Ga naar inhoud

  • 0

MFA+ tacho met witte verlichting passat 3C


wulfke

Vraag

hey collega's,

 

Ik ben op zoek naar wat info of afbeeldingen over de MFA+ tacho van een passat 3C met witte tellerverlichting.

Zelf heb ik nu een teller met rood/blauwe verlichting en zonder MFA+ , en nu wil de ombouw doen naar een MFA+.

Nu heb ik een teller gevonden van een passat 3C bj 2009 en deze heeft witte verlichting,

(past beter bij mijn verlichting van mijn radio)

Heeft iemand zo een tacho in zijn wagen en heeft hij daar foto's van met de bv in de mfa display dat figuurtje van de wagen om aan te tonen dat er deur open is enz.

Is het bij deze tacho ook zo dat bij de opstart de wijzers eens van 0 naar maximaal gaan en dan terug naar 0 gaan of is dit enkel maar bij een tacho van een passat CC ?

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
zal dit volgen, wil namelijk ook zoits

 

Dreke van hier heeft al een soortgelijke ombouw gedaan maar met een tacho van een passat CC met TFT display tussen de klokken. schijnbaar heeft de passat 3C tacho met witte verlichting enkel en dot matrix display. daarom wou ik enkele foto's.

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=111&t=35326

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daar heeft Dreke al een how to over gemaakt, even zoeken.

Net te laat :lol:

 

De tacho, omlijsting en verdere omlijstingen heb ik allemaal al gevonden. nu nog bestellen en ombouwen maar wou eerst wat meer info rond de nieuwe tacho. Heb ondertussen al redelijk wat contact gehad met Dreke ivm met de ombouw maar die is nu aan verdiende vankantie toe :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de passat van dreke gezien toen hij enkele aanpassingen deed in mijn passat.

Zijn cc tacho is wel super.

 

( En ook nog heel wat andere mods op zijn passat zijn super )

 

en als dreke terug is uit vakantie dan mag nog wat knutselen aan die van mij.

 

( parkeersensoren op de rns laten kopen door een ops te installeren en programmeren )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet er toevallig iemand of het mogelijk is een tweedehands teller met meer kilometer op de teller dan de huidige teller te wijzigen naar de huidige kilometerstand?

Nu is het zo dat ik ongeveer 62000km op de teller heb staan, nu kan ik er 1tje kopen met 99917km op teller. Is het dan mogelijk die terug te zetten naar 62000? of kan er enkel maar voorwaarts worden geprogrammeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
weet er toevallig iemand of het mogelijk is een tweedehands teller met meer kilometer op de teller dan de huidige teller te wijzigen naar de huidige kilometerstand?

Nu is het zo dat ik ongeveer 62000km op de teller heb staan, nu kan ik er 1tje kopen met 99917km op teller. Is het dan mogelijk die terug te zetten naar 62000? of kan er enkel maar voorwaarts worden geprogrammeerd?

 

Je kan in de eerste 100km dat je rijd met de nieuwe tacho de stand instellen naar om het even wat.

Dus meer of minder dan de huidige stand. ( weet ik van dreke )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
weet er toevallig iemand of het mogelijk is een tweedehands teller met meer kilometer op de teller dan de huidige teller te wijzigen naar de huidige kilometerstand?

Nu is het zo dat ik ongeveer 62000km op de teller heb staan, nu kan ik er 1tje kopen met 99917km op teller. Is het dan mogelijk die terug te zetten naar 62000? of kan er enkel maar voorwaarts worden geprogrammeerd?

 

Je kan in de eerste 100km dat je rijd met de nieuwe tacho de stand instellen naar om het even wat.

Dus meer of minder dan de huidige stand. ( weet ik van dreke )

 

wat ik dan raar vind is dat je probleemloos de wagen wat minder kilometers kan geven dan hij werkelijk heeft gelopen.

Dus even voor verkoop van de wagen de teller bv 15000 kilometer of meer "terugdraaien" zou dan mogelijk zijn.

Niet dat ik dat wil maar vind het raar dat dat zomaar kan en dat daar dan geen beveiliging op zit.

Hoe weet de tacho dat hij in een andere wagen zit dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij moet waarschijnlijk aangemeld worden.

En vanaf dan heb je 100km om hem in te stellen.

Je kan de tacho instellen zoals je wil,

maar via de vagcom kan je nog steeds de echte km stand uitlezen.

 

Ook die is aan te passen. Weliswaar wat moeilijker, omdat je dan de ECU aan moet passen, maar toch... NAP blijft toch erg handig om uitdraai/certificaat van te hebben, wat betrouwbaarder dan dat getal in je tellerunit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij moet waarschijnlijk aangemeld worden.

En vanaf dan heb je 100km om hem in te stellen.

Je kan de tacho instellen zoals je wil,

maar via de vagcom kan je nog steeds de echte km stand uitlezen.

 

maare dan even offtopic

Je gaat toch nooit als paritucliere koper even tweedehands een wagen kopen en de VAGcom eraan leggen om te checken of de tellerstand overeenkomt et deze van de ECU. De kopers kijken toch altijd naar de kilometers op de teller.

En ik denk ook niet dat elke garage er naar gaat kijken als je een tweedehandswagen hebt gekocht en voor de eerste keer met die wagen op onderhoud gaat naar je nieuwe garage de garagist gaat kijken van komen de tellerstanden nu overeen.

 

Ontopic

 

niemand foto's van de tacho unit in werking ?

of info over de opstart of dit ook zo is zoals bij een CC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat is niet helemaal juist, een teller waarvan de stand ONDER de 100km is kan aangepast worden naar elke gewenste stand, daarna alleen een hogere(met vcds) of willekeurig met vagdashcan

 

dus als ik het goed begrijp gaat de aangeboden tacho met 99917km op teller gaat niet aangepast kunnen worden naar mijn werkelijke 62000km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nee, iig niet met vagcom/vcds, met een versie van vagdashcan of evt vagtacho is het wel mogelijk

 

wat bedoel je met vcds? kan het dan ook gebeuren door een ervaren hobby VAG-commer met een programma en kabel ?

Dus het beste is dat ik een tacho kan scoren die minder aantal kilometers op de teller heeft staan dan mijn huidige tellerstand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij mag je om het even welk een kopen.

Dreke zei dat het totaal geen probleem is en hij het kan instellen naar de stand die ik zelf wil.

Waarschijnlijk dan via vagtacho

 

Coderen is geen probleem, km aanpassen (misschien) wel, maar dat kan de dealer zeker.

 

Dus nu zit ik even met een dilemma van wat ik nu ga doen, als ik dan 1 koop met meer kilometers en het dan tcoh niet goed te krijgen is zit ik daar met een teller van 175eur waar ik niets mee ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij mag je om het even welk een kopen.

Dreke zei dat het totaal geen probleem is en hij het kan instellen naar de stand die ik zelf wil.

Waarschijnlijk dan via vagtacho

 

Coderen is geen probleem, km aanpassen (misschien) wel, maar dat kan de dealer zeker.

 

Dus nu zit ik even met een dilemma van wat ik nu ga doen, als ik dan 1 koop met meer kilometers en het dan tcoh niet goed te krijgen is zit ik daar met een teller van 175eur waar ik niets mee ben.

 

Voor 175 is dat dan een witte met rode display ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij mag je om het even welk een kopen.

Dreke zei dat het totaal geen probleem is en hij het kan instellen naar de stand die ik zelf wil.

Waarschijnlijk dan via vagtacho

 

Coderen is geen probleem, km aanpassen (misschien) wel, maar dat kan de dealer zeker.

 

Dus nu zit ik even met een dilemma van wat ik nu ga doen, als ik dan 1 koop met meer kilometers en het dan tcoh niet goed te krijgen is zit ik daar met een teller van 175eur waar ik niets mee ben.

 

Voor 175 is dat dan een witte met rode display ?

 

voor 1tje met witte verlichting uit een passat 3C van bj 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
voor dat geld vind je toch al een tacho uit een cc met tft display

heb er zelf nog geen gevonden uit een CC met tft display, heb jij er al 1 gevonden?

nieuwprijs van tacho uit CC is niet bekend enkel zei Dreke me dat hij in Duitsland er 700eur excl BTW moest voor betalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden