Ga naar inhoud

  • 0

"handrem" blijft "vast"


Fopperr

Vraag

Gelukkig niet zo erg als andere topics... hij gaat gewoon los..

 

Mij is verteld dat als de handrem ingedrukt is, hij moet losgaan als je wilt wegrijden. Dan geeft de boordcomp ook iets aan van "kupplung betreten o.i.d.).

 

Soms gaat hij wel van de handrem af, maar meestal niet.

 

Volgens de garage hoort de handrem er niet af te gaan... maar in garage's heb ik sowieso niet zo heel veel vertrouwen in "garage's".

 

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

als je in de wagen zit en je hebt de gordel niet aan dan moet je de rempedaal indrukken en dan op de "handrem" knop drukken dan ontgrendeld de handrem.

 

heb je de gordel wel aan dan is het zoals Jaap heeft gezegd

koppeling zachtjes laten komen en ook wat gas geven en dan zou hij moeten ontgrendelen.

 

of tenzij je de auto-hold functie in de wagen hebt zitten dan werkt het wel wat anders denk ik. heb ik zelf niet op de wagen zitten. Wat een veel voorkomend probleem zou zijn is een defecte of slecht werkende vergrendel/ontgrendel knop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Peter,

 

 

Auto hold functie... dat is hetzelfde als een automaat heeft toch? Gas los als je hem in je drive hebt staan en je staat stil.... dan gaat hij op de "handrem".

 

Dit heb ik sowieso niet, dan zou het dus waarschijnlijk een kapotte/vieze knop zijn...

 

Thanks.

 

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de autohold ingeschakeld staan (kan via de MFA) en dat betekent dat bij het wegrijden (gordel om natuurlijk) de handrem automatisch lost. Inderdaad wel eerst rempedaal een keer intrappen. Bij stoppen op een helling wordt de remdruk automatisch vast gehouden waardoor de auto niet verder rolt of terug rolt. Maak je bij stilstaande auto de gordel los gaat automatisch de handrem erop, net als bij het afzetten van de motor. Bij langdurig stilstaan in de vrij gaat na verloop van tijd ook de handrem erop lijkt het. Persoonlijk vind ik het wel handig 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Freddy,

 

Is wel een hele mooie en handige optie idd heb zelf alleen geen autohold functie:P

De handrem gebruik is sowieso erg weinig, maar als de motor draait wil je hem toch graag stil zetten en nog belangrijker... stil houden.

 

De handrem gaat er niet automatisch vanaf, wat dus blijkbaar wel zo hoort te zijn.

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Robèr,

 

 

Bedoel je de koppeling en rem indrukken en dan pas de handremknop indrukken? Hij wil er met de knop wel af als ik de rem intrap, het is alleen dat als ik ergens sta te wachten met draaiende motor en ik heb hem op de handrem staan. En ik wil weer weg rijden, gaat de handrem er niet altijd af. De ene keer is de koppeling op laten komen genoeg, de andere keer probeer ik dit met rem, zonder rem.... en uiteindelijk moet ik de knop indrukken.

 

het is natuurlijk geen giga ramp, maar misschien is het een waarschuwing voor het probleem dat hij er helemaal niet meer af wil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en als je op de knop druk zonder dat je op de rem staat en je hebt de gordel niet aan, zou er een melding moeten komen dat je het rempedaal moet bekrachtigen en er gaat een groen lampje branden groene cirkel met een groen voetje in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb het net zelf even bij mijn wagen gedaan.

dus ik startte de wagen, handrem was al op en ik doe de gordel niet aan. als ik dan de koppeling laat komen zie je dat de wagen verder wil maar kan niet omdat de handrem op staat. druk je dan op de knop zonder de rem in te drukken zal op het scherm komen "bremspedal betätigen" en het groene cirkeltje met groen voetje erin zal oplichten

 

DSCN2931.jpg

 

en ik heb zelf ook geen auto-hold dus zou dan bij jou ook moeten zijn zoals bij mij toch?

pas als ik de rempedaal indruk en dan de knop indruk gaat hij los (dit omdat ik de gordel niet aan heb)

anderzijds met gordel aan ,gewoon starten met handrem op, koppeling en gas en beetje laten komen en dan hoor je dat de handrem ontkoppeld. tijdens het lossen van de handrem druk ik de koppeling terug in en laat de gas los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden