Ga naar inhoud
  • 0

hoger worden oliepeil


martijn v o

Vraag

Ik merk dat het oliepeil steeds iets hoger komt te staan in plaats van iets lager.

Nu ben ik aan het spitten in dit forum om erachter te komen wat hiervan de oorzaak is.

Nu begrijp ik dat er zowel koelwater als diesel in de olie terecht kan komen.

 

Aan het koelwater merk ik niets deze daalt niet en de olie is verder ook normaal (lekker zwart dat wel).

 

De auto is uitgelezen maar geeft geen storingen (kan kloppen er branden geen lampjes).

 

Nu kom ik een tweetal zaken tegen:

1- caterontluchting

2- tandempomp

 

Nu is mijn vraag: Kun je makkelijk ondekken of er diesel in de olie zit?

 

Verder is er niets aan de auto te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag uit voorzorg maar even de olie afgetapt en vervangen voor nieuwe inclusief nieuw oliefilter.

Aan de olie zelf was niet echt een afwijkende geur of kleur te ontdekken.

Sinds de laatste oliewissel 6000 kilometer gereden en het oliepeil was van onder het bolletje naar boven het bolletje gestegen.

 

Gelijk maar even het brandstoffilter gecheckt om te kijken of er misschien ook olie bij de brandstof was gekomen maar deze was niet zwart.

 

Het koelvloeistofpeil is goed en de tank en vloeistof zijn helder.

 

Over twee weken gaan we het kleppendeksel lichten en de verstuivers trekken om de brandplaatjes te bekijken. Uiteraard gelijk nieuwe afdichtingen erin, nieuwe rekboutjes en afstellen. Kunnen wij gelijk even de nokkenas en kabelboom inspecteren en een compressietest doen we zijn dan toch bezig.

 

wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk het ook maar omdat de verstuivers trekken en de brandplaatjes vervangen materiaaltechnisch niet de wereld kost en omdat ik dan gelijk de nokkenas kan bekijken leek mij dat wel een goed idee.

 

Indien het de tandempomp is kun je dan het seal vervangen of (en VW kennende) moet het hele onderdeel worden vervangen.

Kan iemand vast in ETKA kijken wat het onderdeelnummer is en de prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
...

Het koelvloeistofpeil is goed en de tank en vloeistof zijn helder.

...

 

wordt vervolgd.

 

 

Denk eerder aan koelvloeistof in de olie.....

 

Niet helemaal goed doorgelezen.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan zal ik maandag de garage eens bellen...zit garantie op de auto. Zou dan het nieuwe filter ook weer aardig snel zwart moeten worden?

 

Als je nieuwe filter nu ook al weer zwart zou zijn, zou ik zeker even bij de garage langs gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat voor een kleur heeft het brandstoffilter normaal gesproken?

Normaal let ik daar niet zo goed op als ik hem koop maar volgens mij was ie van mij geel.

Ik weet niet of er ook zwarte filters zijn, om te voorkomen dat maandag iedereen naar de garage rijdt omdat zijn filter zwart is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de Mexicaanse Golf komt het de laatste tijd ook voor dat het oliepeil stijgt................

 

..............sorry kon het niet laten :lol:

 

Succes ermee, ik hoop dat het snel opgelost is. Vandaag ook m'n passie weer opgehaald, na 5 maanden af en aan een storing, zijn ze bij de garage erachter gekomen dat er een vacuum slang niet juist was aangesloten na het vervangen van m'n klopsensoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou heb er net even op gelet....als ik 70 a 80km/h in de 4 of 5de versnelling rij voel ik hem wat stotteren. Daarnaast hoor ik ook zo nu en dan een brommen geluid uit de kofferbak....

Symptomen van een defecte tandempomp?

 

Als deze defect is moet er dan een pomp in de tank en een aan het blok vervangen worden??

 

Het is trouwens een 1.9TDI uit 2006 met 81000km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is iets te hoog. hij moet een 4mm onder het bovenste bolletjes staan (daar staat een streepie max)

 

Maak even je brandstof filter los. 5 torx schroefjes, platte schrovedraaier in de uitsparing en loswrikken. Je kunt de hele bovenkant wegklappen met de slanger erop. Brandstoffilter zwart? tandempomp defect.

Dan direct naar de garage er zit diesel in je olie.

 

We kunnen onderhand wel een groepsbuy tandempomp beginnen dit is (als het zo is) het 5de geval deze maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden