Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen/vragen dubbeldin radio/navigatie/DVD Groupsbuy


VW Marco

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het groene 'power' lampje op de subwoofer.

Ik heb de rode tulpstekker van de woofer aangesloten op de groene woofer stekker van de radio.

Hij deed het tot enkele dagen geleden prima. Ik had wel ff in dat verborgen menu zitten kijken

maar daar eigenlijk niets veranderd, volgens mij tenminste.

Maar nu dit die dit ineens. Overschakelen van FM naar CD/DVD---> subwoofer schakelt zich uit.

Het lijkt echt of de stroom er dan af gaat.

 

Ik snap hier werkelijk niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het goed is heeft je sub 3 aansluiting voor spanning.

constant 12V

Massa

en geschakelde 12V (via contact of via de remote aansluiting van je radio.)

dmv remote schakelt je sub in als je autoradio aangaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee met de remote bedoel ik de remote kabel. zodra je de radio aan zet, komt op die kabel ook 12V te staan en schakelt deze de sub in.

ik gebruik die voor mijn 12V antenne buisje.

kan zijn dat die alleen op de radio schakelt, maar hij deed 't eerst wel. dus lijkt me niet een fout in je aansluit kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Valt weinig beeld materiaal van te plaatsen, Is immers maar 1 stekkertje naar achteren leggen en thats it. Voeding haalt het extern schermpje toch van de sigaretten aansteker achterin. Beetje onzin dus om daar een how to over te maken. Kijk als je nu alles in je hoofdsteunen gaat bouwen word het anders he ;)

 

De schermen die ik heb hebben geen losse voeding, vandaar mijn vraag. Ik ben vandaag naar Zeeland geweest met de navigatie aan, maar bij sommige afritten zit hij er 700 meter naast. Ik krijg sterk de indruk dat die niet het punt aangeeft wanneer je eraf moet, maar het einde van de afrit. Is dat iets van IGO, heeft TomTom dat ook? Mijn vorige Pioneer had dat in iedergeval niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De schermen die ik gebruik krijgen dus de voeding vanaf de aansteker plug achterin. Alleen de video output van de radio gebruik ik hiervoor. ter info je ziet dus op het externe scherm alleen de dvd functie en de sd kaart functie van je radio. Radio, achteruitrijcam en navi laat hij niet zien.

Betreffende Igo heb ik nergens problemen mee. Alle afritten komen gewoon op tijd en ook de huisnummers kloppen tot op de meter. Tenminste vandaag wederom weer wel. Zaterdag rijd ik richting Basel dus dan nog eens in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nee met de remote bedoel ik de remote kabel. zodra je de radio aan zet, komt op die kabel ook 12V te staan en schakelt deze de sub in.

ik gebruik die voor mijn 12V antenne buisje.

kan zijn dat die alleen op de radio schakelt, maar hij deed 't eerst wel. dus lijkt me niet een fout in je aansluit kabel.

Bedacht me later wel, lampje is uit dus je hebt geen spanning! dus waarschijnlijk iets met je remote. Zou toch eerst je remote aansluiting checken en deze evt gewoon op de ACC via je contact laten lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nee met de remote bedoel ik de remote kabel. zodra je de radio aan zet, komt op die kabel ook 12V te staan en schakelt deze de sub in.

ik gebruik die voor mijn 12V antenne buisje.

kan zijn dat die alleen op de radio schakelt, maar hij deed 't eerst wel. dus lijkt me niet een fout in je aansluit kabel.

Bedacht me later wel, lampje is uit dus je hebt geen spanning! dus waarschijnlijk iets met je remote. Zou toch eerst je remote aansluiting checken en deze evt gewoon op de ACC via je contact laten lopen.

 

Blijf het vreemd vinden dat hij eerst normaal functioneerde en zichzelf nu ineens uitschakelt bij het overschakelen naar CD/DVD. Zou dit niet aan een instelling kunnen liggen die ik per ongeluk gewijzigd heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
FF iets anders tussendoor,

Ik krijg wel eens de foutmelding

 

Failed to open file;

GFX/xeres72/day/cloudy/sky.bmp

exiting application

 

deze heb ik nu al paar keer gehad.

het zal wel niks te maken hebben met het probleem met mijn gps.

 

nu zag IGO wel dat ik verbinding had met gps maar zag geen satelieten.

 

Heb ik ook wel eens.. Betekend dat hij je SD card niet goed leest is mijn vermoeden. Heb er ook al een duurdere SD Card ingehad, maar ook daar heb ik regelmatig dat hij een willekeurig bestand niet kan lezen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb ik ook wel eens.. Betekend dat hij je SD card niet goed leest is mijn vermoeden. Heb er ook al een duurdere SD Card ingehad, maar ook daar heb ik regelmatig dat hij een willekeurig bestand niet kan lezen :(

En even later hetzelfde bestand wel?

Dat zou vreemd zijn.

Als het consequent fout gaat zou het bestandssysteem gecontroleerd moeten worden (chkdsk, scandisk, etc) en als dat goed is en het lezen gaat fout is de kaart zelf niet lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb ik ook wel eens.. Betekend dat hij je SD card niet goed leest is mijn vermoeden. Heb er ook al een duurdere SD Card ingehad, maar ook daar heb ik regelmatig dat hij een willekeurig bestand niet kan lezen :(

En even later hetzelfde bestand wel?

Dat zou vreemd zijn.

Als het consequent fout gaat zou het bestandssysteem gecontroleerd moeten worden (chkdsk, scandisk, etc) en als dat goed is en het lezen gaat fout is de kaart zelf niet lekker.

 

ben er achter gekomen dat het ( volgens mij) elke keer een ander bestand is dat hij niet kan lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij orginele DVD krijg ik alleen het bioscoopformaat, oftewel boven en beneden de film twee breede zwarte banden, kan ik dat instellen? Voordat de film begint, dus bij de menu keuzes van de film is het volledige schem gevuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag eindelijk wat tijd gehad om te rommelen met de radio en hem fatsoenlijk in te bouwen. Werkt tot nu toe naar behoren. Alleen nog wat moeite met de menu's en knoppen. Maar dat komt wel goed met de tijd.

Echter hoor ik tijdens de navigatie geen stem.

Op pagina 19 van de handleiding staat bij 6 een Knopje GPS en als functie "navigation background audio off"post-1930-1423821975,5911_thumb.jpg

post-4925-1423824637,8283_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden