Ga naar inhoud

  • 0

MFA+ tacho met witte verlichting passat 3C


wulfke

Vraag

hey collega's,

 

Ik ben op zoek naar wat info of afbeeldingen over de MFA+ tacho van een passat 3C met witte tellerverlichting.

Zelf heb ik nu een teller met rood/blauwe verlichting en zonder MFA+ , en nu wil de ombouw doen naar een MFA+.

Nu heb ik een teller gevonden van een passat 3C bj 2009 en deze heeft witte verlichting,

(past beter bij mijn verlichting van mijn radio)

Heeft iemand zo een tacho in zijn wagen en heeft hij daar foto's van met de bv in de mfa display dat figuurtje van de wagen om aan te tonen dat er deur open is enz.

Is het bij deze tacho ook zo dat bij de opstart de wijzers eens van 0 naar maximaal gaan en dan terug naar 0 gaan of is dit enkel maar bij een tacho van een passat CC ?

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
die 5m0 is een golf plus dashboard

 

die tacho had me ook maar een andere vorm dan de normale 3C teller met witte verlichting.

en als ik me dan niet vergis heeft de golf plus dan toch ook geen tft display maar ook een gewone dot matrix?

een tft display is knap maar als ik een matrix erin kan zetten tegen een goedkopere prijs dan neem ik de matrix dan wel.

Mij gaat het enkel om de witte tellerverlichting en het MFA+ gebeuren zodat ik settings kan wijzigen (wat nu niet het geval is)

 

dit is er 1 van een passat 3C bj 2009

http://cgi.ebay.de/VW-Passat-3C-Kombiintrument-Tacho-3C0920871T-TX_W0QQitemZ390230072306QQcategoryZ99224QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m263QQ_trkparmsZalgo%3DSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BIEW%252BFICS%252BUFI%26otn%3D4%26pmod%3D390233923259%26ps%3D63%26clkid%3D5924852550569962976

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

helaas zijn de 2 tacho's die aangeboden waren op ebay (voor passat 3C met witte tellerverlichting) al verkocht en zijn er nu zo goed als geen tacho's meer te vinden. Dus hierbij zal ik de wijziging nog even moeten uitstellen. misschien toch ter vervanging een rood/blauwe MFA+ tacho erin zetten, dan heb ik toch al een deeltje van de wijziging die ik wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na een beetje zoeken dan toch eindelijk een tacho gevonden met MFA en witte verlichting en dan nog voor een diesel.

wel is het er 1tje van een passat 3C dus geen tft display maar dat deert me zo niet.

Heb wel een vraagje,

ik zal er waarschijnlijk ook een andere connector eraan moeten zetten voor de connectie naar de nieuwe tacho ?

en zijn de pinbezettingen dan hetzelfde van de tacho van een CC ?

heb hier eens een topic gelezen van iemand die een passat had van 2006 en onderdelen heeft overgezet van een donor passat van 2010 maar kan het helaas niet terugvinden.

 

edit: dan toch het topic terug gevonden --> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=111&t=35511&hilit=inparkeer&start=30

 

had ondertussen ook al een tacho cover (voor de nieuwe tacho) besteld via ebay en die is ondertussen al aangekomen en bij het uitpakken viel me iets op. De cover was in spiegelbeeld ! die kerel had me een UK cover opgestuurd, der ben ik nu helemaal niks mee. enfin, zal waarschijnlijk wel terug een goeie opgestuurd krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, er ontbreekt wat.

 

De kilometerstand is aan te passen met vagcommander 5.0, ik weet alleen niet dat dat nog werkt met de 2010 versies, aangezien die een ander protocol hebben.

 

Waar je nog moet op letten : als je een telefoonmodule hebt : Aleen een 3C8... of een 5N0... versie werkt met een wit display!

 

En zoals even eerder gezegd is : voor 25€ meer koop je een TFT ipv een dot matrix. Mijne betaalde ik 420€, verzending in, splinternieuw, met beschermplastiek er nog op en 0 KM op de teller...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja, er ontbreekt wat.

 

De kilometerstand is aan te passen met vagcommander 5.0, ik weet alleen niet dat dat nog werkt met de 2010 versies, aangezien die een ander protocol hebben.

 

Waar je nog moet op letten : als je een telefoonmodule hebt : Aleen een 3C8... of een 5N0... versie werkt met een wit display!

 

En zoals even eerder gezegd is : voor 25€ meer koop je een TFT ipv een dot matrix. Mijne betaalde ik 420€, verzending in, splinternieuw, met beschermplastiek er nog op en 0 KM op de teller...

 

grtz, dre

 

maar dat is nu net het probleem dat ik geen tacho met tft vind en dan zeker niet met 0km op de teller. en dat van die 25euro klopt niet zo, was namelijke een tacho voor een golf plus ofzo dacht ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zal ze waarschijnlijk net tweedehands vinden denk ik zo. En als je ze vindt ga je zeker zoveel betalen als de mijne nieuw, aangezien ze al rond de 200€ vragen voor een dotmatrix, soms zelfs voor een rood/blauwe...

Ik kan nog altijd eentje leveren...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je zal ze waarschijnlijk net tweedehands vinden denk ik zo. En als je ze vindt ga je zeker zoveel betalen als de mijne nieuw, aangezien ze al rond de 200€ vragen voor een dotmatrix, soms zelfs voor een rood/blauwe...

Ik kan nog altijd eentje leveren...

 

grtz, dre

 

Jep, dat dacht ik ook, "Mikeske" zei dat er al te vinden waren voor 200euro, maar helaas heb ik deze nog niet gevonden. vrees zelfs dat het niet te vinden is en zeker niet aan die prijs aangezien jij er al 400eur hebt voor betaald.

En zoals je al zei vragen ze al 180 eur voor een rood/blauw MFA+ dus denk ik toch voor een witte te gaan.

 

Ik kan nog altijd eentje leveren...

 

een witte ? of een MFA+ rood/blauw ? kan een witte op de kop tikken voor 175euro met 11.000km op de teller afkomstig uit een Passat 3C 2.0 bluemotion. (in de hoop dat jij de tellerstand kan aanpassen voor me :embarassed: )

voor dat geld kan ik deze niet laten liggen aangezien ze dezelfde prijs vragen voor een Rood/blauwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik doe hier maar even verder zou vervuil ik het ander topic niet zo

 

De VAGcommander 5.0 doet het dus NIET met de nieuwe tellers... (kan module niet bereiken..., of zoals gezegd een ander protocol).

Volgens mij moet de dealer het wel kunnen aanpassen, als die het wil natuurlijk....

 

Ja Oele, +2 voor omgevingsverlichting... zat waarschijnlijk al in jouw ruitmotoren geprogrammeerd....

 

grtz, dre

 

Das jammer :cry: , is de protocol van de tacho passat 3C 2010 dezelfde of de protocol van die van een passat CC ?

 

Mijn dealer/programmeur zal dit waarschijnlijk niet willen/kunnen aanpassen (was al een hele moeite om de bieg te programmeren :| ).

 

Dus eigenlijk zou ik iemand of een bedrijf moeten vinden die de nieuwe tacho op mijn huidige km stand kan zetten of een reset geven naar 0km.

heb ondertussen dit hier al gevonden

--> http://www.autotechniek-marc.nl/index.html

--> http://www.chiptuning-service.be/nl/kilometerteller.html

 

dit heb ik ook nog gevonden --> http://www.daniundalex.de/forum/index.php?action=vthread&forum=1&topic=241

 

of weet jij soms nog een oplossing ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
voor de liefhebbers:

 

cc tacho met kleurenscherm voor 200€

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... _500wt_928

 

staat jammer genoeg niet bij hoeveel kilometers er op de teller staan (ofwel heb ik erover gelezen), als er meer dan 100km op staan ben je der niet veel mee. Aangezien het nog niet mogelijk is de kilometerstand aan te passen bij die tacho's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

man man man,

het ziet er naar uit dat de witte tacho niet voor dit jaar zal zijn .... :blink:

 

even een samenvatting van wat er aan de hand is,

 

Was dus op zoek naar een witte tacho en deze had ik gevonden voor een mooi prijsje bij 123parts.nl

de tacho had wel 11.000km op de teller en met de veronderstelling dat de kilometerstand zou gewijzigd kunnen worden het ik deze dan maar besteld.

Nu bij het heen en weer PB'en met Dreke kwam het jammere nieuws dat Dreke de mogelijkheid niet had om communicatie te krijgen met de tacho om zo de kilometerstand te kunnen wijzigen.

Verder had ik ook gezocht achter een tacho cover voor de nieuwe teller en daar kwam ik uit bij A.C. parts en vertelde mijn probleem en mijn doel (dus een ombouw). Daar vertelden ze me dat ze ook een tacho (met minder dan 100km op de teller) hadden liggen en een cover. Verder had ik dus 123parts proberen bereiken om te vertellen dat ik de info had gekregen dat de kilometerstand niet kon gewijzigd worden en of ik de bestelling niet kon annuleren. Maar dat was dus niet meer mogelijk.

Enfin, met die teller was ik dus niks maar ik had nog de teller van A.C. parts. Na nog wat mailen vertelden ze me dat er toch meer dan 100km op de teller stonden dus eigenlijk ben ik ook niks met deze teller.

Beide firma's vertelden me wel dat er genoeg bedrijven zijn die de teller kunnen aanpassen, en in Nederland zijn er inderdaad heel wat bedrijven die de teller zouden kunnen aanpassen. Het rare is dat de meeste bedrijven dan gevestigd zijn in het noorden van Nederland (Nijmegen, Eindhoven, Arnhem, Huizen, Lelystad )wat dan minimaal 200km rijden is voor mij.

Dus dat was ook geen optie.

Had dan een advertentie gevonden die vertelde ook een tacho van passat cc kunnen aanpassen enz - ook stond er bij dat de tacho kon worden opgestuurd en daarna werd deze dan teruggestuurd enz.

Maar helaas dit antwoord,

 

Goedenavond,

Bij de nieuwe passat heb ik de auto nodig om de kmstand te programmeren.

 

Eerst wordt de klok door mij in de service mode gezet en dan met speciale apparatuur op de gewenste waarde geprogrammeerd.

Helaas heeft de klok opsturen in dit geval dus geen zin.

Mvg,

 

Dus heb ik de reservatie van de teller bij A.C. parts ook geannuleerd met de reden dat ik de teller niet kan aanpassen indien de kilometerstand meer dan 100km bedraagd.

Dan vertelde hij me dat het geen probleem was om de reservatie te annuleren en dat bij hen bij de in -of ombouw de tellerstanden worden aangepast.

Dus veronderstel ik dat hen de kilometerstand probleemloos kunnen aanpassen. Nu is het de vraag of ik na de inbouw van de 123parts tacho een kilometercorrectie kan laten uitvoeren door A.C.parts. Nu weet ik niet of deze nu nog zin hebben om dat te doen aangezien de tacho niet van bij hen komt.

Hopelijk wel !

 

Of anders moet ik Dreke toch eens contacteren of hij toch nog een LCD tacho kan bekomen en de ombouw dan zo doen.

En als er dan iemand interesse heeft in een tacho met witte verlichting laat het dan maar weten, misschien best iemand uit de regio Nijmegen, Eindhoven, Arnhem, Huizen, Lelystad, daar zitten toch bedrijven genoeg die de km stand kunnen aanpassen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
man

Was dus op zoek naar een witte tacho en deze had ik gevonden voor een mooi prijsje bij 123parts.nl

Die had ik ook gevonden.

Wat een gedoe met die tellers joh.

 

niet normaal, en dat ze enkel maar bedrijven in Nederland hebben die de teller kunnen aanpassen, en dan nog eens allemaal samen rond dezelfde regio :blink:

Heb met Dreke al geBP't (of hoe je het ook schrijft) ivm een CC tft teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu ik de zoektocht en de hoop, om de passat 2010 teller werkende te krijgen, heb opgegeven heb ik dus voor de andere optie gekozen

En hierbij is dus de bestelling voor passat CC tft teller geplaatst.

Nu nog even wachten tot deze geleverd word.

Met dank aan Dreke natuurlijk !

 

dus wie interesse heeft in een passat 3C 2010 teller, ik heb hem nog steeds in de aanbieding :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden