Ga naar inhoud
  • 0

Tien liter water bij de olie


DjFreddy

Vraag

Onze passat (Bouwjaar 2001) is nu al bijna tien jaar in ons bezit. Nog nooit problemen mee gehad tot twee weken geleden.

Ik startte mijn wagen en de rem zat geblokkeerd. Toen ik een beetje voor- en achteruit reed viel hij plots stil. Toen naar de garage gebracht omdat hij niet meer startte. Daar zeiden ze dat er water bij de olie was gedaan (zo'n 10 liter)(een vandalen daad). Het leek mij heel vreemd omdat niemand in mijn auto kan, laat staan onder de motorkap. De garagist had zelfs naar Volkswagen gebeld en zei zeiden dat een vandalendaad de ene mogelijkheid was.

Nu 2 weken later (na een grote kost) kom ik hetzelfde tegen.

Heeft iemand dit nog voorgehad. We staan voor een raadsel.

Hij stond wel telkens in de regen, maar dat er tien liter via de luchtfilter binnenkomt is toch wel heel vreemd. De spons in de luchtfilter was trouwens droog.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Raar verhaal hoor. Als het al in de motor kwam met beetjes verneem je dat wel (al helemaal tijdens het rijden i.v.m witte rook). En 10 liter in de olie vind ik knap terwijl de auto eerst wel start en vervolgens een paar keer "schud" om de remmen los te krijgen. Zowiezo vind ik het raar hoe je je remmen vast krijgt in de zomer... In elk geval geloof ik hier weinig van aangezien niemand het kent en "iemand uit engeland" heeft het ook... Sorry maar ik heb zo me vermoedens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heren,

:ontopic:

De discussie gaat er niet om of er 10 liter water in een blok past, of misschien wel 9 of 11. Er komt op één of andere manier water in het carter en TS is op zoek naar de oorzaak daarvan.

 

Zelf klinkt mij die optie van de accubak wel plausibel, in combinatie met de vacuumleidingen van de rembekrachtiger. dan nog is het vreemd dat dat water helemaal in het blok terechtkomt maar uitsluiten kan ik het ook niet en het is het enige dat ik kan verzinnen. En over het algemeen heb ik een ruime fantasie :wink:

Stoppen verwijderen uit de accubak zou dan hoe dan ook de oplossing moeten brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar het gaat hier over water bij de olie. Het oliecircuit is een gesloten systeem. Als daar water bij kan komen, zou er een lek zijn. Dan zou er ergens net zo hard olie(of in dit geval water) uit moeten lopen.

 

Via de onderuk slangen kan(theoretisch gezien met wat hulp van fantasie) wel water in de cilinders komen. Maar dan zullen er ook wel andere symptomen moeten zijn zoals een slecht lopend blok(want een lek in het onderdruk systeem). Maar de enige onderdruk slang die in de accubak loopt, loopt boven waar het water normaal komt. Tevens is die slang voor je rembekrachtiger en die zou dan ook niet lekker werken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en dan komen we weer uit op een vandalen streek

heb het al eens mee gemaakt dat er een vacuum slang water naar het olie blok opzuigt

zolang de vacuum slang waterkon zuigen was het geen probleem en trok ie geen valse lucht en liep de motor normaal

en neem het van me aan erkan veel water in zon blok voor ie kapot loopt

een meisje wat hier op onderhoud komt wilt haar ruitensproeistof bijvullen , natuurlijkde eerste stop die ze ziet is die van de olie en hup 5 liter water er in

en dit was nog maar in een vw polo

ze heefd daar nog een dag mee rond gereden , en merkte toen dat er iets mis was

je duuuuh , vrouwen he :shock::shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heren,

:ontopic:

De discussie gaat er niet om of er 10 liter water in een blok past, of misschien wel 9 of 11. Er komt op één of andere manier water in het carter en TS is op zoek naar de oorzaak daarvan.

 

Het is wel onderdeel van de discussie: als er geen 10 liter water in kan, dan is het een onzin dat de dealer zegt dat er 10 liter water bij de olie in zit en is het verhaal van de dealer niet juist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal ook wel niet met een meet beker gemeten zijn???

Of denk je wel,dat er stipt 10 liter in zat,

tuurlijk niet,maar er hoeft maar 3 liter bij te komen en de 3,8 liter olie die erin zat is echt wel vermengd,of zouden ze echt zo knap zijn dat ze enkel het water eruit hebben gegoten en dat ze de olie hebben laten zitten?? Ze hebben denk ik niet eens een emmer gehad,maar een ton met trechter. Dus denk niet dat letterlijk 10 liter is geweest,maar een schatting vlot 10 liter is genoemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt mij stug dat je tijdens het rijden daar niets van merkt. Door de draaiende delen wordt olie en water toch door elkaar gemengd. En er gaat geen storings lampje branden i.v.m. met te veel vloeistof in het blok??? Een motor moet toch rauw gaan lopen met zoveel water?? En het lijkt mij ook stug dat er in 1 nacht met regen ineens zoveel water in het motorblok zit. Naar mijn weten zitten er geen grote openingen in het blok waar in een aantal uur zoveel water door heen kan. Naar zijn zeggen zat er ongeveer 10 liter vloeistof in en geen opmerkingen over lekkage (olie of koelvloeistof) dus zal naar alle waarschijnlijkheid de opening aan de bovenzijde moeten zitten die volledig afgedekt is. In het interieur wordt ook geen melding gemaakt van water dus zal de lekkage ook niet in de buurt van het schutbord zitten. Dus hoe komt het water erin??? Als niemand de motorkap heeft kunnen openen en gezien niemand op dit forum er ooit van gehoord heeft en er hier een aantal rond lopen met soms meer ervaring en technisch inzicht dan een een doorgewinterde monteur, vind ik het maar een vreemd verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tevens is die slang voor je rembekrachtiger en die zou dan ook niet lekker werken....

 

daar had hij voorgaands ook problemen mee toch ?

 

Ik startte mijn wagen en de rem zat geblokkeerd. Toen ik een beetje voor- en achteruit reed viel hij plots stil.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stel dat het waar is, dan smeert de olie niet en word het net stroop. En door de warmte in het blok gaat het water koken en bouwt dat druk op. Door de druk onder in het blok dat dus druk tegen de onderkant van de zuiger lijkt het mij sterk... Verder zou ik inderdaad de slang opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden