martijn v o Geplaatst 9 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 mei, 2010 Ik merk dat het oliepeil steeds iets hoger komt te staan in plaats van iets lager. Nu ben ik aan het spitten in dit forum om erachter te komen wat hiervan de oorzaak is. Nu begrijp ik dat er zowel koelwater als diesel in de olie terecht kan komen. Aan het koelwater merk ik niets deze daalt niet en de olie is verder ook normaal (lekker zwart dat wel). De auto is uitgelezen maar geeft geen storingen (kan kloppen er branden geen lampjes). Nu kom ik een tweetal zaken tegen: 1- caterontluchting 2- tandempomp Nu is mijn vraag: Kun je makkelijk ondekken of er diesel in de olie zit? Verder is er niets aan de auto te merken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 14 mei, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 Vandaag uit voorzorg maar even de olie afgetapt en vervangen voor nieuwe inclusief nieuw oliefilter. Aan de olie zelf was niet echt een afwijkende geur of kleur te ontdekken. Sinds de laatste oliewissel 6000 kilometer gereden en het oliepeil was van onder het bolletje naar boven het bolletje gestegen. Gelijk maar even het brandstoffilter gecheckt om te kijken of er misschien ook olie bij de brandstof was gekomen maar deze was niet zwart. Het koelvloeistofpeil is goed en de tank en vloeistof zijn helder. Over twee weken gaan we het kleppendeksel lichten en de verstuivers trekken om de brandplaatjes te bekijken. Uiteraard gelijk nieuwe afdichtingen erin, nieuwe rekboutjes en afstellen. Kunnen wij gelijk even de nokkenas en kabelboom inspecteren en een compressietest doen we zijn dan toch bezig. wordt vervolgd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 14 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2010 Je pakt het wel gelijk goed aan! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 15 mei, 2010 bij een 2.0 tdi is het denk ik je tandempomp die lek is.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 16 mei, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2010 Ik denk het ook maar omdat de verstuivers trekken en de brandplaatjes vervangen materiaaltechnisch niet de wereld kost en omdat ik dan gelijk de nokkenas kan bekijken leek mij dat wel een goed idee. Indien het de tandempomp is kun je dan het seal vervangen of (en VW kennende) moet het hele onderdeel worden vervangen. Kan iemand vast in ETKA kijken wat het onderdeelnummer is en de prijs? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2010 je kunt als het goed is met alleen een pakking af, als het nog niet te lang bezig is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 16 mei, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2010 Das goed nieuws. Ik weet niet hoelang het al bezig is omdat ik de auto nog niet te lang in bezit heb, vandaar ook de verdere inspectie. Keep u posted. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prooij11 Geplaatst 3 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 3 juni, 2010 Denk eerder aan koelvloeistof in de olie..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 3 juni, 2010 ...Het koelvloeistofpeil is goed en de tank en vloeistof zijn helder. ... wordt vervolgd. Denk eerder aan koelvloeistof in de olie..... Niet helemaal goed doorgelezen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 m@rcel Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Als je veelvuldig langzaam rijdt kan het ook vocht zijn. Het kan best zijn dat als je een ritje maakt op de autobahn en de motor goed belast, dat het peil gezakt is. Neemt niet weg dat je zeker de tandempomp moet controleren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yara Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Kijk maar even of je brandstof filter zwart is als ie zwart is kun je ervan uitgaan dat je tandempomp stuk is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Riconl Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Mijn brandstoffilter is net vervangen en die vond ik ook zwart maar is dat altijd de tandempomp? Hij heeft 80.000km erin gezeten en je hoort hier ook wel dat het normaal is dat dat filter zwart is bij een tdi. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yara Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Je brandstoffilter hoort niet zwart te zijn, is ie wel zwart dan betekend dat, dat er olie bij zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Riconl Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Dan zal ik maandag de garage eens bellen...zit garantie op de auto. Zou dan het nieuwe filter ook weer aardig snel zwart moeten worden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yara Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Dan zal ik maandag de garage eens bellen...zit garantie op de auto. Zou dan het nieuwe filter ook weer aardig snel zwart moeten worden? Als je nieuwe filter nu ook al weer zwart zou zijn, zou ik zeker even bij de garage langs gaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 4 juni, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Wat voor een kleur heeft het brandstoffilter normaal gesproken? Normaal let ik daar niet zo goed op als ik hem koop maar volgens mij was ie van mij geel. Ik weet niet of er ook zwarte filters zijn, om te voorkomen dat maandag iedereen naar de garage rijdt omdat zijn filter zwart is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Huib1961 Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Kan allerlei kleuren hebben afhankelijk van de fabrikant van het filter. Of bedoel je zo'n doorzichtig filter ? dat is normaal geel soms wit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 idd... mijn nieuwe van de week, wit / geel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 boldie74 Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Bij de Mexicaanse Golf komt het de laatste tijd ook voor dat het oliepeil stijgt................ ..............sorry kon het niet laten Succes ermee, ik hoop dat het snel opgelost is. Vandaag ook m'n passie weer opgehaald, na 5 maanden af en aan een storing, zijn ze bij de garage erachter gekomen dat er een vacuum slang niet juist was aangesloten na het vervangen van m'n klopsensoren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Riconl Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Nou heb er net even op gelet....als ik 70 a 80km/h in de 4 of 5de versnelling rij voel ik hem wat stotteren. Daarnaast hoor ik ook zo nu en dan een brommen geluid uit de kofferbak.... Symptomen van een defecte tandempomp? Als deze defect is moet er dan een pomp in de tank en een aan het blok vervangen worden?? Het is trouwens een 1.9TDI uit 2006 met 81000km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 5 juni, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2010 zou kunnen. Hoe is je oliepeil? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Riconl Geplaatst 5 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2010 Nou let niet zo op het oliepeil want die is toch niet af te lezen met de fantastische zwarte pijlstok. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 5 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2010 pomp in de tank hoeft niet vervangen te worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 5 juni, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2010 ik zou toch even peilen. Je kunt om het wat zichtbaarder te maken de peilstok schoonmaken met remmenreiniger, wasbenzine of diesel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Riconl Geplaatst 5 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 juni, 2010 Heb even gepeild en olie staat tot het bovenste bolletje... misschien iets op het bovenste bolletje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 6 juni, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2010 Dat is iets te hoog. hij moet een 4mm onder het bovenste bolletjes staan (daar staat een streepie max) Maak even je brandstof filter los. 5 torx schroefjes, platte schrovedraaier in de uitsparing en loswrikken. Je kunt de hele bovenkant wegklappen met de slanger erop. Brandstoffilter zwart? tandempomp defect. Dan direct naar de garage er zit diesel in je olie. We kunnen onderhand wel een groepsbuy tandempomp beginnen dit is (als het zo is) het 5de geval deze maand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
martijn v o
Ik merk dat het oliepeil steeds iets hoger komt te staan in plaats van iets lager.
Nu ben ik aan het spitten in dit forum om erachter te komen wat hiervan de oorzaak is.
Nu begrijp ik dat er zowel koelwater als diesel in de olie terecht kan komen.
Aan het koelwater merk ik niets deze daalt niet en de olie is verder ook normaal (lekker zwart dat wel).
De auto is uitgelezen maar geeft geen storingen (kan kloppen er branden geen lampjes).
Nu kom ik een tweetal zaken tegen:
1- caterontluchting
2- tandempomp
Nu is mijn vraag: Kun je makkelijk ondekken of er diesel in de olie zit?
Verder is er niets aan de auto te merken.
Link naar reactie
Delen op andere sites
49 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten