Ga naar inhoud
  • 0

aandrijfhoes kapot.


arie1976

Vraag

Een paar weken geleden zijn beide homokineet lagers vervangen en ik zag vanavond smurrie aan de binnenzijde van de velg zitten... aandrijfhoes kapot. Vorig jaar zijn deze ook al vervangen en het jaar daarvoor ook al.Is dit normaal dat deze onderdelen zo snel stuk gaan en heeft het iets te maken met de tuning? Ik rij stevig door maar daar moeten deze toch tegen kunnen lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is trouwens "garantie" . Zo'n hoes moet minstens 5 jaar meegaan. Mijn rechterhoes is 10 jaar oud en nog steeds in perfecte ( niet uitgehard ) conditie. In het geval hij goed gemonteerd is is het een fabrieksfout ( van de rubber hoesleverancier)

Lees : je goed recht: consumenten bond anders even: "Als je mag verwachten dat een gekocht item langer meegaat: heb je garantie, ondanks het feit dat de levarancier maar bijv. 1 jaar garantie geeft"

LEt wel: niet uit m'n duim gezogen, zoals er wel mer doen heb ik gemerkt op verscheidene fora.

succes Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt wel maar geeft de fabrikant v/d hoes ook aan dat deze minstens 5 jaar zonder gebreken mee moet gaan? Of waar komt die 5jr anders vandaan?

Mijn auto had 1 hoes kapot en 1 in zeer slechte staat toen de wagen 5 jaar en een paar maand oud was :wink:

Als ze ieder jaar kapot gaan is er wel wat aan de hand. Wel interessant om te weten of je originele hoezen laat terugplaatsen of imitatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat klopt wel maar geeft de fabrikant v/d hoes ook aan dat deze minstens 5 jaar zonder gebreken mee moet gaan? Of waar komt die 5jr anders vandaan?

 

Verwachte levensduur wordt (bijna) nooit door een fabrikant opgegeven, heel kort door de bocht is 't wat je als consument ervan mag verwachten (die verwachting moet dan wel gebaseerd zijn op de praktijk, techniek, etc., etc.). En aangezien gemiddeld genomen zo'n hoes in de praktijk 't veel langer volhoudt dan 5 jaar, mag jij ervan uitgaan dat onder normale omstandigheden dat ook voor jouw hoes zou moeten gelden... Je moet bij vervanging dan evt. trouwens wel rekening houden met o.a. afschrijving (stel levensduur is 10 jaar, na 5 jaar moet jij dan de helft bijdragen van de nieuwprijs).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me wel een beetje koffiedik kijken hoor, die geschatte verwachtte levensduur.

Bij al m'n passats tot nu toe gingen die dingen er vroeg of laat aan (maar altijd langer dan 1 jr), die 10 jaar nog nooit gehaald. En heb ook altijd de volledige hoes betaald. Zijn er hier mensen die wel bv de helft van de prijs hebben betaald voor een nieuwe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij al m'n passats tot nu toe gingen die dingen er vroeg of laat aan (maar altijd langer dan 1 jr), die 10 jaar nog nooit gehaald. En heb ook altijd de volledige hoes betaald. Zijn er hier mensen die wel bv de helft van de prijs hebben betaald voor een nieuwe?

 

Wat betreft betalen, garages zijn geen ideële instellingen, als jij niet over garantie en/of consumentenrecht begint dan gaat de garagist natuurlijk z'n mond ook houden (gegeven paard in bek enzo...) en mag je mooi alles betalen (uitzonderingen daargelaten).

 

Trouwens, naast fabricagefouten kan 't trouwens ook gewoon zijn dat de monteur z'n werk niet goed gedaan heeft. Hoe 't ook zij, gewoon teruggaan en eisen dat ze 't werk goed doen, of 't nou de monteur of de hoes zelf is, dat maakt jou als klant eigenlijk niet uit...

 

Edit: een artikeltje over garantie... hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die hoezen dienen gemonteerd te worden met een originele VW klem.

Echter dient er ook een flinke dot vet in gepropt te worden....... benieuwd of die monteur dat beetje vet dat op het , 'noodzakelijk' droge klemcontactvlak, trecht is gekomen eraf heeft gehaald en met vetoplosser heeft DROOG gemaakt?

Ik gok op : nope........doekie erover hoes er 'makkelijk opdouwen en hoppa klem erop.

( misschien zelfs MET een beetje vet vast gezet:: > glijd zo lekker. idd erop en eraf!!!!)

 

ps Ik heb em gratis gehad!!!> abs sensor gecontroleerd bij Kwikflut ( apk ) en vastgezet met een "tie- rappie"

M.a.w. anders had dat geval er misschien ook nog op gezeten .

 

En inderdaad jullie hebben gelijk: ik heb maar 95200km weg in die 10 jaar ( 1e eigenaar)

 

( vorige 2.3V5 4motion 95000km in 3 jaar . Dat ging vlotter: maar oook nooit stofkappen stuk gehad . )

ik zou zeggen: lees: consumentenbond consumenten- recht. Doe hier een Poll en vertel die garage hoe het Passat forum erover denkt.

( hoeveel leden hebben we nu?)

 

succes ,

Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden