Ga naar inhoud

  • 0

"handrem" blijft "vast"


Fopperr

Vraag

Gelukkig niet zo erg als andere topics... hij gaat gewoon los..

 

Mij is verteld dat als de handrem ingedrukt is, hij moet losgaan als je wilt wegrijden. Dan geeft de boordcomp ook iets aan van "kupplung betreten o.i.d.).

 

Soms gaat hij wel van de handrem af, maar meestal niet.

 

Volgens de garage hoort de handrem er niet af te gaan... maar in garage's heb ik sowieso niet zo heel veel vertrouwen in "garage's".

 

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn vrouw heeft ook steeds last met de handrem :P

De fout die ze maakt is dat ze bij het vertrekken enkel de koppeling laat opkomen en nog geen gas geeft,

heb het enkele malen getest en inderdaad wanneer ik enkel de koppeling laat opkomen weigert hij van de handrem af te gaan,

geef ik een klein beetje gas bij is hij onmiddellijk los...

 

Misschien is er bij jou echt iets fout, maar misschien toch eens de moeite om te proberen?

(Mijn vrouw heeft het ondertussen al opgegeven en zet hem nu steeds zelf af, maar bij mij heeft ie nog nooit geweigerd... :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:?: Moet je ook nog 'simsalabim' zeggen of hoeft dat nog net niet?

 

Ze (VW) overdrijven 't wel een beetje hoor...

Je sleutels in de lucht gooien en tegelijk 3X met de handen klappen en een spreuk kan ook :lol:

 

Acht eigelijk is het wel logisch dat je de gordel om moet en de deuren dicht wil iets automatisch van de rem af gaan.

Anders krijgen ze de ene claim na de andere, zeker uit de States.

En het valt best mee hoor, je moet het alleen ff weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb verder weinig last dat de handrem niet goed werkt. Als ik soms iets te vlot wil wegrijden, of dat je de koppeling te snel laat opkomen, dan wil hij weleens blijven hangen. Verder geen problemen...

 

Btw, voor 27 euris..... gaat dat ook nog wel hè:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij juist hetzelfde probleem 3C april 2009

 

mijn handrem lost ook niet automatisch. ik heb geen autohold. Bij het handmatig bedienen werkt hij altijd maar automatisch bijna nooit.

Ik heb al dit wel gehad dat hij automatisch loste maar ik kon dit geen 2 keer na elkaar doen.

Wat mijn wel opvalt is dat mijn koppeling heel vroeg zit.

Wat ik bedoel is wanneer ingedrukt en ik laat mijn ontkoppelingspedaal beetje los begint hij al te pakken.

Ik vermoed dat dit betekent dat mijn koppeling bijna versleten is en waardoor die detectie misschien later zit om mijn handrem automatisch te laten lossen.

 

Kan dit???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stijn,

 

Als je koppeling versleten is 'pakt' die maar als je pedaal bijn a helemaal boven is.... een beetje verder versleten pakt die helemaal niet meer en begint dan te slippen. Dat kan de oorzaak niet zijn.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geef je dan ook wat gas bij ? Wat gebeurd er wanneer je wil vertrekken met de handrem op. Dus gewoon doen alsof je wil gaan vertrekken. Dus koppeling wat laten komen (zachtjes) en klein beetje gas geven. gaat dan het achterste van de wagen omhoog/omlaag (afhankelijk als vooruit of achteruit gaat rijden) dus net hetzelfde effect als je met een manuele handrem zou hebben. Dan zou de automatische handrem er toch moeten af gaan. indien niet, krijg je dan een melding ofzo, bv groen cirkeltje met groen voetje in of iets op het schermpje tussen de teller ?

Anders is er inderdaad wel met mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat mijn wel opvalt is dat mijn koppeling heel vroeg zit.

Wat ik bedoel is wanneer ingedrukt en ik laat mijn ontkoppelingspedaal beetje los begint hij al te pakken.

Ik vermoed dat dit betekent dat mijn koppeling bijna versleten is

Dan ga ik er niet van uit dat deze versleten is !!!

Wat me wel opgevallen is bij mij.

Vermoed ik bij een te lage batterij vermogen.

Bij vele korte ritten (10a15km lichten, AC, radio aan) werkt de autom.handrem niet meer en nadat er een lange rit gedaan heeft dan weer wel .

Na elke rit is de wagen nog z'n 30min aan stroom te verbuiken en in kombinatie van de korte ritten kan hij het verbuikte stroom niet voldoende bijladen.

 

In de winter heb ik het meeste last van zelfs platte batterij, nu te temp.boven de 10c° is niet meer.

Da's volgens mijn ondervinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geef je dan ook wat gas bij ? Wat gebeurd er wanneer je wil vertrekken met de handrem op. Dus gewoon doen alsof je wil gaan vertrekken. Dus koppeling wat laten komen (zachtjes) en klein beetje gas geven. gaat dan het achterste van de wagen omhoog/omlaag (afhankelijk als vooruit of achteruit gaat rijden) dus net hetzelfde effect als je met een manuele handrem zou hebben. Dan zou de automatische handrem er toch moeten af gaan. indien niet, krijg je dan een melding ofzo, bv groen cirkeltje met groen voetje in of iets op het schermpje tussen de teller ?

Anders is er inderdaad wel met mis.

 

 

Het is echt alsof bij een handmatige handrem die blijft opstaan. achterwerk van mijn auto gaat omhoog/omlaag

Er komt geen groen voetje op mijn dashboard!

ik heb al alles geprobeerd: zachtjes laten komen maar hij de koppeling neemt heel snel.

remmen+ontkoppelingspedaal indrukken dan in 1ste steken of achteruit, rem lossen en beetje gas geven.

Niets dat werkt......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat mijn wel opvalt is dat mijn koppeling heel vroeg zit.

Wat ik bedoel is wanneer ingedrukt en ik laat mijn ontkoppelingspedaal beetje los begint hij al te pakken.

Ik vermoed dat dit betekent dat mijn koppeling bijna versleten is

Dan ga ik er niet van uit dat deze versleten is !!!

Wat me wel opgevallen is bij mij.

Vermoed ik bij een te lage batterij vermogen.

Bij vele korte ritten (10a15km lichten, AC, radio aan) werkt de autom.handrem niet meer en nadat er een lange rit gedaan heeft dan weer wel .

Na elke rit is de wagen nog z'n 30min aan stroom te verbuiken en in kombinatie van de korte ritten kan hij het verbuikte stroom niet voldoende bijladen.

 

In de winter heb ik het meeste last van zelfs platte batterij, nu te temp.boven de 10c° is niet meer.

Da's volgens mijn ondervinding.

 

 

 

Ik heb geen platte batterij. Hoe weet ik dat: indien de batterij onder het optimale niveau is valt de motor niet meer automatisch stil ( bleumotion type) Bij volladen batterij valt de motor stil wanneer de wagen stilstaat en in neutraal staat en met volladen batterij.

 

ik heb 150 km op zitten ne nog steeds hetzelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geef je dan ook wat gas bij ? Wat gebeurd er wanneer je wil vertrekken met de handrem op. Dus gewoon doen alsof je wil gaan vertrekken. Dus koppeling wat laten komen (zachtjes) en klein beetje gas geven. gaat dan het achterste van de wagen omhoog/omlaag (afhankelijk als vooruit of achteruit gaat rijden) dus net hetzelfde effect als je met een manuele handrem zou hebben. Dan zou de automatische handrem er toch moeten af gaan. indien niet, krijg je dan een melding ofzo, bv groen cirkeltje met groen voetje in of iets op het schermpje tussen de teller ?

Anders is er inderdaad wel met mis.

 

 

Het is echt alsof bij een handmatige handrem die blijft opstaan. achterwerk van mijn auto gaat omhoog/omlaag

Er komt geen groen voetje op mijn dashboard!

ik heb al alles geprobeerd: zachtjes laten komen maar hij de koppeling neemt heel snel.

remmen+ontkoppelingspedaal indrukken dan in 1ste steken of achteruit, rem lossen en beetje gas geven.

Niets dat werkt......

 

Misschien dan toch even de wagen (laten) uitlezen door forumlid of garage (net iets duurder) of er niks mis is.

Handmatig ontgrendelen met de knop gaat altijd zonder problemen ? indien zonder problemen lijkt de knop dan wel in orde te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb terug wat info,

 

Wanneer de motor afligt or draait en ik druk op de handremknop brandt het groen lampje(voet op pedaal) op mijn toerenteller.

maw dat ik op mijn rempedaal moet duwen en dan gaat de handrem altijd los.

Maar automatisch gaat het niet.

 

WAt moet ik controleren?

Welke parameter moet ik uitlezen vanuit vagcom om de sensor van de koppelingspedaal na te kijken.

Zijn er meerdere sensoren aan de ontkoppelingspedaal?

Mijn cruise control schakeld uit wanneer ik de ontkoppelingspedaal heel licht induw.

Is dit dezelfde sensor????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is wel lastig he Foppe, rem indrukken, koppeling loslaten en een beeje gas geven....

 

grtz, dre

Euuhm.... Ja dat klopt:wink:.

 

Ik bedoel eigenlijk dat als hij op de handrem staat je de koppeling intrapt, hem inde versnelling zet, je rustig de koppeling laat op komen en gas geeft...

 

Als ik dit snel doe, doet ie t soms ook niet. Als ik t rustig doe, dan werkt ie bijna altijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden