Ga naar inhoud
  • 0

hoger worden oliepeil


martijn v o

Vraag

Ik merk dat het oliepeil steeds iets hoger komt te staan in plaats van iets lager.

Nu ben ik aan het spitten in dit forum om erachter te komen wat hiervan de oorzaak is.

Nu begrijp ik dat er zowel koelwater als diesel in de olie terecht kan komen.

 

Aan het koelwater merk ik niets deze daalt niet en de olie is verder ook normaal (lekker zwart dat wel).

 

De auto is uitgelezen maar geeft geen storingen (kan kloppen er branden geen lampjes).

 

Nu kom ik een tweetal zaken tegen:

1- caterontluchting

2- tandempomp

 

Nu is mijn vraag: Kun je makkelijk ondekken of er diesel in de olie zit?

 

Verder is er niets aan de auto te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Oliefilter was zwart maar ze hebben er een nieuwe ingezet.... Maar ga maandag bellen met de garage en zeggen dat ik er een nieuwe tandempomp in wil onder garantie. Daarnaast hangt mijn brandstof voorverwarming onder de auto ook half los..is iets afgebroken waardoor hij niet meer vast kan. Zit nu met een tywrap vast :)

 

Moet de olie ook ververst worden met nieuw oliefilter neem ik aan...? En dan nog weer een nieuw brandstoffilter.

 

Was gisteren bij mijn eigen garage en die zei ook al dat als het brandstoffilter zwart is altijd de tandempomp vervangen. Dus morgen maar bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou dinsdag 15 juni gaat hij naar de garage en dan komt er een nieuwe tandempomp in.

Mocht er tot die tijd gewoon mee doorrijden.....

Hou tot die tijd mijn oliepijl wel even in de gaten.

 

Waar kan ik de tandempomp vinden? Iemand een duidelijke foto? Wil het ding even markeren om zeker te zijn dat ze er ook een andere in doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

net het brandstoffilter weer gecontroleerd....word alweer zwart :(

Oliepeil is nu bijna tot het einde van het bovenste bolletje....dus over max...

Heb eigenlijk weinig zin om tot dinsdag ermee door te rijden...rij elke dag 175km....zou dus nog zeker ongeveer 1000km moeten draaien....

 

Zal die stomme pomp eens gaan bekijken en markeren....is het moeilijk die pomp te vervangen dan? Ze hebben pas dinsdag tijd maar als dat easy te doen is moet dat toch eerder kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ze zeiden dat ik er gewoon mee kon doorrijden....maar tja moest ze ook uitleggen wat een tandempomp is.... Is een Honda garage daar kennen ze dat soort ellende niet denk ik :)

ja maar heb daar garantie....das het probleem.

Zal ze anders morgen weer bellen en vragen of ik hem daar kan neerzetten en zolang in een vervangende auto kan rijden.

Moet hij nog wel 270km rijden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag nog een keer gebeld dat ik liever de auto direct breng en laat staan en een vervangende auto zou willen.

Ze verzekeren dat ik er gerust nog mee door kan rijden....hebben contact gehad met een vw specialist en die had dat bevestigd.

Is op hun risico dus doen we dan maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou garage heeft de tandempomp niet vervangen...ze zeggen dat die ok is want de diesel in het filterhuis is gewoon helder en dus geen probleem....

Brandstoffilter word al wel weer zwart......

 

Vrijdag gaat de passat naar een VW dealer voor een technische keuring. Pomp in de tank bromt er ook vrolijk op los....volgens de dealer een teken dat die er zo mee gaat stoppen....en de pomp in de tank kan dus niet over motorolie die bij een kapotte tandempomp door de diesel gaat.

Ben benieuwd wat de dealer ervan vind....

Als zij zeggen dat de tandempomp en dus ook de opvoerpomp kapot zijn dan weer naar de garage waar de passat weg komt...willen ze weer niks doen dan schakel ik de Bovag in....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou vandaag heeft de auto een technische keuring bij de VW Dealer gehad.

Tandempomp is in orde. Er zat totaal geen olie bij het brandstoffilter en de diesel was ook helemaal helder.

Als 2 het zeggen dat zal het wel in orde zijn.

De opvoerpomp daarentegen moet wel vervangen worden want die bromt. Dit kan het lichte stotteren ook verklaren.

Verder nog de draagarmrubbers voor maar dit is een bekend probleem bij de eerste generaties passat.

En mijn aandrijfassen zouden wat speling hebben en wat trillingen veroorzaken in het stuur bij optrekken. Vind ik wel snel bij 83000km. Laat dit nu allemaal repareren onder mijn bovag garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de passat nog :)

 

Problemen wat ik allemaal heb:

 

- Krakende voortrein...moeten de draagarmrubbers zijn.

- Inhouden van de auto als je 2000rpm in de 4de versnelling rijdt.

- Auto trilt haast continue en is zeer irritant. Hebben ze al 3 keer gebalanceerd maar zijn prutsers daar.

- Oliepeilstok is er drie keer uitgedrukt maar tot op heden niet weer. Peilstok zit nu in ieder geval met het pijltje naar boven erin geklikt en misschien was dat eerst niet zo..zo zit hij beter vast en zo moet het ook volgens de vw dealer

 

Nu de auto bij een banden specialist gehad en hij is rondom opnieuwe uitgebalanceerd en ook alle wielen op de as gebalanceerd....heb een nieuwe auto :) geen getril meer en auto rijdt nu super. Daarnaast hebben ze ook de auto gratis uitgelijnd en staat mijn stuur recht bij rechtuit rijden.

Het inhouden/stotteren bij 2000rpm in de 4 moet ik nog even goed testen maar lijkt minder.

Heb met de Honda garage dat ze gaan kijken naar de voortrein en de opvoerpomp omdat die soms bromt.

 

De tandempomp is volgens de VW dealer in orde. Brandstoffilter en huis waren helemaal schoon zonder olie resten en de diesel was ook helemaal helder.

Rij nu een tank op Vpower Diesel in de hoop dat dat ook wat effect heeft.

Oliepeil blijft ook stabiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag de kop maar eens losgegooid om te kijken naar de nokkenas van de pompverstuivers.

De pompverstuivers eruit gehaald en maar direct het beruchte kapelboompje vervangen.

 

De nokkenas was mooi glad, de verstuivers zaten mooi rond in de kop (niet uitgeslagen) en de tip was mooi schoon. Geen gekke dingen tegengekomen.

De verstuivers wel voorzien van nieuwe o-ringen, nieuw brandplaatje en nieuwe rekboutjes.

 

Als we toch bezig zijn maar gelijk nieuwe olie erin, nieuw oliefilter, nieuw brandstoffilter, nieuw luchtfiler en een nieuw interieurfiltertje.

 

Auto nagelopen op lekke ashoezen, remmen en speling. Dus morgen maar even afmelden en we kunnen er weer een jaar tegenaan.

Kosten 375 eurotjes.

 

Nu nog op zoek naar nieuwe velgen voor komende zomer. Ik zit te denken aan interlago's 18 inch. Verdere wensen: ietsje verlagen, biegmod, chippie van JD en dvd schermpjes achterin. Misschien dat sinterklaas dit leest :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden