiten. Geven geen problemen met de Canbus en ze passen precies tussen de gril. Je moet alleen linksvoor 2 verticale spijltjes weg zagen en rechtsvoor ook het dichte gedeelte, dit gaat het makkelijkst met een klein ijzerzaagje. De lichten gaan aan als je de wagen start en uit als je de verlichting aan doet (zoals het hoort volgens de wet).

 

Ik heb ze hier gekocht, zijn ze het (goedkoopst); http://www.autoverlichting.eu/

 

Foto's van mijn Passat staan bij de klantenfoto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo, ik heb vorige week de Philips DRL ingebouwd, dit is goed degelijk (waterdicht) materiaal en makkelijk aan te sluiten. Geven geen problemen met de Canbus en ze passen precies tussen de gril. Gaan aan als je de wagen start en uit als je de verlichting aan doet (zoals het hoort volgens de wet).

 

Ik heb ze hier gekocht, zijn ze het (goedkoopst); http://www.autoverlichting.eu/

 

Foto's van mijn Passat staan bij de klantenfoto's.

 

Heb eventjes gekeken, ziet er netjes uit. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Alfred,

 

Bedankt voor je post, ik vind jouw oplossing ook mooi! Kun je me per pb een indicatie geven van de kosten? Op de site vind ik die niet zo 1,2,3 terug?

 

 

http://www.autoverlichting.eu/shop/inde ... &Itemid=57

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Alfred,

 

Bedankt voor je post, ik vind jouw oplossing ook mooi! Kun je me per pb een indicatie geven van de kosten? Op de site vind ik die niet zo 1,2,3 terug?

 

Ik heb in het forumgedeelte "Algemeen" een stukje gezet over evt korting bij bovengenoemde webshop, kijk daar even voor je besluit te kopen. :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden